BİR KUCAK DOLUSU MUTLULUK

 

     Mutluluğu kucaklayabilir misiniz? Ona sımsıkı sarılıp birkaç mısralık şiir okumak yahut bir iki satırlık güzel söz söylemek ister miydiniz? Bir avuç tebessümünüze bir kucak dolusu mutluluk sığdırmayı düşlediniz mi hiç? Soyut kelimelerle örülen somutlama kırıntıları da olsa, istersek olur ve mutluluk her daim içimizdedir. Bazen çok pahalı bir yağlı boya tabloyu almaya gücünüz yetmeyebilir. Belki yirmi yıl çalışsanız yine o parayı denkleştirmek sizin dar gelirli bütçenizi aşabilir. Sonuçta imkânsız diye de bir şey yoktur. Kim bilir; bir el uzanır o anda, bir dua yetişir imdadınıza, yıllardır dişten tırnaktan artırıp köşecikte sakladığınız para kumbaranız koşar çığlığınıza. Hayat tesadüflerle ve iyi kalpli insanlarla dantel örer kimi zaman karşımızda.

    

     ‘MANOLYA KOKULU HİKÂYELER’ adlı kitaptan seçtiğim, duygusal ve ibretlik öyküyü yazımıza konuk etsek:

 

 

     Bir gün sanat merkezi olan kentlerin birinde gezen çocuğun biri, bir vitrinde çok hoş bir tablo görür. Tablo belli ki oldukça pahalıdır.

     Çocuk bu tabloyu bir sonraki yıl ağabeyinin doğum gününe almayı ister ve bir iş bulup kıt kanaat geçinerek biriktirdiği tüm para ile o mağazaya gider. Şanslıdır, tablo hâlâ satılmamıştır. İçeri girer ve tabloyu bir süre yakından izledikten sonra resmi yapan sanatçıyı bulur ve:

     “Ağabeyimin doğum günü için bu resmi satın almak istiyorum, tüm param da bu kadar” der.

     Ressam bir süre düşündükten sonra resmi paketler ve satar.

     Çocuk paketini alır ve teşekkür ederek çıkar. Mağazada adamın arkadaşları da vardır ve şaşkın şaşkın sorarlar:

     “Sen ne yaptın? O resmin değeri milyarlar ederdi. Neden bu kadar cüzi bir rakama sattın?”

     Adam cevap verir.

     “Evet, ben bu resme milyarlarını verecek bir sürü insan bulabilirdim ancak tüm servetini bu resme verecek kaç kişi bulabilirdim?”

 

 

     Kısa yazımızı okuyunca sizde duygusal hisler uyandırdı mı bilmem. Ben oldukça etkilendim. Hayalleri olmalı insanın ve kalbi de temizse tüm yollar ona kucak açar. Bir gencin mutluluğu, ünlü bir ressamın bir duada yer alması; öylesine güzel bir tabloyu daha da anlamlı kılar.

     Bir kucak dolusu mutluluk, bir avuç tebessüm ve bir paket hediye damla damla birikir ve bir taneler bin adet olur. Milyonlara karışır iyilik buseleri. Sizin de çevrenizde gönül dostlarınızın artmasını ve iyi kalpli insanlarınızın çoğalmasını dilerim. BİR kucak dolusu mutluluk, BİNlerce tebessüm ve gülen yüz her daim kalbinizde yol alsın. 

( Bir Kucak Dolusu Mutluluk başlıklı yazı KONUK YAZAR tarafından 10.12.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.