**Övülenler nasıl bundan hoşnut oluyorlar ise, tenkit edildiklerinde de küsmek yerine düşünmelidirler.
**Övdüğünüz insanların ; gerektiğin de eksiklik ve hatalarını söylememek iki yüzlülüktür.
** Dünya batmaz gidişler de. Ölümler de bile...Giden gider, ölen ölür. Hayat daima yürür de yürür..
** Atandıkları makamlarda ;medyatik olmak adına görevleri dışına çıkanlar mutlaka azledilirler.
** Pes etmediğin kadar hayattasın.
**Sosyal statü edinmek için ; eteklere tutunanlar o eteğin gölgesinde olmaya mahkumdurlar.
**ölümler bir kereliktir. tekrarı yoktur... 
** Karşınızdaki insan zeki ve sezgileri kuvvetli ise ; sizin hamlenizden önce tedbirini almıştır.
**" KIYMETİNİ KENDİNDEN MENKUL " ifadesinin açılımı :(1) kişinin değerinin sadece kendisi tarafından dile getirildiğini, (2) bu konuda bunun dışında herhangi bir objektif gösterge bulunmadığını ve dolayısıyla da (3) bu iddianın pekala gerçeğe tekabül etmiyor olabileceğini ifade eder. o halde kendilerini böyle sananlar büyük yanılgı içinde olanlardır. Bırakın, kendi kendinize gelin güvey olmayı da ; buna muhataplar karar versin. Aşık Veysel'in dediği gibi " Güzelliğin beş para etmez, Gönlümdeki yerin olmasa ".. Evet !!! Sen ,ben, o ve her kimsen; karşınızdakilerin tespit ve değerlendirmeleri kadarsındır. Kendine değer biçmek ukalalık ve iticiliktir.
**Doğaldır gidenin arkasından üzülmek..Ama bilinmez ki gün geçtikçe iyi ki gitmiş denilebileceği ve yüzünüzün güleceği..
** dudaklarınızdan ne kadar paçayı sıyırmak için yalan ikrarlar dökülse de; ahlaklı vicdanlar da ki rahatsızlığın pençesinden kurtulamazsınız.
**Kahpelik ve kancıklığın bu kadar revançta ve para ettiği bir toplumda; ekmek paramız varsa yine kardayız demektir.
**" o iyi insandır..." ifadesini çok emin olmadıkça kullanırsanız ; ileride mahcup olma ihtimaliniz yüksektir. Aynı ifade kötü dedikleriniz içinde geçerlidir.
**Birini yoktan yere kırmak, onur ve haysiyeti ile oynamak hem ahlaksızlık ve hemde en büyük kul hakkını boynunda taşımaktır. Kul hakkını sadece maddi anlamda anlamaksa ahmaklıktır.
**Yaşadığınız ve yaşattığınız sevginin asili doyumsuz ve ölümsüzdür.
**Tek gelmedik mi ? Tek gitmeyecekmiyiz ebediyete ? O halde maskeli sevgileri,ilişkileri ,dostları arayış ve elde tutma çabaları ve tutsak kalmak neden ??
**Cesur olun.. Ha gayret atın hayatınızda ki safraları..
**Hak etmediği sevgi ve saygıya muhatap olanlar allerji olurlar.
**Bazıları aşırı ilgi ve sevginin doğurduğu marazdır.
**Verilen iş ve görevi seri, mükemmel halde yerine getirmek ; zekiliğin ve yaratıcılığın göstergesi değildir.
**Kendi elinizle tepeye çıkardıklarınızın kanatlarına şahsi sorununuz nedeni ile taş atmak karakter zaafıdır.
**Sosyal statü edinmek için; ödün vererek kanatlar altına sığınanlar asla hizmet üretemezler.Ancak kendi egolarını tatmin edebilirler. O da anlam ihtiva etmez. 
**vicdanınız da dolaşın.. şayet gidecek ve barınacak yeriniz yoksa; kimse size yardım edemez .
**Cinsi kimliklerini öne çıkararak; aklınca etrafına saygısız ve seviyesiz davrananlar terbiyeden yoksun , sıradan basit insanlardır.
**Emrinde ki birim de onca kişiyi sevk ve idare edenin; önce kendisinin idaresini öğrenmesi şarttır.
**Her hak edenin haddi bildirilmeye kalkılsa ; stoklar tezden tükenirdi.
**Bir insanın basit,haksız,ahlaksız,densiz söylem ve davranışlarını; sabır ve iyi sözlerle geçiştirmek en büyük derstir.
**Bir insanın onur ve gururuna laf söylemek cüretkarlığı;aklı başında olmayanlara has adi ve çok olaylara gebe kalınacak davranış biçimidir.
**Yönetenler,yönetilenler.. Özgür yaşayanlar, güdümlü yaşayanlar.. Birde yönettikleri halde başkalarının güdümünde yaşamaya mahkum olanlar ..Bu kadar çeşitlilik de yaşamak.. İşte insan manzaraları...
**canlı iken yaşayamamak ızdıraptır.
**bozgunun alarm zilleri çalarken; duymamak arsızlıktır.
** Hep önde ve başta olma arzu ve eylemi aşağılık kompleksinin oyunudur. Beraberindekilerin de sosyal sonudur.
**Eğer; sayıyı ikmal için yönetimlere alınmışsanız ; kullanılıp zamansız dışlanırsınız.
** Kadınlarımız bir emtia değildir..Kendileri bilmeli önce bu olguyu..Sizler ki alemin devamı, ayaklarının altında cennet vaat edilen, başımıza taç ,Allah ın armağanı,lütfu ,ve emaneti , nadide varlıklarımızsınız.. Bu bilinçle yaşamak vebalinizdir..
** Aklını, güzel şeyler için emir ve komutanda tutabilirsen ; ruhun huzurla dolar.
** İlla emreden,buyuran efendi olmayı kafana koymuşsan; önce kendinin efendisi olmayı başar.
** Akıl ;evrenin sunduğu her başarı ve mutluluğun anahtarıdır.
** Tutku; hem iyi hem de kötü şeylere has duygulardır. İyi şeylere olan tutkularımız ne kadar fazla olursa ; kötü şeylere meyil azalacaktır.
** Dokunduklarına hayat veren eller öpülmeye değerdir.
** sokak lambalarının loş ışığında yaşanır oldu; önceden adı sevda olanlar..

( Kıymeti Kendinden Menkul başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 9.08.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.