TBMM de Salı toplantılarında her partinin liderleri o haftaya yönelik gelişmelere paralel değerlendirmelerin, yer aldığı gündemi belirleyen konuşmalar yapar ve o haftanın haberi olacak konular çıkar..
Bu hafta İsrail Zulmü ve orantısız güç kullanımı ile kadın ve bebek cinayetleri hakkında; AKP Genel Baskanı Erdoğan Kudüs e üçlü Yönetimden ve buna ilişkin yaptığı çalışmalardan bahsederken, MHP Genel Başkanı Bahçeli, hedef olarak İsrail i göstermiştir.. İyi parti Başkanı Akşener se İsrail Zulmünden Ziyade, Netenyahu zulmü diyerek tarihsel kini kişiselliğe indirgemiştir. Meclis konuşmalarından ve gelişen olaylardan çıkan sonuç Kudüs için üçlü yönetim ve buna ilişkin papa dahil Rus ortodakosları dahil yapılan görüşmeler.. Buna mukabil fener Rum Patrikhane sinin aksi duruşu ve ABD nin bunlara Kudus E Ragmen açık desteği. Son dönemlerdeki gelişmelerdir. Bahçeli'nin Kudusu açık hedef ilanı… Biraz Kudus ü ele alalım diyerek dinler merkezi Kudüs İlk Saldırıya Ne zaman ugradı sorusuna cevap bulmaya çalıştık..
Roma İmparatorluk uygulamaları, Haçlı Ordularının Kudus ü işgali ve Latin Krallığı şeklinde yapılanma Selahattin Eyyubi in Kudus ü tekrar fethi ile Müslümanların ele geçirişi var..Paganizmin son temsilcilerinden aslında laik Roma nın Kudus, Yahudiler ve hristiyanları üzerinde dinsel katliamları var..Roma nın acımasız tutumu sonuçu Anadolu da 4.yüzyıla kadar Hristiyanlık yer altı yaşam alanlarına gizlenerek var olmuştur. Roma Aynı bizim Osmanlı gibi itaat edersen problem yok.. Vergini verirsin Bey gibi yaşarsın.. Yok isyan edersen işin bitti.. Kökünü yok eder.. Roma lejyonları bizim bildiğimiz askeri karakollar gibi her hangi bir isyan belirtisinde ani müdahele timi Yahudiler ve hristiyanları 4. Yüzyıla kadar. Roma nın işkencelerin maruz kalıyor.. Roma imparatorluk ve vatandaşlık bilincine göre roma dan Baska üstün değer yoktur.Onun yerine merkeze ne dini değer, ne yaratıcı güç koyamazsın .Yahudiler MS 70 de Roma nın elde ettiği topraklarda Yahudiler krallık iddiası ile isyan edince Kudus yerle bir edilir.. Yahudiler in kutsal hamursuz bayramına denk geldiği için Kudüs de 1 milyona yakın çeşitli bölgelerden gelmiş Yahudiler öldürülür. ..Kutsal 7 kollu şamdanları ve Yahudi inanışına göre değer atfeden eşyalar Roma ya getirilir teşhir edilir. İtaatsizlik karşısında İbreti alem için Hz isa nın çarmıha gerilmesi gibi cesedler, şehir ve köy girişlerine çarmıha gerilmesi olağan Roma uygulamasıdır .. Kaçan kurtulur. Bölge deki tüm Yahudi kaleleri el geçirilir.. "Masada Kalesinde" 1000 e yakın Yahudi kalır.. Bunlar doğal yapısı gereğinde muhkem olan kalede kalırlar.. Fakat Roma bunların tüm lojistiğini keser.. Su ve yiyecek sıkıntısı ve dışarıda Roma askerlerinin gölgesi altında kalan kaledekiler, çıksa da kalsa da her iki halde de Öleceklerini anlayınca teslim olmamak için birbirlerini öldürürler.. Yahudinin inanç ve mücadele katsayısına örneklik etsin diye anlatıyorum..Övmek için değil.. Roma ne zaman yustunyanus zamanında hrıstıyan affını çıkarır.. 