İŞTE MEHMET DEEMİR,   İŞTE   DİYAR_I  BARAK

 Ahmet AYAZ GAZİANTEP GÜNEŞ GAZETESİ- 22.04.2014

…………………………………………………………………………..

 

     İşte Mehmet Demir, işte Diyarı Barak dedik.  “ Diyar_-ı  Barak” Mehmmet Demir’in son albümünün adıdır. Bu almübü dinlerken bas bayağı kendimi barak odalarının birisinde zannediyorum. Barak Türküleriyle kendini tanıtan bir çok bilinen  isimler var. Hal bu ki. Okudukları  türkülerle Baraktan çok çok uzaktalar. Ama  Barak Türkülerini bilmeyenlere dinletirler. Benim hem köküm Barak Türkmenlerinden olduğu gibi ,Barak Kültürünü de çok  iyi  bilenlerdenim.  Bu konuda  Ankara Üniversitesinin yayınladığı Alleben Dergisinde, ayrıca Rahmetli Mehmet Sağlam Bey’in yayınladığı Yöre Dergisinde oldukça ciddi yazılarım yayınlandı. Barak Kültürü ile  ilgili

       Diyar_ı  Barak  Albümünün başında bir Antep  Güzellemesi var. Devamında olan türküler, İsa Balı, Döne  Gelin,  Kerem,  Ay Aydındır Işıkttır (Leylim Türküsü), Benderi, Kılıçoğlu, Karacaoğlan, Abu Seyf,  Bizim Elde Bir Gül Biter,  Senemo,  Kelnasıroğlu,  Gözel Maya Çobamnı (Leylim Türküsü)  ile sizlere işte Barak Türküleri dercesine bu albüm Gaziantepli ile buluşuyor.

       Gaziantep ve Barak Müzik Kültürü bu “Diiyar_ı   Barak” albümü İlimiz Gaziantep Büyükşehir Belediyesinin sponsorluğunda yayınlanmıştır. Düzenleme Yrd. Doç.  Dr. Abdurrahman Tarikçi  tarafından yapılmıştır.  Albüm Selçuk Murat Kızılateş tarafından yapılmıştır.

     Çalanlar konservatuar sanatçılarından, Kaval  Mustafa EKE, Zurna Adil ÇELEBİ, Zurna, Dili Kaval  Memik AVCI, Keman Selahattin ELLEK, Bas Abdurrahman  TARİKÇİ,  Askı  Davul  Veysel ATEŞ,  Kayıt Gökhan BULUT.  Grafik  Tasarım  Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Kültür ve sosyal İşler Daire Başkanlığı. Ben, bir kültür adamı ,olarak, Barak Türkülerini doğru dürüst bir okuyan kalmadı, Barak Kültürümüze sahip çıkan bir kimse de kalmadı diye, kendi kendime hayıflanırken, karşıma Uğur Asım Güzelbey ve Barak Türkülerinin öykülerini de anlatan, bu değerli sanatçımız Mehmet Demir çıktı. Bu ölmez eseri Gazi Şehrimize sundukları için her ikisine de şahsım adına teşekkür eder, selam sevgi ve saygılarımı sunarken, başta saz sanatçıları  olmak üzere bütün emeği  geçenleri  kutluyorum ve  daha nice ölmez eserlere imza atmalaarını diliyorum.

       Saygıdeğer okuyucularım, gelecek sohbet yazımda buluşmak ve görüşmek dileği ile hoşça ve dostça  kalınız,  en güzel ve mutluluk dolu günler,  hep ve hepimizin olsun diyorum.

 

      

 

 

( İşte Mehmet Demir İşte Diyar I Barak başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 22.04.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.