Bal renginde “ balsı gözleri” … Ondan olsa gerek, balla bezenmiş  gibi sözleri...  Gülen yanaklarının  her karesinde beslenen onca  serçe sürüleri... İçine alıp götürür sizi dost sözleri... Sıcacık, içten ve samimi ; her davranışın da adeta fışkırır deryanın sevgi fıskiyeleri…
                                                                     
                                                                       Yaşama sevinci, mücadele azmi ve adamışlığı topluma kendini... Kraliçesi gönüllerin, taht kurmuşluğu  ve nice temayül yoklamalarının da banko birincisi!..  Yaşam ve hizmetlerin mimarı... Adeta toplum efsanesi.. Muhteşem bir kadınımız : Özlenen,  sevilen, bambaşka, saklansa da köşeler de unutulmayan,  harikulade mimarımız o!  Adı: Özlem MARAŞ !..
 
                                                                       22.Haziran.1973’te Samsun’da; ağlaya zırlaya gelmiş dünyaya hepimiz gibi o da. “ Neden geldim ki dünyaya?” sorusuna ağlayışları, iyi ki doğdun diyenler çığ gibi büyüyüp hizmetleri abideleştikçe tebessümlere, sevinçlere, mutluluklara ve haklı gururlara dönüşmüştür. İlk, orta ve lise öğrenimini şehrimizde ikmaline müteakip; kendini İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi sıralarında bulmuş, sanki bir an önce hizmetlerine başlamak adına firesiz 4 yıllık öğrenimi ile elde ettiği  Mimar ünvanı ile çok sevdiği Samsun’umuza dönerek, bürosunu açmıştır.
                                                                   
                                                                       O günden bu yana aralıksız olarak; Eksen Mimarlık Tic.Ltd.Şti. sahibesi ve mimarı olarak , mimarinin son gelişmelerine hayal ve alın terini katarak nice yuvaları planlamış, nice siteler ve büyük mimari projelere imza atmış, mesleğine aşık olarak doruklara tırmanmış aranılan olmuştur.
                                                                    
                                                                      Bir çocuk annesi, harika bir evliliği, sevdiği ve muaffak olduğu mesleği, madden hali vakti yerinde mutluluk dolu yaşam sahibesi olan bahse konu muhteşem kadınımız “ otursana oturduğun yerde, diğer çoğu kadınlarımız gibi! “ telkinlerine kulak asmamış, içindeki bu güzel şehrine ve yurduna hizmet ateşi nedeniyle önemli kulvarlarına;  bir atlet gibi kendini atıvermiştir. Hani;  şu koltukta karpuz taşıma meseli vardır ya, yetmemiş iki karpuz. Aşağıda okudukça göreceğiniz gibi o kadar hizmetlere tutku ile atlamış ki  kamyon dolusu karpuz siparişi vermek zorunda kalmıştır. İyi güzel de ; o kadar taşıdığı hiçbir karpuzu da yere düşürmemek hasleti, becerisi ne ya? İşte örnek alınacak mücadele azmi, efor ve enerjisi ile her gün daha doruklara sevda ile devam edilen hizmet maratonu hikayesi. Ondan ya zaten gönüllere taht kuruşu, aranılan, unutulmaz oluşu!
 
                                                                    “ Fikri,vicdanı hür ; egemenliğin kayıtsız ve şartsız millete ait olduğu, üretilen her değerin adil ve hakkaniyetle  paylaşıldığı, unutulan değerlerin çocuklarımız da hayat bulacağı, aile fertlerinin esenliğinden endişe edilmeyeceği, kadınlarımızın ikinci sınıf insan muamelesi görmeyeceği, çağdaş, gerçekçi, hayata geçirilecek plan ve projelerle hak ettiğimiz yere gelinmesini “ hedef olarak kendine şiar edinen Sn. Özlem Maraş; bu düsturla  hizmete daha ileri yönde devam kararı ile 2002 yılında aktif siyasi hayatına başlamıştır.
 
