Yağmur az önce dinmiş oluk oluk akan su mazgallarda kaybolmuştu. Dilenci kadın cadde boyu sıralanmış dükkânlara girip çıkıyordu. Cam kapıyı güçlükle ittirip içeri başını uzatmıştı ki kasadaki adam soğuk bir bakışla çık çık işareti taptı. Kadının duası ağzında kaldı. Yavaşça elini kapıdan çekip sıradan devam etti. İçi daralmıştı. Kapı önünde hırdavat malzemeleri yığılmış bir dükkânın önünden durmadan geçti. Dükkânlarda oturanlara bakıp kimin para verip vermeyeceğini tahmin ediyordu. Küçük vitrinli dükkân önünde durdu. İçeride eli yüzü düzgün temiz traşlı adam kutulardan çıkardığı kitapları raflara diziyordu. Yarı ahşap yarı metal kapıyı korkarak ittirdi. Adam gülümsedi. İçeri davet etti. Kadın gözleri yerde duasını mırıldandı. Adam kadını süzdü. Kasaya yöneldi. Kadın yüreği pır pır peşinden yürüdü. Adam sandalyesine oturdu. Kadın tezgâh önünde dikiliyordu. Adam yere eğilip elinde eski bir kitapla doğruldu. Kadına uzattı. Kadının suratı kıp kırmızı olmuş alev alev yanıyordu. İstemeye istemeye aldı. Kapağına kocaman “Sırlı Dualar” yazılmıştı. Eli yanına düştü. Dükkândan çıkarken adam seslendi. “Belinizin üstünde taşıyın.” Kadın dişlerini sıkıp elini göğsünün üstüne koydu. Kapı kolunu tutmuştu ki bulutlar güneşin önünden çekildi. Yüzüne ışık vurunca gözleri kamaştı. Eli ayağına dolaştı. Kısık gözlerle ilk dükkâna kendini attı. ”Allah rı…,” derken başını kaldırdı. Sustu. Kirli sakallı, montunun içinde kaybolmuş adam alkollü içecekler rafının önünde ayak ayaküstüne atmış ona bakıyordu. Kadın kapıya dönerken adam “Dur,” deyip cebinden buruşmuş beş lira çıkardı. Kadına uzattı. Kadın parayı tutup çekerken adam bırakmadı. “Kitap.”
( Dilenci başlıklı yazı E.Kirişçi tarafından 12.12.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.