2 Şubat 1999 yılı idi. Karanlık ve kasvetli bir Ankara sabahı uyanmıştım. Çocuktum daha. Yaz tatilleri ve ara tatillerde babamın yanına gidiyordum Ankara'ya. İşte öyle günlerden bir gündü. Daha uyandığımda bir hüzün çökmüştü üstüme. Odamdan çıktım ve salona doğru gittim. Her zaman kalkar kalkmaz televizyonu açar çizgi filmler, ''Adam Olacak Çocuk'', ''7'den 77'ye'' izlerdim. Televizyonda çizgi film yoktu, hiçbir şey yoktu. Bütün kanallar Barış Abimizin Moda'daki evindeydi. Altta ise şöyle bir yazı vardı:

''Barış Manço bugün toprağa veriliyor''

Evdekilerin hiçbirinin umurunda değildi. Televizyon başından ayrılamamıştım. Nedense içimde bir acı, yüreğimde bir düğüm vardı. Dokunsalar ağlayacak gibiydim. On beş belki de on altı yaşındaydım o zamanlar. İçimdeki acıyı hafifletmek için kanalları değiştirmeye başladım ama her yerde Barış Abimin şarkıları çalıyordu. Daha fazla hüzünleniyordum. İnanmakta zorluk çekiyordum. Halbuki tanımadığım bir insandı neden böyle olmuştum. Üstüne üstü dışarıda ise inadına gibi kötü bir hava vardı. Kapkara kararmıştı ortalık. Doğru düzgün birşey yiyemeden dışarı attım kendimi. Tadım tuzum kalmamıştı. Bir de bugün benim doğum günümdü ve hüznüm iki kat daha artmıştı.

Şimdi o yoktu işte. Her zaman 'Adam olacak çocuk' da hayal ederdim kendimi. Bizden biriydi o. İyi bir arkadaştı sanki. Sanki bir aile babası, belki bir abim gibiydi. Ama gitmişti işte. '7 den 77'ye' sevmiştik onu.

Bazen hava kapanır olur olmaz. İçimize bir kasavet çöker. Arada bir yerlerde denk gelir onun şarkıları. İçimiz cız eder inceden. Özleriz gizliden gizliye onu. Ve ne zaman doğum günümü hatırlasam muhakkak onu da hatırlarım....
( Bir Barış Abimiz Vardı başlıklı yazı MehmetÇİFTCİ tarafından 1.02.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.