MUHTEŞEM BİR DERNEK VE DÖRT MELEĞİN  HİKAYESİ

                                    SAMUKAD

 

                               ( SAMSUN MUTLULUĞUN  KANATLARI

                            YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA DERNEĞİ )
========================================================


 

                                  30’ lu yaşlarda; yüreklerinde bitimsiz, her gün yeşeren insan sevgisi ve şefkat,merhamet, yardım ve iyilik sever hasletleri , duyarlı kişilikleri ile 1.Şubat.2017 tarihinde sosyal medyada açtıkları hesapları ile başladı hikayeleri . Bu her yere koşan , ulaşan iyilik melekleri dört harika hanfendiler : Burcu Keskin Esra Çepni Arzu Uslu ve Gözde Malkoç !...

                                  Lösemili ve kan hastalıklarına muzdarip,  ayrıca engelli ve köy okullarında okuyan ihtiyaçlı çocuklara destek olmak amacını şiar ve düstur etmekti amaçları. İlimizden ve ülkemizin çok yerinden büyük ve yoğun takdir ve teşvikle desteklenmeleri bu sosyal sorumluluk projesini resmi statüye kavuşturmalarına vesile teşkil etti.

                                 29.Mart.2017 tarihinde resmi olarak dernek tescille yoluna büyük bir enerjı ile devam etmeye başladı. Yukarıda adı geçen hanımefendiler ; erkek- kadın eşitliğini adeta gösterir gibi Burcu Keskin başkanlığında 4 bayan müteşebbise ;hasta yakınlarından İbrahim Gülçiçek, Münir Fevzi Güler, Mehmet Köse ve Yasin Köse’ yi de dahil ederek yönetim kurulunu ihdas ettiler. Bu arada bahse konu dernek gerek mahalli ve gerekse ulusal ve de uluslar arası basında yer almayı başardı. Tabi tüm bunlarda isimlerini belirtemediğim resmi üyeler ile fahri gönüllülerin fedakar mesai ve katkıları daim olmuştur.

                                Bir yandan lösemi ve kan hastalıklı çocukların tedavileri boyunca dilek ve hayallerini gerçekleştirirken; diğer yandan engelli çocuklara sosyal projeler üreterek , sosyalleşmeleri ile topluma entegre olmalarına ve köy okullarındaki çocuklara giyecek, kitap kırtasiye malzemesi ile okul araç ve gereçlerine yoğun çapta destek olunmaktadır.

                               Çocukların mutluluğunda özveri içinde çaba sarf eden bu muhteşem kadınlarımız ; çocukların ailelerine de maddi katkılar verirken bir gülüşün kana karışan en büyük ilaç olduğunun bilinciyle ; mutluluğa götüren yolda engel tanımamaktadırlar.
Böylesine tarifsiz imkanları kanatlarında taşıyan ve mutluluğu eğitime destekle geleceğe yatırım yapan, bireysel yoklukları ve ihtiyaçları izale eden ve kısacası mutlu çocuklar yaratarak mutlu bir toplumun tesisine vesile olan başta isimlerini zikrettiğim emsalsiz kadınlarımızın, yönetimin diğer üyeleri ile gönüllü ve resmi üyeleri her türlü takdir, duaların üzerinde olduklarını belirtmek izahtan varestedir.

                               Henüz kuruluş yıldönümüne vasıl olmamış bu dayanışma ve yardımlaşma derneğinin 1 yıl içinde teminle belirtilen kesimlere aktarılan maddi varlık tutarı tarafımca belli olmakla beraber sevgili başkanın ricası üzerine burada zikretmeyeceğim.

                              Bir bakmışsınız Trabzon’dalar  Eren Bülbül adına kütüphane açmak için ; bir bakmışsınız Ordu’ nun bir okulundalar .Giyecek, kitap vs. taşıyorlar öbek öbek ve ekmek taşıyorlar gece gündüz ihtiyaç sahibi ailelere. Ve sayılamayacak kadar neler neler !... Hele bir kız çocuğuna bir oda tefrişleri … Anlatırken bile gözleri buğulanıyor insanın. Hele o hastane köşelerinde kurdukları onlarca oyun parkları.. Ve gülen çocuklar çığlık çığlığa.. Ve gökyüzüne uzanan onca dualar. Dualar !

