PORSUĞUN RÜYASI

Porsuk gece avlanmayı seven gündüzü uykuda geçiren en korkusuz hayvanlardandır.Porsuk gündüz uyurken bir rüya görür.Rüyasında  Türkiye’nin batısından doğusuna bir tünel kazmış ve bu tüneli ticaret amacıyla kullanıyormuş.Ticarette o kadar ilerlemiş ki bu kazdığı tüneli Çin’e ulaştırmış.Tırnakları çok keskin ve sağlam olduğu için yorulmak nedir bilmemiş.Gece karanlığı çökmeye başlayınca uyanmış kendini Çin’de zannetmiş.Hemen toparlanıp kendine gelmiş.Hergün yaptığı gibi yuvasında döşek olarak kullandığı ot ve yaprakları havalandırmak için dışarı taşımış.Temizliği çok severmiş.Temizlik konusun da çok hassasmış.Çünkü biliyormuş ki temiz olmazsa hastalanırmış.Yuvasını bile yaparken yer altı dehlizlerinde her bir odasına havalandırma delikleri açarmış.Boyu 90 cm ‘e yakın kilosu 20 kg  olan bu porsuk gördüğü rüyanın etkisiyle bu tüneli hayata geçirmek için kazı işlerine hemen başlamış.Sabahın aydınlığına kadar çalışmış.Dinlenmek için tekrar yuvasına dönmüş.Yuvasına girmeden havalansınlar diye dışarı çıkardığı ot ve yaprakları tekrar yuvasına taşımış.Yaptığı işi düzenli,planlı yapmayı çok severmiş.Her arkadaşına da düzenli çalışmaları için öğütler verirmiş.O gün yine gündüz uykuya dalmış.Akşam olunca uykudan uyanmış.Yine aynı şekil de ot ve yaprakları havalandırmak için dışarı çıkarmış.Avlanmak için yuvasından ayrılmış.O kadar korkusuzmuş ki en zehirli yılanları bile parçalayabiliyormuş.Karnını doyurduktan sonra tekrar tünel kazmaya başlamış.Yorulunca oturmuş .Başlamış düşünmeye. Demiş ki kendi kendine ey Porsuk boş hayallar peşinden koşacağına gerçekler peşinden koş.İlk önce kendini yenile,yuvanı genişlet .Yuvana kışlık yiyeceğini doldur demiş.Fırlamış yerinden  koşmuş her zaman doğrunun peşinden.

İlyas DOĞRU/KARS

( Porsuğun Rüyası başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 2.02.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.