390 lara doğru 60 sene gitmeden hristiyanlar imparatorluğu ele geçirir ve Batı Roma tarihteki yerini alır.. Hrıstıyanlıkda Roma İmparatorluğunun yerini aldığında en üstün değer Hristiyanlık ve onun temsilcisi papa olur.. Kudüs ve Antakya hırıstıyanları da hac ibadeti için gidilen yerlerdendir.. Papalık ile soydan gelen krallar arasında Egemenlik savaşı da örtülü de olsa vardır Hristiyanlık da kral egemenliğini ele geçirmekde kilise etkisi çok önemlidir..Kilise nin kendi yargısal yapısı, Kilise nin yargılanmazlığı ve kral tarafından bunun sağlanmak istenmesi (kötüye kullanımlar var) her zaman gizli çekişmeyi getirmiştir.. Papa 2.urban işte böyle bir ardıl düşünce ile askeri güç oluşturma isteği, Türklerin Anadolu ya. Girişi ile Doğu Roma İmparatorluğunun çağrıları, kutsal topraklarda hristiyanları işkence gördüğüne dair yanıltmalı söylemleri, kutsuyet atfettiği, Müslümanların elinde, hacıların işkenceler görmesi motifleri ile ordu oluşturuyor.. Çoğu maceracı Müslüman topraklarından zenginlik sahibi olmak düşüncesi ile Anadolu ya doğru harekete geçiyorlar.. İznik i Antakya yı Kudus ü alıyorlar..70 bine yakın Müslüman ve Yahudi yi öldürüyorlar. 1095 de bunlar olurken zaten 1071 de Doğu Roma imparatoru yani bugünkü Ayasofya yı yaptıran imparator.u. O dönem de batı roma yıkılınca mimara emreder Süleymanın kudusdekı deegahımdam daha büyük bina yapacaksın der.. Ayasofya nin kubnesı nın azameti ve mühendislik harikası olarak içiçe geçmi ş kubbenin hikayesi oradan gelir.. Doğu Roma ilk hristiyanlaşma ve Ayasofya etkisi ile de biraz daha dini yönden baskın karakter taşıyor.. Papa dan yardım istekleri var Türk tehlikesini görüyor.. Ama kaderi değişmiyor.. 1.haçlıdan sonra tam 8 tane iri li ufaklı hanslar, johnlar bu topraklara geliyorlar kontluk dukalık krallık oluşturuyorlar.. Bugün Türkiye için söylenen çiçek bahçesi söylemi 1950 li yıllarda Lübnan için söyleniyordu.. Avrupa dan yamalı bohça olarak çeşitli coğrafyalardan toplanmışşar geldikleri topraklarda krallık dahi kurmuşlar kontlul dukalık şeklinde yapılanmışlardır.. Orta doğu daki doku çeşitliliği üzerinde 8 tane haçlı seferi in etkisi büyüktür.. Batı şu anda o dönemin artık değerlerini günümüzde kendi lehine kullanıyor.. Müslümanların idaresindeykem tek kan dökülmeyen topraklar günümüzde kan dökülmedik gün geçmiyor.. Çiçek söylemi bizim topraklardan önce bu topraklarda dile getirilmiştir.. Parçalanmadan önce homojen yapının bozulması çiçek söylemi ile oluyor.. Çeşitlilik Zenginliğimiz deniyor..ondan sonra Pat gidiyorsun.. Lübnan o dönemin hrıstoyan ve Yahudi kalıntılarının Müslüman yerlı halkla birlikte su an için labaratuvarıdır.. Kudüs giderse Müslümanlar durur mu? İlk kıble nin olduğu yer, Müslüman inanışında önem arzeder.. .. Babası Selçuklu atabeylerinden olan Selahattin Eyyubi ordu toplar ve Kudusu alır.. Selahattin Eyyubi ye sahte kürt tarihi yazarları kürt yaftası yapıştırırlar ama öp öz Türktür.. Bazı tarihçiler Arap diye yazar Ama kardeş adları ile birlikte Ata ve bey kelimelerinin oğuz beyleri içinden ve bileği kuvvetli kumandanlardan seçilmesi ile değerlendirdiğinde Azarbeycan Üzerinden gelerek öusul a yerleştiği değerlendirildiğinde Türk olduğu çıkar.. Müslümanlara ait olduğu tüm dönemlerde 3 dinde barışçıl sekılde Kudus de var olmuştur..
( Kudüs Miladi İlk Saldırıya Ne Zaman Uğradı başlıklı yazı HALİLİ tarafından 19.05.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.