SAYGI

Gene yaz geldi, gene sokaklar, meydanlar podyuma dönecek.
Bugün sizlerle giyim kuşamımızla saygının bağlantısını konuşmak istiyorum.
"Yuh! Ne alaka ya? Giyimle saygının ne ilgisi var? İyice şaşırmışsın sen!"
diyenlerinizi duyuyorum ama yine de okuyun yazacaklarımı sonunda karar verirsiniz.
Ben bir eczacıyım ve yaklaşık 30 yıldır bu mesleği icra ediyorum.
Şimdi soruyorum "Eczacınızın nasıl olmasını istersiniz?"
Evet ya!
Aslında çok önemli bir konu bu.
Hastasınız ya da bir yakınınız hasta stres, sıkıntı içinde kendinizi bir eczaneye attınız. Sizi burada  tertemiz giyimli, güler yüzlü bir hanım ya da bir bey karşılıyor ve içten bir ifadeyle"Hoş geldiniz " diyor.
Bu tavır o anda negatif ruh halinizi pozitife dönüştürür ve siz de karşınızdakiyle gülümseyerek konuşmaya başlarsınız.
İşlemleriniz sonucunda oldukça hafiflemiş olarak dışarı çıkarsınız.
Ben, ne olursa olsun eczaneme gelen birini önce ruhen rahatlatmanın birinci görevim olduğunu düşünüyorum"
Yani dış görünüş çok önemli! 
Bu nedenledir ki giyimime ve tavırlarıma çok önem veririm çünkü bunun karşımdaki kişilere saygı anlamına geldiğinin ve ilk intibanın bildiğiniz üzere çok önemli olduğunun farkındayım. 
Neyse, konuya gelelim.
Peki yalnızca eczacılar mı saygılı olmak zorunda?
Elbette hayır!
Eşler, arkadaşlar, esnaf, doktor, hemşire, sokaktaki vatandaşlar... Yani bütün insanlar.
"Yahu uzatma! Sadede gelll!" diyorsunuz duyuyorum.
Minicik bir şey daha anlatmama izin verin o zaman daha iyi anlayacaksınız ne demek istediğimi.
Ağustos ayında, İzmir'de, Asansör'ün hemen altındaki Dario Moreno sokakta oturuyoruz bir arkadaşımla ve nefesimizi kesen sıcağın etkisiyle baygın baygın etrafımıza bakarken bir anda aynı şeye takıldı gözlerimiz, sonrasında göz göze geldik ve   gülümsedik.
İlk ben konuştum
"Birader, bu ne ya?"
Arkadaşım son derece modern(!!!) bir adamdı.
Orta yaşın üzerinde iki hanım öyle bir giyinmiş ki biz değil herkes onlara bakıyordu.
Ben devam ettim
"Vallahi Biraderim ben bu kıyafetle değil sokağa yatak odasının dışına bile çıkamam. Ayağındaki penye, ya da basma olsaydı adı ''don'' olurdu ama kot olduğu için "şort"  oluyor.
Arkadaşım gülerek cevap verdi
" Ama hava çok sıcak 38°C ne yapsın zavallılar? "
" İyi de Biraderim hava sana da sıcak ama sen don- atlet dışarı çıkabilir misin?"
"Yahu delirdin mi? Daha bir adım bile  atmadan sokakta sapık diye linç ederler adamı!"
Bu tür olaylar yalnızca canım İmir'de değil güzel yurdumun her köşesinde var. Daha dün Rize'de (ki burada havalar henüz ısınamadı) buna benzeyen bir duruma şahit oldum. 
Lütfen beni yanlış anlamayın, lütfen iyice düşünün!
Özgürlüğün de sınırları olmalı!
Bence bu özgürlük değil resmen saygısızlıktır.
Elbette kimse kimsenin kılık kıyafetine karışamaz ama nerede ne giyeceğimiz, nasıl konuşacağımız ve toplum içindeki davranışlarımız saygı çerçevesinde olmalı. 
Yani başkalarını rahatsız etmeden, kimsenin haklarını ihlal etmeden yaşamak lazım.
Bunun adına modernlik, ilericilik de diyemezsiniz.
Toplum içine çıkarken giyiminiz, kıyafetiniz, tavırlarınız; sizin kendinize ve karşınızdakilere duyduğunuz saygının dışa vurumudur.
Her konuda olduğu gibi bu konuda da isteyerek ya da istemeyerek dikkat çekmek için yapılan bazı şeyler toplumun ahlaki değerlerini alt üst eder.
Farkındayım çok uzattım.
Konuyu şöyle bağlayayım
"Sizi rahatsız eden hiç bir şeyi, siz başkasına yapmayın!"
Bizlerin toplumun  fertleri olarak birtakım görev ve sorumluluklarımız vardır.
Bunların yerine getirilmesiyle bireyler arasında saygı oluşur ve bu da o toplumu bir arada tutar, gücünün  devamlılığını sağlar.
Saygı olmayan bir yerde asla ve kat'a  başka hiç bir şeyin önemi yoktur.

Saygılarımla
Sebahat Karagöz
( Saygı başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 22.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.