KİLİSE DEĞİL DIŞ İŞLERİ BAKANLIĞI...!
Hani muhatabı ilçe KAYMAKAMI idi.. 
PATRİKHANE önce yerel meclis diye Adlandırılan sonra Yüce Meclise dönüşen Sen sinod üyesi 88 yaşındaki  Kadıköy Papazının itaatsizlikle görevden alınmasını müteakip yeni papaz ataması Bartalemeos tarafından yapıldı..
Türk Vatandaşı olmayan, 2010 yılında Fetöcüler in devlet yapısında hakim oldukları bir hukuksal düzenlemeye dayanılarak Türk vatandaşı yapılan yeni papaz Emanuil Adankis hayırlı olsun..
Eski görev yeri Fransa dan Türkiye ye gelen papaz 4 ayrı dilde konuşma yaptı.. Tören de kimler Yoktu ki ABD ve Ukrayna Büyük Elçisi, Fransa Suudi Arabistan Konsolosu Yunastan dış İşleri bakan Yardımcısı, Yunanistan eğitim Bakan Yardımcısı, Atina Belediye Başkanı Ukrayna, Kudus, İskenderiye Ortodoks Kilise temsilcileri,tören de bulundular.. Altı üstü ne? Fener deki Rum Ahalinin ibadethanesi olarak kullanılan kilise de Sen sinod da görevli değişikliğinin töreni ama BM tören salonunu andırıyor..
Elleri bağlı suya atılan kaçak mültecilerle ilgili Bartalemeos ne düşünüyor..? Askersiz ve silahsız saha olması gereken adalara Yunanistan ın yığınak yapması da onu düşündürüyor mu? Ukrayna Daki kilise nin Moskova dan alınıp İstanbul a baglamak iddiasını, Fatih dönemindeki cumhuriyet öncesi iddiasına genişletmişse, "Mora isyanını" desteklediği için Ana kapı önünde 1821 de idam edilen papaz adına kapalı tutulan Adına "KİN KAPISI" DEDİKLERİ kapıyı da açmayı düşünüyorlar mı? Fetöcüler le diyalog birbirlerini afaroz ettikleri Katoliklerle diyalog derken bizim burnumuzun dibinde cereyan eden olaylara ülke YÖNETİCİLERi ne diyor?LOZAN da Gedik açıyorsanız bu tarihin inkarıdır.. Yunanistan da yaşayan Türklerin inkarıdır..
HUKUKİ STATÜSÜ

Fener Patriği Eyüp Kaymakamlığına tabidir..
1_Patrikhanenin İstanbul da  kalması anlaşma sonucu değil TC tasarrufu olarak  kalmıştır
2- patrıkhane TCkuruluşudur. Tc vatandaşları tarafından yönetilir Turk hukumetının muvafakat ile Tayın edılır ve Turk hukumetının denetımıne tabıdır..
 3-patrıkhanenİn 1453 den 1923 e kadar olan ıdarı ve sıyası tüm imtıyazları kaldırılmıştır. Patrilhane ancak dini ve ruhani işlerle uğraşır. 
4-patrıkhane İstanbul rumlarının temsılcısı olmadığı gibi onlar adına beyandada bulunamaz. Sözcülük aracılık yapamaz.
 5-Lozan anlaşmasının 40 ve 42 maddede dıger azınlıklar için tanınmış serbestlik ve hımayeden yararlanır. 45. Madde gereğince aynı haklardan Yunanistan da bulunan  Türk azınlılda  yararlanır..
 
Patrıkhane de  işler komisyonlar aracılığı ile yurutulur.. Her komisyon başında bir metropolit bulunur..
Fener patrığı 6 Aralık 1923 tarihli valilik tezkeresi  ne dayanan SEN SiNoD  (st synod) da secılır. Patrık adayları valıye sunulur. Tc vatandaşı olup makamları Tc de bulunan metropolitlerdır.. Vali gerekçe göstermeden listedeki ismi çizebilir.. Valilikten gelen liste sen sınod da oylanır ve patrık seçilir.. 
KURTULUŞ SAVAŞINDA. Kuvayı Milliye yi Barbar Türkler olarak Avrupa ve ABD temsilciliklerine karşı profil öizmiş Anadolu işgal edilmedikçe işin çözülmeyeceğini dile getirmiştir..
Lozan görüşmelerinde en ateşli tartışmalar Patrikhane nin kaldırılması sırasında olmuş ve itilaf kuvvetleri sonuna kadar direnmiştir..
PATİRKHANE KENDİ BAŞINA BIRAKILAMAZ

TORUN HALİLİ

( Kilise Mi Dükalık Mı başlıklı yazı HALİLİ tarafından 22.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.