Yıllar önce  Maupassant'ın  kısa  bir    öyküsünü okumuştum.Konusu  uzun  süre  belleğime kazınmıştı.Bir  sahaf  dükkanında  kitapları  karıştıştırırken O nun  bir öykü  kitabıyla karşılaştım.Heyecanla  sayfarı  karıştırmaya  başlamıştım.O hikaye , Bir  mucizedir yaşamak adlı  kitabın  içinde  yer alıyordu.

Öykünün adı;Sevdi,sevildi,öldü.Konusu:Seven  bir adam.Yağmurlu  bir  günde sevgilisi evden çıktı.Yağmurda ıslandı.Hastalandı,yatağa düştü  ve öldü.

Adam bu acıya dayanamadı,Birgün  O nun mezarını ziyarete  gitti.Gece  mezarlıkta  kalmak yasaktı.Ama  o  bir yolunu bulup  o geceyi mezarlıkta  geçirdi.
Gece  yarısı  bir  mezarın açıldığını  gördü.Ölü mezardan çıktı  ve  mezar taşının  yazısını değiştirdi.
Mezar  taşında  şöyle  yazıyordu:
Burada  Jacques Olivant  gömülüdür.Elli  bir   yaşında öldü.Herkesin sevgisini kazanmış,namuslu,temiz bir insandı.Tanrı'nın  rahmetine kavuştu ve mekanı cennet oldu.

Mezardan çıkan ölü  bu yazıyı  kazıdı.Sonra  sivri  bir  taş alarak  yazıyı  değiştirdi.Şu  satırları  yazmaya  başladı:

Burada Jacques Olivant  gömülüdür.Elli bir  yaşında  öldü.Kaba davranışlarıyla,mirasına konmayı  tasarladığı babasını öldürdü.Çoluk çocuğuna çok eziyet etti.Çalabildiği kadar  çaldı ve sersefil öldü.

Yazısını  bitiren ölü  eserine  hayranlıkla baktı.Diğer  ölülerde  mezardan çıkmış  mezar  taşlarındaki  yazıları  değiştirmeye başlamışlardı.
Sonra  sevgilisini düşünür,melekler kadar masum olan sevgilisi  ne  yazardı ki;merakla  o:Sevdi,sevildi  ,öldü. yazısının  yerine ne  yazıldığını  okumak  istedi.

Onların yerine  şu  satırlar  yazılmıştı:
Sevgilisini aldatmak için evden çıktı.Yağmura tutuldu,soğuk aldı  ve öldü.

Bu  öykü  bana  ne  hatırlattı ki,yakın  tarihimizde  yaşanan  garip  olayları.Kahramanların yükselişi  ve  düşüş hikayelerinde ki  trajik  olayları.
Güçlüyken  insanların bu  güç karşısında  ayaklarının yerden kesilmesi daha  çok  imkan  ve güç elde etmek için verdikleri uğraş  sonucunda  beklenmeyen düşüşleri  izlemek  ibretlik  olaylar.
Yada çok  iyi  olarak  tanıtılan insanların ardında ki zaaflar  ve oportünist amaç  faaliyetler..  sonunda  yapılan haksız  işler  birden mezar  taşlarında  yazılması  muhtemel  gerçekleri alt üst ediyor.
Yakın  tarihimizden  örnekler  vererek  olaylara  bir bakalım.Ve  şu sözü  hiç unutmayalım;"mahkeme kadıya  mülk değil."
1980  darbesinin  iki  güçlü  ismi,Kenan Evren  ve  Tahsin Şahinkaya.O zamanlar  güç  onlardadır.Ama  basında  zayıf da olsa Şahinkaya  hakkında  yolsuzluk iddiaları  vardır.Evren paşa  konsey  yara almasın diye O nu korur.Aklanması  için  mahkeye  göndermez.Çünki O zaman için  hiçbir  güç  bunu  yapmaya muktedir değildir.
Diğer  bir  ilginç  olay Özallı  yıllarda devlet bakanı İsmail Özdağlar için  rüşvet  iddiası vardı.Özal  kendisiyle yüz yüze  konuştu.Sordu,böyle  bir iddia doğru mu diye.Özdağlar   diliyle itiraf etti."hayatımı  garanti altına almakiçin yaptım"oysa  hayatı  ganati altındaydı.Boğazdan  geçen  rızıktı.Özal  mahkemede tanıklık etti.
"Evet  bana  diliyle  ikrar  etti"bu ifade  ceza almasına yetti.Özdağlar için.
Bir  diğer  olay,iddialı   sözlerden sonra oluyor  nedense?Yıl  1979  yıllardı Rahmetli  Ecavit  hükümeti kurmak için beş  millet  vekiline ihtiyaç  vardı.
Ecevit  parlemontoya  çağrı  yaptı."kumar  borcu olmayan  beş  kişiye ihtiyazcımız  var" diye.Ve motellerde  yapılan  görüşmelerden sonra  beş  kişi  bulunur.Ne hikmetse  bu  beş  kişi arasından  iki  bakan  Yüce mahkemede  yargılanır.
O günden  bu güne yolsuzluk ve  rüşvet  olayları  devam eder ama  ya  zaman aşımına uğrar  yada  Yüce  divanda  "aklanırlar"
Mezar  taşlarında  birgün  gerçek  yüzlerini  okumak  dileğiyle..
( Mezar Kitabeleri başlıklı yazı M.Filizman tarafından 1.03.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.