Evet  efendim,  bugünkü  konumuz sitemizin  değerli  şair  ve  yazarlarından  olup  tarafımdan  kurulan  hükumette  Sağlık Bakanı  olarak  görev  verdiğimiz  Sabahat  Karagöz...

Şimdi  Sabahat  Karagöz  ''  Eyvah  eyvah..''  derken sizler  de  merak  içindesiniz: Acaba  Sabahat Hanımla  ilgili olarak  ne yazacak?''  Diye

E  o  zaman  başlayalım.

Efendim  yazdığım  altı bölümlük  bir  yazı  dizinin  4. Bölümünde  bolca  reankarnasyondan (  Yani  bir  insanın  öldükten  sonra ruhunun  bir  başka  bedenle  tekrar  dünyaya  gelmesi  olayı ) bol  bol  bahsedince  Sabahat  Karagöz  arkadaşımız  şöyle  bir  yorum  yazmıştı:

''Hocam vallahi kafam karıştı ne yalan söyleyeyim. Bir de içime kurt düştü: Acaba ben eskiden kimmişim?''

Yazımın  konusu  işte  bu.  Yani  Sabahat  Karagöz arkadaşımız  eskiden  kimmiş?  Kimin  ruhu  Sabahat  Karagöz'ün  bedeninde  yeniden  dünyaya  gelmiş?

Ayrıştırmacı,  pardon  ya  araştırmacı  bir  gasteci ve dahi  mumla  arasanız  bulamayacağınız  bir  tarihçi  olarak (  Ki Tarihin babası  Heredot'un  ruhu  da  aslında  bende  beden  bulmuştur. )  bu  sorunun  cevabını  aradım  ve  sonunda  buldum.

Evet  efendim,  şimdilerde  hanım hanımcık,  oldukça  zarif,  kibar  ve  bir  o  kadar  güzel  olan   ve  eczacılık  mesleği ile  iştigal  eden  değerli  arkadaşımız  Sabahat  Karagöz  meğer  bakın  kimmiş.

Şimdiki  nesil  pek  bilmese  de  ben  misal  artık  fosilleşmeye  başlamış  olan  âsâr-ı âtikadan olanlar ( Yani  antika  eşyalar ) 1857  Yılında  dünyaya  gelmiş  olup  1903  yılında  ebedi  aleme  yatay  geçiş  yapmış  olan  Calamity  Jane'i  mutlaka  bilirler. Yeni  nesil  de  Red  Kit  çizgi  romanlarından  ya  da  filmlerinden  en  azından  ismen  tanırlar.

1857  yılında  ABD  nin  Missouri  eyaletinin Princeton  şehrinde (  Ya  da  kasabasında  ) Charlotte  ve  Robert  Canary  çiftinin  çocuğu olarak  dünyaya  gelen  Martha, o  dönemlerdeki  ''Altına  hücum'' akımı  sebebiyle  başlayan  göç  esnasında  anne  ve  babasını  kaybeder. Hayatta  tek  başına  kalınca da  kovboyların (  Aslında  sığır  çobanıdır  hepsi de ) arasına karışır  ve  onlarla  birlikte  bir erkek  gibi  yaşamaya  başlar. İşte bu  dönemde  de  adı Calamity  Jane  olur ( Okunuşu  Kalamiti  Ceyn...  Bizim  kalamata  zeytinlerle  bir  alakası  var  mı  keşfedemedim.) 

Kısa  zamanda    hızlı  bir  silahşör ve  Saloonların  vazgeçilmez  müşterisi  haline  gelir.  Artık  '' Lan  senin  ananı  avradını''  dan  başlayıp  '' Sülaleni  ''  ile  devam  eden  küfürler,  devamlı  tütün  çiğneyip  yerlere  tükürmeler,  yan  bakanın  alının  ortasına  kurşunu  yapıştırmalar, kumar  oynarken  hile  yaptığında  ve  ''  Lan  ne  hile  yapıyorsun? ''  diyenlerin  ağzına  tabancanın  namlusunu  sokmalar  ne  ararsan  vardır  onda.

Mesela  püsküllü bir  deri ceketi  vardır  ve  o  deri  ceket,  deri  pantolon  asla  üzerinden  çıkmamıştır.  Suya  karşı  alerjsi  olduğundan  banyo  etmez,  elbiselerini  asla  yıkamaz,hatta  su  bile  içmez.  Viski,  tekila  gibi  meşrubatlara  oldukça  düşkündür.  

Bir  ara  kızılderililerin  yakalayıp  tren  raylarına  bağladığı  çok  ünlü  kovboy  Pecos Biil'i   hain (!)  kızılderililerin  ellerinden  kurtarıp  akabinde  o  kızılderililerinin  alayının  kafa  derilerini  yüzmüşlüğü  de  vardır. Anlayacağınız  pek de hayırlara  vesile  bir  hatun  değildir.

