Çanakkale Gazisi Mehmet çavuş Dedemizin Biyografisi




Dedem;
Çanakkale Gazisi Mehmet Sönmez'in Kısaca Öz-geçmişi (1892 - 1960)
Rusya Federasyonu'na bağlı Adıgey, Karaçay-Çerkes ve Kabardey-Balkar cumhuriyetleri ile Krasnodar Krayı ve Stavropol Krayı'nda Kuzeybatı Kafkas dillerinin Adığe-Şapsığ grubundan Çerkesçe'yi konuşan yerliler ile Çerkes Sürgününde Çarlık Rusya'sı döneminde Kafkasya'dan Osmanlı İmparatorluğu topraklarına sürülen Çerkes'ler bugün Türkiye'nin çeşitli bölgelerinde yaşamaktalar 1892 Doğum'lu Mehmet Çavuş (Sönmez) atalarının bu sürgünde önce Bursa'ya sonra buradan Trakya'nın çeşitli bölgelerine yerleşirler 1.Balkan savaşlarının ardından, Gelibolu savaşlarının patlak vermesiyle Mehmet 23 yaşında evli (eşi hamile) cepheye gider. Muharebeler esnasında yüzünün sağ tarafına aldığı şarapnel parçaları ile ağır yaralanır. Yarası iyileştikten ve savaş sona erdikten sonra evine dönen Mehmet eşini ve çocuğunu doğum esnasında kaybettiğini öğrenir. İkinci evliliğini Selanik göçmeni Emine hanımla gerçekleştiren Mehmet'in Emine hanımdan dördü erkek, biri kız beş çocuğu dünya'ya gelir (Ali,Salih,Arif,Taliyet,Kemal) 1934'te soyadı kanunun yürürlüğe girmesiyle ''SÖNMEZ'' soyadını alır. Hayatının büyük bir kısmı Bursa ve Tekirdağ-Saray ilçesinde yaşayarak geçiren Mehmet SÖNMEZ 1960 yılında Gelibolu'da aldığı yaranın tekrardan nüksetmesiyle (sağ kulak içinden çıkarılamayan şarapnellerin oluşturduğu iltihap) 1960 yılı Ağustos ayında hayatını kaybeder. Kabri Kırklareli,Vize İlçesi, Akıncılar'da aile kabristanlığındadır. 
Ruhun Şad olsun Büyük Dedemiz Gazi Mehmet Çavuş. 
Ve beraberinde, vatanı uğruna canlarını siper eden Tüm şehit ve gazilerimize Allah'tan rahmetler diliyorum Hepinizin önlerinde saygıyla eğiliyorum.


Kardelen

( Çanakkale Gazisi Mehmet Çavuş Dedemizin Biyografisi başlıklı yazı KARDELEN tarafından 18.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.