                                                               Eviniz de oturup ev hanımı,  bürosunuz da çalışıp iş kadını olarak kalsaydınız ya! Yok, neymiş hizmet sevdalısı imiş. Olan bana oldu yani. Şimdi gel de yazma!  İşin kötüsü sıra ile yazsam köşem yetmez ki. En iyisi kestirmeden gitmek. Şaka bir yana iyi ki varsınız . Sizi yazmak, anlatmak, unutanlara hatırlatmak boynumuzun borcu ve onurumuzdur.
 
                                                            Mensup olduğu siyasi partinin İl Delegesi, Milletvekili Aday Adayı, Genel Merkez de Siyaset Akademisi ve Yerel Yönetim Eğitim Programı Koordinasyon Kurulu Üyeliği, Samsun İl Genel Meclisi Üyesi, İl Genel Meclisi İmar ve Bayındırlık ; Kadın Erkek Eşitliği, Eğitim Kültür ve Sosyal Hizmetler Kurulu Komisyon Başkanlıkları yanı sıra İl Genel Meclisi Tanıtım Medya Halkla İlişkiler Komisyon Başkan Vekili, İl Kadın Hakları Koordinasyon Kurulu üyeliğinde bulunmuştur. Bu hizmet kronolojisi  2002- 2012 yılları arasındadır.
 
                                                          2011 yılında partisinin İl Kadın Kolları Yönetim Kurulu Üyeliği ve Dış İlişkiler başkanı görevlerini deruhte etmiş olup Ar-Ge Birim Başkanıdır. Kadın Erkek Eşitliği Komisyon Başkanı iken, İlimiz Yerel Eşitlik Eylem planının mimar ve onaylatıcısı olmuş; Kadın Hakları Koordinasyon Kurulu, İl Kadın Hakları Üst Koordinasyon kurullarının kurulmasına ve Samsun Eşitlik Masası Biriminin açılmasına imza atmıştır. Bu arada bir çok kadına dair organizasyonların ve panellerin  icrasına önderlik yapmıştır.
 
                                                         Öte yandan; İlimiz Kadın Hakları ,Sadef , Samgüdef Fedarasyonu , Pekder, Samsun Kelkit ve Özen Köyü ile Atakum Gümder,İş Kadınları Dernekleri Yönetim Kurulu üyesi; Ticaret Odası Girişimci Kadınlar Kurulu, Samsiad, Mimarlar Odası Eğitim ve Sosyal etkinlik Komite üyelikleri bulunmaktadır. Ayrıca;  çok güzel yazıları ile bir yerel gazetemizde köşe yazarlığı yapmaktadır.
                      
                                                        Vallahi yoruldum şahsen , o kadar yazdım iki misli daha var yazılacak ama; merak edenler araştırır bulur nasılsa.. Ha tanımak için ofisine giderseniz; o konuşmaya başlayınca kendinizi alamaz saatlerce mahzur kalırsınız o sohbet ve gülen  gözlerin karşısında. İkaz etmedi demeyin sonra. Ama ayrılırken; böyle birini tanımanın mutluluğunu, hazzını  yaşar ve pozitif enerjisini alır, yaşama sevinci ile dolarsınız inanın bana .
 
                                                       Katıldığı Ulusal ve Uluslararası konferans ve sempozyumlardan bahsetmeyeceğim. Onlarca görev, sorumluluk üstlenmiş, gece gündüz bıkmadan, usanmadan şehri ve ülkemizin refahı, adil ve eşit bir toplum için bu genç yaşta bu kadar projeye imza atıp hayata geçirmiş bu yüreği içten, beklentisiz kutluyor ve hakkı olan sevgi ve saygımı ifade etmek istiyorum.
 
