Toplumsal dinamikler, gruplaşma ile hareket etmeye başladıgında;Her gurup ,kendi lideri ve teşkilatını oluşturarak yoluna devam eder. Bunların bir kısmı’’ dernek sendika ‘’gibi STÖ ler kapsamında kalırken, diğer bir kısmı da içinden çıktığı toplulukları,’’ daha iyi organize ederim’’ diyerek partileşirler..Olağan partileşme süreci bu şekilde kitleseldir.
Bir de suni şekilde ortaya çıkan’’ ısmarlama partileşme ‘’süreci vardır.Toplumsal dinamıklerın , dinginleşmesi olarak değil de indirgenmesi olarak,elindeki gücü kaybetmek istemeyenler tarafından öngörülen olağan dışı partileşme süreci vardır..Bu süreci getirenlerin arkasında her hangi bir geçmişi olan dernek veya sendikal hareketin yansıması olarak değil de salt bir iddanın yansıması olarak gözükürler..
İnsanlar neden partileşir? Yönetime talip oldukları için partileşirler. Siyasal çalışmalarını da ‘’Seçmen yönlendirmesi’’ şeklinde yaparlar..Bu dinamizm içerisinde yer almayan ama secim olduğunda sandıga giderek yön tayininde bulunan seçmeni,’’ ikna eden ‘’sandıktan çoğunluk olarak cıkar ve yönetimi ele geçirir.
Her olağan yönetim ,düzenin devamlılığı yönünde çaba sarfederken ‘’refahın yukselmesı ,guven ve huzur ortamının bozulmaması’’ yönünde de tedbirlerini alır..Yani seçim sonuçu bir süreliğine hukumet olmanız size olağan dışı tedbirler alma görev ve yetkisini vermez. Misalen;Müdürsün ama makam arabasını mesai dışında, pikniğe gitmenin ötesine de geçerek ,makam arabasını satamazsın gibi…
2002 yılın dan sonra gelen hukumetler, aynı partının devamı olsa da ilk kuruluşu anında yola cıktığı kimseleri, ilerleyen zaman da yol kenarında bırakarak ,devamlılığı ile devşirdiği diğer parti yöneticileri ile diğer toplumsal dinmıklerı içerisine alarak, muhalefeti öğüttüğünü ve bu öğütme ile zindeliğini korurken, yolda bıraktıklarının da iktidar devamlılığın sağlanması ,menfaat sağlama da sekteye ugramaması, onların aykırı sesler cıkarmasına da engel olmuştur.Böylece parti hiç güç kaybetmemiştir.
Kopanlara ya da koparılanlara ,menfaat temininde sekteye ugramamanın yanında diğer tarafa geçmemesi/ayrı oluşumlar yapmaması içinde GERİLİM POLİTİKASI ile onları bunye de tutup ,karşı tarafında kabul edemeyecek, tarza dönüştürmesi ile .yöntem geliştirmiştir.
İktidara alternatif olmak isteyen, sistemle intikam saiki ile hareket edenlerin uyguladıgı yönteme karşılık, daha barışçıl -çözümden yana -uzlaşmaya acık ve iktidarın gerilim oluşturan politik tuzaklamalarına düşmeden siyaset üretmesi gerekir.
‘’Cumhurbaskanlığı hukumet sisteminin’’kabulunden sonra iki kefeli teraziinin sonuçları kefe sayısının 3 yada 4 cıkması ‘’denge noktalarında’’ kaymalara yol açacaktır. Yeni dönem stratejisinde ‘’kuyumcu terazisinin hassaslığı’’ kadar önemli 1 oy hesabına yönelik geliştirilmiş yöntemdir.Buna ‘’BBP etkisi ‘’diyelim . Eğer %1.5 lik BBP partisi olmasaydı ‘’cumhur ittifakı’’ denilen oluşum hukumet olamayacaktı..
130 lara dayanmış parti sayısı ,daha iyi yönetim iddiası olmaktan ziyade BBP etkisi ile genel başkanlara bir vekillik verilmek sureti ile denge merkezlerinin kayganlık kazanması, güce tapan seçmenin istikametini belirleyecektir. Daha otorıter bir yapıya sahip olan ve kuruldukları andan beri AKP nin tek il baskanlı adaylıkları ile geçekleşen parti içi demokrasiden ziyade yeknesaklık arz eden KAST gösterisi ,kaygan zemine nazaran ,seçmen üzerinde daha aktif etki yaratacaktır. Burada hiçbir iddiası olmaya 40 kişilik guruplardan mutevellıt en çok oy potansiyeli olabilecek partilerden baslamak sureti ile yancılık yapması istenenler den bu teklıfe balıklama atlayacak olanlar elbette cıkacaktır..
