Son günlerde birbiri ardı sıra ülkemizde yaşanan ve medyada görüp okuyarak izlediğimiz taciz ve tecavüz gibi insanlık dışı rezil haberlerden dolayı toplum olarak sosyal travmalar geçirmeye başladık…

Bu konuyla ilgili daha önce Kayseri'nin Melikgazi ilçesinde bulunan Mustafa Eminoğlu Anadolu Lisesi'nde okulun matematik öğretmeni olan B.Özcan tarafından tecavüze uğrayan 18 yaşındaki Cansel Buse Kınalı adlı öğrenci girdiği bunalım sonucunda intihar etmesi nedeniyle yazmış ancak yayınlamaya zaman bulamamıştım.

Gelin görün ki taciz ve tecavüz olaylarının ardı arkası kesilmemeye başlayınca yazdığım yazıyı tekrar elden geçirmeye karar verdim… Her sabah güne terör ve şehit haberleri ile uyanıyorsak şimdi buna birde tecavüz haberleri eklendi…

Ne oldu bu güzelim ülkemize, ne oldu bizim bu insanlarımıza, ne oldu dünyada duyarlılığıyla övünen bizim bu toplumumuza bir anlam veremiyorum artık… İzleyenlerin psikolojisini altüst eden ve travma üzerine travma yaşamasına neden olan bu olaylara kim ya da kimler dur diyecek… İşte bu iğrenç, insanlık dışı olaylardan bir kaçı…

Karaman’da Gazi Mustafa Kemal İlkokulu'nda görevli sınıf öğretmeni 54 yaşındaki Muammer B.'nin, bazı vakıf ve derneklerce kiralanan evlerde eğitim verilen ilkokul ve ortaokul öğrencisi 9 – 10 yaşlarındaki erkek çocuklarına tecavüz ettiği ve tecavüze uğrayan çocuklardan birinin durumu ailesine bildirmesiyle ortaya çıktı. Hastane raporlarıyla 8 öğrencinin tecavüze uğradığı saptanırken bu sayının 45’e çıkabileceği belirtilen olayda adı geçen öğretmen Muammer B. tutuklandı.

Adana’nın Seyhan İlçesinde 8. sınıf öğrencisi 14 yaşındaki kız çocuğunun okuldaki dalgın halinden şüphelenen rehberlik öğretmeninin dikkatini çekmesiyle ortaya çıkan olayda D.K. (60), F.A. (18), N.K. (32) ve İ.D. (60) adlı 4 erkeğin okulda, markette ve minibüste cinsel istismarda bulunduğu anlaşıldı.

Aydın'ın İncirliova ilçesi Yazıdere mahallesinde meydana gelen olayda T.A. (26), arkadaşı M.A.(34) ve M.T.(42) ile birlikte gittiği çiftlik evinde geç saatlere kadar alkol alırlar. Daha sonra alkol alan üç kişiden M.T. ve M.A., sırayla T.A.’ya tecavüz ettikten sonra birde olayı cep telefonu ile videoya kayıt edip şantaj olarak kullanarak tecavüzü bir hafta boyunca devam ettirirler.  T.A.’nın hareketlerinden şüphelenen mahalle sakinleri, jandarmaya ihbarda bulunmasıyla olay ortaya çıkar. T.A.’nın tecavüze uğradığı için iki kişiden de şikâyetçi olmasına rağmen sorgularının ardından adliyeye çıkarılan M.T. ve M.A., sanıklar tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakılır.

Hatay’da devletin parasını ödediği özel bir rehabilitasyon merkezinde eğitim gören yüzde 70 zihinsel engelli 6 yaşındaki M.A. 1 yıl önce tecavüze uğrar. Oğluna tecavüz edildiğine dair Adli Tıp raporu olduğunu belirten anne M.A., savcılıkta çocuğu tarafından birçok kişi arasında aynı okulda eğitim gören yaşları büyük olan Y. ve H. isimli iki kişiyi göstermesine rağmen 1 yıldır hukuk mücadelesinden sonuç alamaz.

Denizli'nin Buldan ilçesinde çocuk yuvasında küçük yaştaki bir kız çocuğunun, yuvada öğretmen olarak çalışan Y.Ö'nün kendisine cinsel tacizde bulunduğunu söylemesi üzerine ortaya çıktı.

Antalya'nın Kepez İlçesi'nde Ekrem E.adındaki baba zihinsel engelli öz kızı H.E.'ye 6 yıl boyunca tecavüz ederken anne Cemile E.'nin de bu olaya seyirci kaldığı ve tecavüz olayından dolayı dünyaya gelen biri erkek 2 bebeği canlı canlı boş araziye atarak ölmesine neden olduğundan 2 defa müebbet hapis cezasına çarptırılır.

