Güneşin batışını izlemek insanlara heyecan verir.Bu duyguyu nasıl ve nerde en güzel yaşarız? Güneşin batışını en güzel izleme imkanını ülkemiz de NEMRUT dağ'ından VE KIZILVADİ DE izlendiği söylenir.
Benim gibi bir NEMRUT''a yolu düşmeyenler,Kapadokya''da Kızıl vadi''de izleyebilirler.
Gün boyu yorgun düşen seyyahlar doğa olaylarını izlemekten keyif alıyorlarsa, bu fırsatı kaçırmamalılar..Gün batımına yakın saatlerde değişik ülkelerden gelen insanlar adeta tek kişilik tiyatro sahnesinde güneşin harika batışı karşında hayranlıklarını gizleyemez.
Bir başka duygu yaşatır,kimimiz,yaratılış, veya evrim konularında hızla bir düşünce yoğunluğu yaşarız.
Bu duygu böyle olağan üstü zamanlarda daha yoğun hissedilir.60 milyon yıl önce Erciyes''den gelen lavlarla oluşmuş,bu doğa harikası.
Acaba; Hitit dönemi, yaşayan insanlar güneşin batışında neler hisseti?üzüldüler mi? Bir daha güneş gelmez diye.
Sabah yeniden doğunca çok mu sevindiler? Terketmedi bizleri diye.

Erciyes''i 100 km lik bir uzaklıktan görmek mümküdü eskiden. Şimdilerde büyük binalar engelliyor. Zamanı gelince Mimar sinan doğar,Agırnas'da.
Tarihler 29 Mayıs 1489.Erciyes O nu beklemiştir. çoçukluğunda bütün ilhamını Erciyes''ten alır.Her çocuk oyun oynarken O Agırnas''dan Erciyes''i seyreder.
Belleğine nakış eder.
İhtişamlıdır ,görkemlidir,yazın bile tepeleri karlıdır.
Dile kolay 60 millyon yıl lav püsküren Erciyes yorulur.Artık lav püskürtmeyecektir.Sıcak yaz günleri insanlar artık serinlemek için gideceklerdir,yaylalarına.
Sinan çocukken hayranlıkla bakar, bakar Selimiye nin ilk ilhamı çocuk sinan''da yer eder.

Birileri O zamanın çocuğunu alır İstanbul''a getirir.Ama sinan''ın hayalinde Erciyes vardır. Erciyes hayatı boyunca aklındadır.

Sonunda imparatorluğun ve yüz yılların Dünya mimarı olur.

Seyyahlar güneşin sessizce batışını izledikten sonra bir derin tefekkür başlar gönüllerde .Herkes yaradanının kudreti karşınında inaçlarını tazeler.
Güneş artık başka diyarlara gider.Ardında geceyi bırakır.Karanlık,ama yaradan müjdeler geceyi ay ve yıldızlar aydınlatacaktır.Güneş belirli zaman diliminde aynı hızda başka diyarlara gider.Ardında hüzünler bırakır. Ama hep vaktinde gelir.

İnsanlar yerlerini başka nesillere bırakacaklar.Ama dünya döndükçe güneş hep Kızıl vadiden batacak. Güneş başka diyarlara sabahı yaşatacak.

( Kapadokyada Bir Gün Batımı, Erciyes Ve Mimar Sinan Düşünceleri başlıklı yazı M.Filizman tarafından 20.03.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.