AKP açıısndan ,seçime girecek parti sayısını arttırmak sureti ile dağınıklık rejiminden,’’ tek ses tek yürek’’ gibi duran kendi ittifaklarını da cazibe merkezi olarak ‘’ön kabulu’’ ortaya cıkan diğer bir sonuçtur..
HDP nin 3.bir ittifakı dille getirmesi hamisi ABD nin geliştirdiği bir strateji olarak seçmenin önüne gelecektir. 3 e çıkan ittifak durumunda kesin olan AKP nin 2.seçime bırakılmadan devre dışı bırakılması cabası olacaktır..
Son günlerde ortaya çıkan bir diğer muhalefet çalışması bir sit dawn swov olarak karşımıza çıkan Sedat Peker muhalefetidir..SP Partisinin you tuber olarak 300 milyonlara ulaşan izlenme sayısı tek kişilik muhalefet calışması olarak AKP ye vurulan bir darbedir.
. Bu durumda dinginlik halı zaafiyete ugramış gibi gözükse de cumhur ittifakı ile millet ittifakı cazibesini korumaktadır.. İttifak dışı oldukları ıddıası ıle sıyasete giren öncü oluşumları gerek soldan gerek sagdan ‘’cücük parti ‘’olarak ortaya cıkmaları nın altında yatan diğer bir sebepse karşı yanda oluşturulmak istenen zafiyet algısıdır..
Sarıgül yada memleket hareketi ile sol yada Atatük çü seçmen üzerinde kafa karışıklığı oluştururlarak millet ittifakı üzerinde bir gedik açmaya calışırken akp içindeki zulumden kaçanlar profili ile Gelecek v e Deva partisinin se nerede duracaklarını halen açıkça ifade etmemeleri zulumden mi kaçıs yoksa zulumemi ortak olmak isteğinde olduklarına kanaat oluşturmamıştır. Kendi leri görev zamanında acıkca gördükleri ve bugun zulum diye nitelendirdikleri uygulamaları görev zamanı dile getirmelerindeki zaafiyetse inandırıcılıklarına ket vurmaktadır. Askeri nizam da sert tedbirlerin uygulandığı AKP de muhalıf olup da dile getirmek de bize kolay gözüken bir zorluktur.. Anayasa ihlallerinde koskoca proför olan meclıs baskanın dahi ihtisas konusu alanda sessiz kalması ve bazen de anayasa aykırılıklara dahi destek cıkması bu çelıskının en bariz örneğidir..
Türk seçmeni her zaman sağduyu sahibi olmuştur.. %92 ile Kenan EVREN e şükranlarını sunup çocukların okutamamanın, okullara gönderememenin teşekkürünü ve anayasa ya baglığığını referandumda göstermiştir.Aynı seçmenin hayatta kalanları ıle onların çocukları ,olayların danışıklılık esası,bir ondan bir bundan asılma reaksıyonları,karıştır barıştır politikaları ,1986 mit raporu ABD başkan yardımcının bizim çocuklar ifadensin ayyuka çıkması,ABD yeşil kuşak projesinin fetö projesi olarak devamına katkı verdiği gib haller karşısısnda da rütbelerini sökmek üzereyken h rahmete kavuşmuşması ıle bu ıtıbarsızlıktan kurtulmuştur…
Bu sebeple bu secmeni kimse kandıramaz..Allah ile kandıranlarında ipliği pazara cıktıgına göre seçmen ne yapacagını gayet iyi bilir.. %22 lik hukumet partisini bu seçmen alaşağı edip %1 lere getirerek amerkancı Kemal DERVİŞ uygulamalarna cevabını vermişti.
Kafa karışıklığı yaratmak için oluşturulan bu suni particikler sadece Türk siyasi tarihinin dışında siyasi çöplükde yerini alacaklardır..
Daha iyi demokrat olmak için daha cok partiye sahi olmak gerekmez.. Kandırılmaz secmenin bilinçl oyları dha iiyi demokrasının en büyük aracıdır
( Siyasi Partiler Çöplüğü başlıklı yazı HALİLİ tarafından 3.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.