Para para para, demiş ya Napolyon birader, ben de düşünür dururum, acaba niye üç kere demiş de bir kere dememiş... Aklıma bin türlü şey gelir. Acaba o zaman çok paraya ihtiyacı vardı, bir kere söylesem anlamazlar da üç kere söyleyeyim daha iyi anlarlar mı demek istemişti... Şimdilerde yeni yetme bebeler de borsa borsa borsa ya da bitcoin bitcoin bitcoin, diye tekrarlıyorlar benzer kelimeleri... Bitcoin'de sanal para oluyormuş, onu da antiparantez belirtelim...


Her ne kadar gıcık kaptığım bir söz ise de ''Paranın satın alamayacağı hiç bir şey yoktur.'' Benden de hemen o laftan sonra, hani şu Özdemir Erdoğan'ın şarkısında ki mısra gelir aklıma ''Paranın ne önemi var mühim olan insanlık.'' Tabi ki insanlık başka bir şey... Para maddi varlıkları almaya yeter çok parası olana, ya insan vicdanı? Ha o da şöyle ki eğer sizin vicdanınız cüzdanın arasına sıkışmışsa size yasa dışı yollardan para ya da belli maddiyat sağlayanlara hizmet eder hatta onların kulu kölesi olursunuz...


Rüşvet almak, vermek ve iltimas bir çok zaman diliminde toplumları içten içe kemiren ve sosyal adaletsizliğe yol açan bir davranış kalıbıdır. Vatanın seven bir polis memuru, insan sevgisi ile dolu öğretmen, Allah'dan korkan bir genel müdür, böyle memleketlerine tutku ile bağlı insanlara asla rüşvet veremezsiniz. Kendilerine uzatılan maddiyatları hiç düşünmeden ellerinin tersi ile iterler, maddi olarak zor durumda olsalar bile, tenezzül etmezler. Ancak akşam evlerine vardıklarında huzur ile yemeklerini yer, huzur ile gözlerini kapar uykularını uyurlar...


İnsanlar vicdanları kiraya vermeye görsün. Böyle tip insanların ne memleketlerine ne mensup oldukları dine zerre faydaları olmadığı gibi, zararları da bir hayli fazla olacaktır. Vicdan yoksunu bu insanlardan hem memleketleri, hem de insanlık adına bir şey beklemek akılsızlık olur. O insan gider memleketini de satar üç beş kuruşa, Hak yolunu da aklından çıkartıp batılın emrine girer. Çok yakın zamanda örneklerini yaşadık bu olayların...


Bir insanda gurur varsa, küçük ya da büyük hangi mevkide olursa olsun, bulunduğu mevkinin hakkını verecek ve kendisine teklif edilen maddiyatları da elinin tersi ile itecektir. Bu da gerçekten ahlaklı olmanın en baş sebeplerinden birisidir... Maddi olarak belki her şeyin bir fiyatı vardır, olmalıdır da... İnsan olarak bize bir fiyat biçilirse onun da adı paha biçilmez olmalıdır sevgi ve ahlak bakımından tabi ki bu anlatmak istediğim. Ahlaklı ve erdemli insanları, yöneticileri hiç bir para satın alamaz, bunu da böyle bilmeli ve anlamalıyız... 

( Herkesin Bir Fiyatı Var Mıdır Gerçekten başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 10.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.