✔ Lisân-ı Hâl

"BU KADAR TELAŞ GÖÇEBE BİR RUHA FAZLA DEĞİL Mİ"

Haddinden fazla kırıldım.Ama kırmadım kimseyi.Yıkmadım gönülde ki Kâbe’yi.Bu dünya geçici.İçinden sağ çıkamayacağım bir boşluğa düştüm.Gönül kırmak neyime.Her yanım yara bere.Ağlayışlarım çırpınışlarım kendime.Cüzâmlı bir hasta gibiyim.Omuz çukurum nefessiz.Kelime sepetim sessiz.Laf etmeye takâtim yok.Kırgınlığım çok.Kırıp geçemiyorum herkesi.Vücûdum da bir telaş.Göçe meyleder gibi sessiz sedasız toparlanıyor hücrelerim.Ruhumda titreyen dolu dizgin ateş sönüyor.Ben yansam da dünya yine dönüyor.Soluklaşıyor gözümde kareler.Dolaşıyor ayaklarım.Düşüp düşüp kalkmaktan bî-tap düştüm.Halbuki buralarda bir deniz olsa bağırırdım avazım çıktığı kadar.Belki o zaman azalırdı sadr’ımda ki cehennem.Karadeniz olsa söndürürdü belki.Dört mevsim yağardı hayallerime.Çiçek verirdi dalım budağım.Bir nebze olsun gülerdi suskun dudağım....

Dedim ya kırmadım.Kırmadığım yerden kırıldım hep.Üşüyünce canımı yakarak ısındılar.Anladım.Bugünlerde bir gidiş uğurluyorum içimden.Elimde kamış kalem,yaz Allah yaz.Bitmiyor ki gitmeler.Bitmiyor ki bitmeler...Nasıl bir mevsime tâbiiyim bilmiyorum.Bir yanım kurumuş yaprak bir yanım salkım saçak.Bir yanım gurbette eriyen bir gönül bir yanım al duvaklı bir gelin.Gelin gelin! Sizde incitin beni.Ama sırayla gelin!
Zaten bu içimde ki yarayla çok değil ya bir iki vakit sonra giderim buralardan.Allah’ta bilir ya gözlerim arkada kalmaz hem.Sürüm sürüm yok oluşum gözlerinize kazınır.Öksüz kalır şiirlerim ben gidersem.Kim tamamlar onları.Kim verir bir nebze ilham.Yetim kalır kamış kalem.Kimse bilmese de şiirdir bana âlem...

Bak..Bir yağmur kesiği daha akıyor gözlerimden.Mümkün mertebe susuyorum ama yazmaktan kendimi alamıyorum.Bir yazmayı birde papatyaları çok seviyorum.Kendimden yorulduğum şu demlerde gitmekten başka gidecek yerim yok biliyorum.Bir seccadem var birde akılsız başım.Daha genç yaşım.Ama sayısız hatayı yirmi küsür seneye sığdırdım.Tecrübenin hamurunu yoğurdum yoğurmasına ama her hatamda içimde bir kelebek can verdi.Anladım.Halbuki tek dileğim kuş seslerinden bir yastık,toprak kokusundan bir yatak.Muhakkak verecektir bana Hâkk.
Yarım kalan hikayeler bıraktım ardımda.Bırak yarım kalsın olmayışlarına çarem yok nasılsa..Velhasıl asıl fasılsa şu;

Bana benden ötede bir nefeslik yolum var
Ben herkese yol oldum kendime hep taş duvar


━━━ • ✿ • ━━━  GÜŞTA


( Ben Herkese Yol Oldum Kendime Hep Taş Duvar başlıklı yazı GÜŞTA tarafından 5.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.