KADIN VE ERKEK EŞİT MİDİR, EŞ MİDİR?

Beş duyu organımız var. Göz, burun, kulak, deri, dil. Bunlar diğer bazı canlılarda da var. Peki, insanı diğerlerinden ayıran ne? İrade, kalp, vicdan, ahlak, karakter... Eskiler "letâif" demişler. İnsanoğlu "fıtrat"a teslim edilmemiş. Mükemmel olma istidatı verilmiş. "Ân"ın içine hapsedilmemiş. Geçmişin elemine de geleceğin endişesine de terkedilmemiş.  Dün ve yarın ile "bu günü"nü mükemmeleştirme öğretilmiş.

Tek olmanın dayanılmaz sıkıcılığında yitip gitmesine razı olunmamış da insanın, yanına eş verilmiş. Yarım iken bütün kılınmış. Âdem'in (sav) eşiti değil eşi olmuş Havva. Bir bütünün iki yarısı olmuşlar. Ve başlamış böylece insanoğlunun hayat macerası. Her şey öğretilmiş Âdem'e (sav) ve sonra her şeyi öğretmiş Âdem çocuklarına. Kimi cennete özlem duymuş öğrendiklerinden kimi de cehennem etmiş dünyasını daha yaşarken.

Yıllar yılı kovalamış asırlar asırları aşmış. Çağlar kapanmış çağlar açılmış. Niceleri doğmuş dünyaya da; kimileri cennete uçmuş kimileri de cehenneme yuvarlanmış. Bilgi üstüne bilgi edinmiş insanoğlu da çok azı haddini bilmeyi öğrenmiş.

Nihayet Âdem'den (sav) nice asırlarca sonra, Cahiliyye'de bir Rahmet Elçisi (sav), kendi zulüm ve zulumatında debelenen insanlığa nurlu bir gelecek için "Yaradan rabbinin adıyla, oku!" diye haykırmış. Mikro âlemlerden makro âlemlere gezinip duran insanoğlunun acziyetinin çaresi ve acılarının ilacı için reçeteyi sunmuş: Kur'an. Bu reçetenin sunduğu tedavinin amacını da özetlemiş: Ben güzel ahlâkı tamamlamak için gönderildim.

Allah insanı insanın insafına terketmemiş ki, kadını erkeğin gücüne mahkum etsin. Erkeğe nispetle "eş" demiş kadına, "eşit" değil. Ne zaman ki kadın erkek ile "eşit" yapmaya çalışıldı, fıtrat terazisi bozuldu. Bir tarafta kızlarını "kocana muhtaç olma sakın!" diye öğütleyen, diğer tarafta oğluna "karına laf geçiremiyorsun" diyen anaların da insafsızlığına terkedilmemeli nesiller.

"Her doğan fıtrat-ı selîm üzre doğar" buyurulmuş. Cahiliyye adetlerine teslim olmadan, dünyanın kirinin bulaşmasına müsade etmeden büyütelim çocuklarımızı. Doğduklarında kulaklarına okuduğumuz ezanın ve kâmetin manasını öğütleyelim onlara. Kadın veya erkek olduklarını değil de, önce insan olduklarını belletelim kalp ve zihinlerine. Sözde kalmasın öğütlerimiz, her halimizle örnek olalım. Dünyalarını cennete çevirmelerinin formülünün "eline, beline, diline" sahip çıkmak olduğunu öğretelim.

Güzel ahlak sahibi olmadıktan sonra padişah olup sarayların olsa ne olur olmasa ne olur?
( Kadın Ve Erkek Eşit Midir Eş Midir başlıklı yazı Recep K. tarafından 14.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.