                             SAMUKAD’ ı kısaca anlatırken; asıl buna hayat veren 4 kadınımızdan bahsetmek vebalimdir. Onlar hani bize emanet edilenler, hani ayaklarının altında cennet vaad edilenler, analar,bacılar, eşler, kızlarımız var ya .. Hani şu erkek hemoganyasının hakim olduğu, ataerkil toplumumuzda itilen, dövülen , darp ve celp edilen, horlanan, saçı uzun aklı kısa olarak zalimce sınıflandırılan, hep her başarılı erkeğin arkasında kadın vardır martavalı ile uyutulan, aslında hep erkeğin gerisinde olmalı diye yer ve mesafe tayini yapılan kadınlarımız. Cinsiyet ayırımcılığı yol almış gitmiş.. Ülkemizin kanayan yarası.

                            Peki şimdi bakın bakalım bu 4 kadın neyin nesi be ! Toplumda öne  çıkmışlar, kenetlenmişler, önder ve rehber olmuşlar.. Böylesine kutsal bir yola girerek meleklerin kanatlarında çocuklarımıza kendi kanatlarında mutluluk taşıyorlar. Sizler birer sembol birer idolsunuz. Allah sizden razı olsun sevgili hanımefendiler.
                          Daha ortaokul sıralarında evde o minicik elleri ile yaptıkları kurabiyeleri kermeslere taşıyarak, hosteslik yaparak o havayı solumuşlar. İyilik ve merhamet ruhlarına işlemiş. Oradan gelen alışkanlıkları ile bu gün önder kadınlar olmuşlar. İyilik yapmayı, fedakarlığı şiar edinmişler.. Çok gençler çok.. Daha baharlarında ne çiçekler açıp dağıtıyorlar. Gününü gün eden, dedikodulardan uzak ;sadece Allah rızası için yola çıkmışlar.
Onlar birer anne… Eş.. Yar, yaren.. Dost.. Arkadaş ! Kimi tarih okumuş, diploması elinde.. Kimi mimarlık fakültesi 3 te.. Çocukları, ev işi, öğrencilik, hayır hasenat işleri. İşte hepsini başaran, zamanla yarışan muhteşem dörtlü.. Başta elbette Burcu Keskin !
                 

                          Dinimizde yardımların gizli yapılma emri vardır. Ancak aynı öğreti toplumsal içerikli konuların diğer insanların bilmesi ve teşvik edilmesi amacıyla açıklanmasına cevaz vermektedir. Sizler belki kendiniz reklam olmasın diye bunları dile getirmekten imtina edersiniz ama ben gözlemlediğim bu icraatların toplumumuzca bilinmesinde kendimi mesul hissettim ve ondan dolayı dile getirdim. Bir yardımın ve iyiliğin icrasına vesile olmak bizzat iyilik yapmak kadar sevaptır.

                          Hiçbir etnik ve siyasi ayırımı gözetmeden; bu yaşlarında zamanlarının büyük  kısmını cansiperhane ve kendileri için ileride nemalanma düşüncesinden uzak gayret sarf  ederlerken; uğraşları ile hayır severleri teşvik ve vesile ile özendirmekte ve hayırlarına vesile olmaktadırlar.

                 

                         Siz ey dört muhteşem kadınımız ! Ve onları hiç yalnız bırakmayan asil üye gibi şevkle çalışan malum hanımefendiler !  Şimdi karşınızda önümü ilikliyor ve eğilerek ellerinizden saygı ve minnet, şükranla öpüyorum.

                       Girdiğiniz bu kutsal yolun hep hayırlar getirmesini ve mükafatını her iki alemde yaşayacağınıza olan inancımı belirtiyorum. Tüm ülkemizde kısaca anlatmaya çalıştığım derneğin örnek teşkil edeceğine inanıyorum.

                      Allah sizlerden razı olsun.

( Muhteşem Bir Dernek Samukad başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 18.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.