Şimdi  merak  ediyorsunuz  ''Bu  hikaye  ile  Sabahat  Karagöz'ün  alakası  ne? ''  Diye  ya  da  anladınız  Sabahat  Karagöz  arkadaşımızın  aslında  reankarnasyona  uğramış  Calamity Jane  olduğunu.  Ama  yine merak  ediyorsunuz ve  soruyorsunuz ''  Hocam,  özellikle davranışlar  açısından  arada  hiç  bir  benzerlik yok.  Nereden  çıkarıyorsunuz  Sabahat  Karagöz'ün  Calamity  Jane  olduğunu? ''  

Evet,  şimdiye  kadar  anlattıklarımda  hiç  bir  benzerlik  yok.  Sabahat  Karagöz  arkadaşımız  asla  küfretmez  mesela.  Değil  Smit  Wesson  tabanca,  çakı  bile  taşımaz  üzerinde. Kendisi  bir  eczacı  olup  hijyen  konusunda  hatta  seminerler  verir. Su,  çay,  ayran,  meyve  suyu  dışında  ağzına  sıvı  koymaz. 

Hepsi  doğrudur.  Lakin  unutmamak  gerekir:  Reankarnasyonlarda  insanlar  genel  olarak  bir  önceki  hayatlarından  çok  farklı  bir  hayat  yaşarlar.  Yani  tekamül  dediğimiz  olay  söz  konusudur  reankarnasyonda.  Ama  yine  de  ne  kadar  tekamül  ederse  etsin  eski  hayatından  da  izler  taşır  ki  işte  ben  oradan  yakaladım  Sabahat  Karagöz'ün  Calamity  Jane  olduğunu.

Şimdi  tek  tek delillerimi  ortaya  koyuyorum

1- Calamity  Jane'nin  de  Sabahat  Karagöz'ün  de  vazgeçilmez  aksesuarı nedir?  Hasır  şapka...Alın  size benzerlik.

2- Bir  ara  gönüllü  hemşirelik  de  yapmış  olan  Calamity  Jane  görev  yaptığı  yerde  gürültü  yapanları  nasıl  susturmuştur? Havaya ateş  ederek.  Peki  Sabahat  Karagöz?  O  da  çekmeceden  koskoca  bir  şırınga  çıkartıp  ''  Gürültü yapanı  alimAllah  bu  şırıngayla  şişlerim''  Diyerek...Metod  aynı.  Her  ikisinde  de  şiddet  eğilimi  var.

3- Gelelim  en bariz  delile:

Efendim,  bu  Calamity  Jane'in  en  büyük  hobilerinden  birisi de  zaman  zaman  kurabiye  yapmakmış. (  Sabahat Hanımın  da  öyle ) Lakin  yaptığı  kurabiyelere  barut  da  dahil  koymadığı  malzeme  kalmazmış. (  Sabahat Hanım  da aynen  öyle,  tendürdiyottan, potasyum  nitrata  kadar  eline  ne  geçerse  koyar  kurabiyelerine ) Sonra  efendim  Calamity  Jane bu  kurabiyelerini   millete  ikram  edermiş (  Sabahat  Hanım  da  aynen  böyle  insanlarla bir  şeyleri  paylaşmayı [özellikle  de  kurabiyeler ] çok  sever. ) İnsanlar  her  biri  granitten  daha  sert  olan  bu  kurabiyeleri  yemek  istemeyince  ya  basarmış  kurşunu  ya da  kafalarına  atıp  zavallı  insanların  beyin  kanaması  geçirmelerine  sebep  olurmuş. (  İşte  bu  noktada  Sabahat  hanım  az  farklı.  Kurabiyeleri  insanların  kafasına  atmak  aynen  onda  var  ama  kimseye  kurşun  sıkmıyor. Zaman  zaman  kurabiyelerini  arabası  için  takoz  olarak  kullanıyor...

4- Calamity  Jane'in  de  Sabahat  Karagöz  arkadaşımızın da  resimlerini  görüyorsunuz.  İkiz  kardeş olsalar  ancak  bu  kadar benzerler.  Yalan  mı? 

Evet sevgili Sabahat  Karagöz.  Sen  sorarsın  da  ben  bulmaz  mıyım  senin  önceki  hayatında  kim  olduğunu: Sen  önceki  Hayatında  Calamity  Jane  idin. 

NOT: 

1- Sabahat  Karagöz  arkadaşımın  engin  hoşgörüsüne  sığınarak  yazdığım  bu  yazımda  onunla  ilgili  olarak  yazdıklarım  elbette  kurgudur  ama  Calamity  Jane  ile ilgili  olarak  yazdıklarım  aynen  gerçektir.
2- Bu  yazı değerli  arkadaşım  Sabahat  karagöz'ün  onayı  alındıktan  sonra  yayınlanmıştır
3- Yazıma     videoyu  ekleyen  sevgili  Adem  Efiloğlu  kardeşime  çok  çok  teşekkür ediyorum.

" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen>
( Sabahat Karagöz Gerçeği. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 26.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.