İNSAN... KENDİNE KUDRETLİ, KENDİNE ÂCİZ

“Ne yaş ne de kuru (hiçbir şey) yoktur ki, Kitâb-ı Mübînde (apaçık bir kitabda) bulunmasın" (En’âm, 59) ayetini Hz. Abbas (ra) şöyle anlar: "Vallahi devemin yularını kaybetsem onu bile Kuran'da bulacağımı umuyorum."

Kur'an-ı Kerim; yaklaşık 600 sayfa, 114 sûre, 6666 ayet. İlk ayeti "Rahmân ve Rahîm Allah'ın adı ile" başlar ve başta itikad, ibadet, nübüvvet, adalet olmak üzere insana, tarihe, kainata, bilime, ahirete, bildiğimiz ve/ya bilemediğimiz alemlere dair binlerce konudan bahseder. Bir taraftan emirler, tavsiyler verirken diğer taraftan yasaklar koyar. Makro âlemlerden bahsettiği gibi üslûp dersi bile verir.

Tüm konuların muhatapları insanlar ve cinlerdir. Çünkü cüz'î irade bahşedilen ve "mükellef" kılınan insanlar ve cinlerdir. Bir de, insan "halife" ünvanı ile peşinen ödüllendirilmiştir. Yeryüzünü cennete çevirecek olan da dünyayı cehennem edecek olan da insandır.

İnsanın "ahsen-i takvîm" ile "esfel-i sâflîn" arasındaki serencâmını apaçık resmeder Kur'an. Göz kirpiğine bile hakim olamayan nice insanın "dağları ben yarattım" kibrini misal verir akıl sahiplerine. "Düşünmez misiniz? Akletmez misiniz?" soruları ile muhataplarını tefekküre sevk eder.

Ne var ki; en sona gelindiğinde yine Kur'an-ı Kerim (Nâs Sûresi) "kalplere vesvese veren, cinlerden ve insanlardan olan, şeytanın şerrinden Allah'a sığınmayı" emrediyor. İnsana, insandan korunmanın yolunu öğretiyor. Demek ki, insanın en büyük düşmanının yine kendisi olduğu ifade ediliyor. "Yeryüzünde bir halife" olan insanın, kendisi karşındaki çaresizliği...

Ne garip değil mi?
( İnsan... Kendine Kudretli Kendine Aciz başlıklı yazı Recep K. tarafından 24.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.