2020 YILI UNESCO tarafından"TONYUKUK YILI " ilan edilmişti..
BUNU YETERİNCE KUTLAMAYAN, BİR. KAÇ VAKIF VE DERNEĞİN E BIRAKAN TC ve Diğer Türk Topluluklarına Teşekkür ederiz…
Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü ya da İngilizce kısaltmasıyla UNESCO, Birleşmiş Milletler'in özel bir kurumu olarak 1946 yılında kurulmuştur
Kitabelerinin dikilişinin 1300. Yıl olması sebebi ile uluslarsı seçkin bir kuruluş olan ve insanlığın ortak değer dediği listeye girdiği zaman tarihi yapının hem nesiller boyu korunması ve Turizm açısından katkısı tartışılmazdor..
Türk tarihinin Bilge insanı Tonyukuk ders verir nitelikteki yaşa yazılı, tarihi millet yolunda tebliğin bizim dışımızdakiler tarafından tanınması, anlamlandırılması ne kadar sevindirici yerel yönetimlere kadar uzanan çizgide aynı heya anın gösterilmemesi o kadar utanç vericidir..
Savaş stratejileri, ülke ekonomisi sosyal devlet anlayışı hakkında değerlendirmeler yapan ve 1300 yıl evvelden günümüze ışık tutan eserler yıpranmış da olsa dimdik ayaktadır. Türkler gibi…
Tonyukuk, İlteriş Kağan, Kapgan Kağan ve Bilge Kağan zamanında vezirlik yapmış bir devlet adamıdır.Tonyukuk Yazıtı dört tarafında da yazı olan iki dikili taştan oluşuyor. Toplam 62 satır yazı bulunan yazıtta -ilk 17 satırda- İlteriş Kağan ve -sonraki 20 satırda- Kapgan Kağan dönemi anlatılır. Vezir Tonyukuk’un yaşadığı döneme ait tarihî olaylara yer verilen yazıtta bağımsızlık için çekilen sıkıntılar ve verilen mücadelelerin yanı sıra elde edilen başarılarda Tonyukuk’un etkisi anlatılıyor
Google Arama motorunda yazdığında Çankırı Vakfı Türk Eğitim sen ve İstanbul’da düzenlenen bir fotoğraf sergisi ile 24 Nisan da Meclis de bir. Sunumun olduğunu görüyoruz..
Tarihine ve değerlerine sahip çıkamayanlar kendilerine de sahip çıkamazlar.. Kendilerine sahip çıkamayanlar her zaman potansiyel suçlu adayıdırlar..
Sen bizi affet Tonyukuk
( Tonyukuk Bilgeydi Bizde Bilge Yok başlıklı yazı HALİLİ tarafından 14.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.