Hep öğretile geldi bize “DEVLET BABA”..”.. DEVLET ANA.”.. diye çocukluğumdan beri..Pek kavrayamamıştım bu lakapları ;ta ki Malatya Bölge Ziraat Okulu yatılı sınavını kazanıp kayıt yaptırana dek…

Aldılar bizi okula..Giydirdiler, yedirdiler,içirdiler,barındırlar,okuttular.. İaşe,ibate vs. her şey bedava , cabadan.. “-İşte bakın bütün bunları size veren,yaşatan,okutan “Devlet Baba”; babamız “dedi okul müdürümüz!!! O zaman anladım bu kavramın ne olduğunu.. On beş yaşlarında iken..
 

Sonra; sanırım ikinci sınıftaydım..Topladılar bizi,çıktı Müdür Bey “ – Çocuklar yarın Reisicumhur’umuz okulumuza gelecektir.” Dedi.Ne yapmamız gerektiğini provalı olarak akşama kadar gösterdiler,tembihlediler,öğrettiler işte..Malum teftiş öncesi şeyler..

Bir türlü uyku tutmadı beni sabaha dek.. Öyle ya devletimizin başı,”Devlet Baba” gelecekti. Ve o an geldi çattı..Bir sürü siyah arabalar,forslu uzunca bir arabanın kapısı açıldı ve biri çıktı .. Heybetli,dağ gibi idi.. İşte o Reisicumhur Cevdet Sunay’dı.. Tek sıra halinde idik.. Baştan yürümeye başladı ve durdu yanımda..Tarif edemeyeceğim müthiş bir heyecan sardı beni; titriyordum !!!
 

“- Merhaba evlat !!! “ sesini çok zor duyabildim ,kulaklarım uğulduyordu.. Elini uzattı ve benimle tokalaştı..”-sağ ol “ cevabını nasıl verebildim bilemiyorum..Yanağımı,saçlarımı okşadı..İşte devlet babanın eli,sevgisi,şefkatini hissettim o an.. Okul müdürümüze beni sorduğunda;” – Okulumuzun medar-ı iftiharı..Okulumuzun birincisi “ cevabını alınca; sırtımı okşadı ve yürümeye devam etti o vakur haliyle..
Ben hep farklı düşünmüştüm “devlet baba” yı..Elleri vardı okşayan, dili vardı konuşan,gözleri vardı sevgiyle bakan… Oda bizim gibi insandı işte.. Rahatlamıştım.. Dede’me çok benzettim.. Tek farkı dedem gibi pala bıyıkları,elinde iri taşlı tesbihi ve fötr şapkasının olmayışı idi…

Hep öğretile geldi bize “DEVLET BABA”..”.. DEVLET ANA.”.. diye çocukluğumdan beri..
Ve ben bu hadise ile artık iyice öğrenmiştim ne olduğunu..
Ama büyüdükçe gördüm anayı babayı.. Hele şimdiler de BABAYI DA !!!!!

Baba otoriterdir,dağdır yaslanacağın..Şefkat doludur ananın kucağı... 32 sene hizmet et al bak üç aylığına...Hadi baba otoriterdir de nerde analık denilen diğer yanı?
Aç bırakır mı baba evladını ,şefkatsiz bırakır mı ana kucağını..

Ah anam vah babam ne vardı ki ebediyete aceleden gittiniz .. Bakın yetim öksüzüm ya.!!!..

Bir sağlık kuruluşunda Devletin yani hani devlet baba-ananın ocağında; bir prof. bayanın hakaretine mukabelede bulunuşumuz sonucu hapis cezası veren, bu Türk Milleti,devleti adına karar verdiğini beyan eden adalet bu mu ya...?
 
O prof. Kadın şimdi 4.sıradan seçilmiş gitmiş meclise,sadece kendi ikrarıyla belirttiği gibi ne olduğunu bilmeden el kaldırıp duruyor, tepeden listeye konulmuş taltif edilmişken ; bense katkı payı şu bu ile hala sağlık kuyruklarında ..Ama yeminliyim gitmiyorum artık resmi hastanelere !!!….

Ah anam vah babam nerdesiniz sizler ? Bakın bana öğrettiğiniz ve hep sadık kaldığım hizmet ettiğim canımı fedaya hazır devletim nerde ?

Ben sizin adaletinizi,şefkatinizi,merhametinizi özledim..

Bir gecede,bir masada ödeniyor hesap pusulalarında üç aylığım.. Adalet bu mu ya ?
Benim babam hey gidi .koca dev babam!! Ne kadar güçlü ne kadar adilmişsin sen !! Nasıl da bölerdin getirdiğin ekmeği sekize.. Belki de aç kalırdın sen,biz doyalım diye !!!

Olmuyor be çakma lakaplarla olmuyor işte !!!!!

En büyüğünden başladım anlatmaya çakma lakapları.. Hepsi bu mu ? O kadar çok ki.. Anlatma ile bitmez.. Ama anlatacağım zamanı geldikçe; daha nicelerini !!!

( Çakma Lakaplar !!!!!!!!! başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 3.10.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.