Ağrı’da Anadolu Sağlık Meslek Lisesi öğrencisi Oya Yaşar’ın kaldığı pansiyonda eşarbıyla intihar etmesinin altından babasının arkadaşının cinsel tacizine maruz kaldığı, şahsın serbest kalması üzerine canına kıydığı ortaya çıktı. ‘Amca’ dediği babasının arkadaşı tarafından staj yaptığı hastanenin otoparkında cinsel tacize uğrayan 17 yaşındaki Oya Yaşar polise ve savcılığa şikâyet etmesine karşın herhangi bir işlem yapılmadığı gerekçesiyle 4 ay sonra intihar ederek hayatına son verdi. Genç kızın ölümünün ertesi günü 37 yaşındaki Fettah P. tutuklanarak cezaevine gönderilir.

Adana’nın Seyhan İlçesinin Cemalpaşa Mahallesi'nde F.T. adındaki zihinsel engelli 14 yaşındaki kız çocuğunu kaçırıp ilaç içirdikten sonra taciz ettiği ileri sürülen Fikret T. (26), Bayram G. (31), Bora Ş. (29), Adem A. (25) ve Abdullah A.(25) 5 şüpheli mahkemeye çıkarıldıktan sonra adli kontrol ile serbest bırakıldı.

Karaman İrfan Atasever Lisesi Müdür Yardımcısı M.Ç, kızının da sınıf arkadaşı olan 11. sınıf öğrencisi Ş.B’ye “cinsel tacizde bulunduğu” ortaya çıkarıldı. Savcılıkça ifadesi alınan öğretmen soruşturma dosyası hazırlanıyor diye serbest bırakılır…

Bu iğrenç olayları yazmakla bitecek gibi değil… Daha yüzlerce yazılacak rezalet ve iğrençlik var… Bu insanlık dışı iğrenç olaylardan dolayı bu sanıkların birçoğu ile olayı örtbas etmeye çalışanların fazla bir ceza alacağını da sanmadığımı belirtmek istiyorum... Çünkü bu olaylardan sonra bu taciz ve tecavüz edenler yakalandıklarında birde hâkim karşısında abuk subuk gerekçelerle iyi halden ya tahliye edilir ya da ödül gibi bir ceza aldıklarını hepimizde görüp izliyoruz… Gel de kalan iki gram aklını oynatma… Bu tür olaylar yaşandıktan sonra başta medya organlarında olmak üzere sosyal paylaşım sitelerinde “idam edilsin”, “hadım edilsin”, “asmayıp keselsin” vb gibi sözlerden geçilmez oluyor.

Taciz ve tecavüz sanığı olan mahlûklara ve onlar gibi olanlara sormak gerekiyor… İki dakikalık zevkiniz uğruna 2-3 yaşındaki bebeklerin, çocukların, engellilerin, yaşlıların ve gençlerin hayatını karartarak yok etmenize ve insanlıktan çıkmanıza değer miydi? Bu kadar mı nefsinize hâkim olamıyorsunuz? Bu kadar mı acizsiniz?

Yazıklar olsun ki birde bunların arasında öz kızına tecavüz eden babalar ile öğretmenlik gibi kutsal bir mesleğe mensup olan insanlarda bulunuyor...

Taciz, tecavüz, dayak ve şiddetin her türlüsü bebeklerimize, çocuklarımıza, engellilerimize, gençlerimize, kızlarımıza, kadınlarımıza, analarımıza, bacılarımıza daha dışarı çıkmadan aile içindeyken başlıyor…

Sözün özü olarak, daha önce ki bir yazımda ifade ettiğimi bir kez daha tekrarlamak istiyorum. Ben idama karşıyım. İdam dışında bu vahşetlerin, bu tecavüz olayları ile cinayetlerin önüne geçmek için ceza kanunumuz yeniden elden geçirilerek hadım edilme olayı da dâhil olmak üzere olabildiğince en ağır cezalar getirilmeli, yargılamalarda iyi hal indirimi, tahrik indirimi gibi olaylara kesinlikle son verilmeli ve bununla beraber bu iğrençliklerin, bu sapkınlıkların önüne geçilebilmesi ve en aza inebilmesi amacıyla toplumun bu konuda sağlıklı bir şekilde bilgilenip bilinçlenebilmesi için cinsel konularda eğitimlerin yer alacağı eğitim sitemimiz aile eğitimini de kapsayacak şekilde yeniden gözden geçirilerek düzenlenmeli diye düşünüyorum.

( İki Dakikalık Zevk Uğruna Kaybedilen Hayatlar başlıklı yazı AliHaydar tarafından 31.03.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.