Sıcak bir yaz günüydü... Ülkenin her tarafından, binlerce maganda ve maganda adayı ülkenin en büyük stadyumunda magandalık sempozyumunda bir araya gelmişlerdi... İlk defa böyle bir toplantıda bir araya gelen magandalar karşılıklı fikir alışverişinde bulunacaklardı... Bu çok önemli kongre ülkede ki toplantıya katılmayan diğer magandalara da bir ışık, bir yol gösterici olacaktı...


Ulusal Magandalar Birliğinin kurucu başkanı Himmet Magandasever alkışlar arasında kürsüye gelir ve topluluğa dönerek konuşmasına başlar.


- Dostlar, kardeşler, arkadaşlar, sevgili magandalar ve maganda adayları biraderlerim... Bizler bu toplumun magandaları olarak, her türlü magandalığa en maganda bir şekilde taviz vermeden devam edeceğiz.


Topluluğa eliyle de işaret ederek...


- Edeceğiz değil mi?


Topluluk alkışlar hep beraber... Şak şak şak şak şak...


- Edeceğiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiz!


Devam eder başkan...


- Yine düğünlerde havaya fütursuzca kurşun sıkacağız değil mi arkadaşlar?


Hep bir ağızdan...


- Sıkacağııııııız! Havaya fütursuzca kurşun sıkma hakkımızı kimse elimizden alamaaaaaaz! Ne yapalım bir iki kişi ölüyorsa ya da yaralanıyorsa. Kenara kaçsınlar efendim. Bir kişi yaralanıyorsa, iki kişi ölüyorsa da orada ki iki yüz elli kişiye de hiç bir şey olmuyor...
- Olmuyoooooooooooooooor!


Başkan döktürür yine...


- Arkadaşlaaaaaar bizler arabaları belki hızlı kullanıyoruz, zaman zaman makas atıyoruz şehir trafiğinde, atmayalım mı? Makas atma hakkımızı kimseler elimizden alamaz. Yanımızda belki kız arkadaşımız var o zaman, beğendirmeyelim mi kendimizi o fıstıklara? Arada kaza da oluyor, olmuyor değil, ne yapalım? Adam arabanın hız göstergesine 240 km ibaresini koymuş, koymuş mu koymuş. Şimdi biz o sürate çıkmasak arabayı üretenler ne der? Vallahi tefe koyarlar bizi de ...


En büyük Başkan bizim Başkan...


- Sayın üyeler maganda dostlarım benim. Biliyorum ki apartmanlarda da oturan bir dolu maganda arkadaşımız var. Bunların bir kısmı balkonlardan sigara izmariti atarak ekonomimize katkılar yapmaktadırlar. Şaşırdınız değil mi, bu nasıl katkı diye? Hemen anlatayım. O balkonlardan atılan yarım bırakılmış sigaraları gariban ve fakirler bahçelerden toplayarak ciğerlerine bayram ettiriyorlar, bilmem anlatabildim mi? Ayrıca apartmanlarda oturup da alt katta ki komşusunu rahatsız eden de bir dolu maganda arkadaşımız var. Bunlardan da Allah razı olsun. Onların sayesinde Jandarmalar ve mahkemeler de mesai yapmaktadırlar... Yani magandalarımızın her türlü milli ekonomimize katkıları yadsınamaz bir gerçek olarak ortaya çıkıyor...


Bir maganda söz alır... 


- Sayın Başkan sayın maganda dostlarım. Kimimiz çevrenin etkisi ile kimimiz de kendi isteğimiz ile bu yola girdik maganda olduk. Tabi ki bu magandalığımız ile gurur duymuyoruz da ancak öyle magandalar çıkıyor ki şimdiki zamane magandaları bizim gibi tecrübeli yaşını başını almış magandaların neredeyse pabucunu dama atıyor...


Doğruuuuu doğruuuuuu sesleri ve alkışlar...


Devam eder söz alan maganda...


- Misal adam arabayla son sürat giderken bir de arabayı iki teker üzerine kaldırıyor. Bizim de gözlerimiz fal taşı gibi açılıyor... Yerleşim yerinden geçerken sürat düşürmeyi bırak bir de gaza basıyor ve onlarca koyunu tavuğu da telef ediyor... Sonra da bir evin çatısından giriyor... Adam üst katta gürültü yapıyor Jandarma bile çağıramıyorsunuz, neden, çünkü adam kendisi Jandarma Yüzbaşısı... İşte böyleyken böyle değerli dostlar...


Laf sırası tekrar Başkana gelir...


- Dostlar otobüs ya da metro beklerken kaynak yapıyormuşuz? Yok daha neler de neler. Yaparız efendim, ama niye yaparız. Bizim kaynağımız insanları da kaynatmak kaynaştırmak için. Yaşlı Amcanın ya da Teyzenin önüne geçmişiz, o zaman teyze koltuklara geç oturuyor, ayakta fazla duruyor, mafsalları daha çok çalışmış oluyor, ne akıllar ama bizde ki de?


Başkan mikrofonu aldı mı eline bırakmak istemez...


- Dostlar maganda kardeşlerim. Geçenlerde yan apartmanda vur patlasın çal oynasın gece yarılarına kadar misafirler ile ev sahipleri tepinmiş durmuşlar. Alt katta da sınavlara hazırlanan bir kardeşimiz ders çalışıyormuş, ama müthiş de uykusu varmış, yukarıda tepinenler sayesinde uyumamış da derslerini tam tekmil bitirmiş de sınavdan da en yüksek notu almış... Böyleyken böyle vallahi...


Bir maganda söz alır yine...


- Sayın Başkan sayın üyeler. Bundan sonra özür dilemeyi de kaldıralım. Kimi zaman kulağımıza geliyor. Bazı acemi maganda arkadaşlar, öküzlük yaptıklarında, özür dilemeye kalkıyorlarmış, yapmasınlar. Bir maganda asla özür dilemez, dileyemez arkadaşlar, magandalığın tabiatına aykırıdır bu durum. Onu da belirtmeden geçemeyeceğim...


Başkandadır son söz...


- Şimdi yapılan sınavlar sonucu aramıza alacağımız yeni maganda arkadaşlarımıza belgelerini vermek üzere başkan yardımcımız Rasih İsmet Kılkuyruk beyefendiyi huzurlarınıza çağırıyorum. Arkadaşlar ellerini kurusıkı tabancaların üzerine koyup da yemin ettikten sonra mazbataları kendilerine takdim edilecektir... Hayırlı uğurlu olsun... 

( Birinci Ulusal Magandalık Sempozyumu başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 7.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.