                                                  İnceledim, araştırdım, çok insanla görüştüm bu harikulade kadınımızı kaleme almadan. Enteresan bir tespite ulaştım . 2009 – 2011 yıllarında oluşan İl Genel Meclisinin 60 kişilik mevcudiyetinde tek bir bayanımız var. O da Özlem Maraş! Nazarlık gibi, çiçekler gibi.. Sonra bakıyorum 2011 yılında partisin temayül yoklamasında 76 aday arasında  kadınlar arasında birinci; genelinde ise ilk üçtedir. Bu kadar takdire mazhar olmuş, gönüller de taht kurmuş bir kadınımız sistemin aczi içinde diskalifiyedir. Bunun hangi hakkaniyet ve görüşle yapılıyor olması sanki muamma.
 
                                                 İnanın  siyaset denilen şeyle bu yaşıma kadar hiç haşır neşir olmadım. Amacım burada taraf ve borazancı başı olmak değil bir gerçeği kendimce dile getirmektir. Dikkati çekebilmektir. Kadınlarımıza toplum içinde verilen roller bellidir. Onun içinde pasifize edilmişlerdir. Onun için ya; bu gerçekler ortada iken hala kadın hakları diye bangır bangır bağırmaktayız. Hepimiz de maske vardır. Hak edene hele de kadınsa tezelden hakkının teslimi vebalimizdir.
 
                                                    Ben son zamanlar da; Samsunumuz da kendi alanlarında artık sembol olmuş, önde giden kadınlarımızın hayat hikayelerini makaleştiriyorum. Anamız, eşimiz,  kızımız ve belki torunlarımız olan; ayaklarının altında cennet vardır buyurulan, işaret edilen kadınlarımız, dobra kızlarımız Allah’ın emaneti ve armağanı, başımıza taç yapmamız gerekenlerdir.
 
                                                   Yukarıda derç ettiğim bu müstesna, topluma mal olmuş, hizmet adına hangi taşı, kayayı kaldırsanız altından çıkan, sevilen, sayılan, itibarlı kadınımızın girdiği bir çok test ve temayüllerde hep önde çıkışının düşündürdükleri izahtan varestedir. Bireylerimiz ahde vefa, kıymet bilir ve hizmetleri asla unutmayanlardır. Yaşadıklarının kahramanımızı küskün ve kırgın olmaya, bundan dolayı da bu kulvarı artık terk edeceği endişeleri ; büyük bir kesim de ön plandadır.
 
                                                    Böyle değerlere gerekli telkin, destek olacak güç gönüllerdedir. Seçici görevine yani vicdanlara hiç kimsenin set çekme ve muaffak olma şansı yoktur. O halde toplumun sesi duyulmazlıktan gelemez. Yakışansa piyasa çıkıp varım demektir.
 
                                                    O güzel balsı gözleriniz de ışıklar gördüm. Cıvıl cıvıl, konusuna hakim, üstün , vurgulu anlatış tarzınız, sesinizin tınısı dinlerken içine çekti beni… Sanki  bir başka alemsiniz. Yücesiniz, saygıları ve sevgileri hak edensiniz… O kadar içten, o kadar sade ve o kadar sıcak ve samimisiniz ki!   Yalan yok, riya yok, dobra yer yer mizah ustası. Güldüren, olumlu pozitif sinyalleri ile her yanı kuşatan. İyi ki varsınız. Bu toplum vefalıdır, bu toplum kadirşinastır, unutmaz. İyiyi kötüyü en iyi algılayan ve ortaya koyandır. Sevdi mi ,inandı mı o kişinin neferi ve elini bırakmayandır.
                                                  Onlarca el uzatılmış size; hadi tutun ellerden..Hazır gönüller de iken.. Ne Yapayım yani; gençsiniz, aşıksınız hizmetlere, sevdalısınız şehrinize. Giyin yine topuklu ayakkabınızı, aşın parkeleri, çamurları.. Merak etmeyin tanıdığım tamirci var, tamir ettiririz koptukça topuklarınızı.
 
                                                   Yolunuz açık olsun hanımefendi !!

( Hizmet Ve Gönüllerin Mimarı ... Özlem Maraş başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 26.10.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.