AŞK MAĞDURU

Gözden ırak olanın gönülden de ırak olmasını anlarım da gözünün içine bakarken gönlümden düşenlere ne demeli? Ne yapmalı?

Şaire itirazım var; göz görüp gönül sevse de öyle devam etmiyor be üstad. Saçının teline rüzgarın değmesinden endişe ettiklerimiz saç bırakmadı başımızda.

Tamam, davul bile dengi dengine. Âmennâ! Hani insan sevgiye muhtaçtı? Hani sevgi her şeyi hallederdi? Terazinin bir tarafında sevginin olduğu yaşam tartısında, başka hangi şey ağır basabilir ki? Sevgiye dair okuduklarımız ve duyduklarımız mıdır bizi yanıltan yoksa yanlış anladığımızdan mıdır sevgimizin hafif kalması?

Sevgiyle bağlanmış, aşk ile tutulmuştuk oysa. Aşkın gözü körmüş gerçekten. İpin nereden inceldiğini kopunca anladı nice âşık. Evliğin aşkı öldürmesi çok masum kalır dilin cinayeti yanında. Diller tutulsa kurtulacaktı oysa sevgi de aşk da kalb de...

Aşka dair ne varsa unutmak en iyisi. Yeni bir sayfa mı? O da değil. Bir tane kalbim var. Kalbi dilinin değil dili kalbinin emrinde ehl-i dîl bir usta bulmalı ki, tamir olsun tüm kırıklar. Beyhude bir umut. Ne acı! Oysa sonsuz bir beste idi kalbimdeki aşk bir zamanlar. Rüya olsun tüm yaşananlar.

Havadan-sudan sohbetler aşka çıkardı bir zamanlar. Şimdi viran oldu aşkın ülkesi de, külünü bile savurdu bir vefasız yâr. "Her şey bir yana, sen içimdeki sevgiyi öldürdün, işte onu affetmiyorum" diye haykırmak istiyor dilim. Kalbim ise "değmez" diye fısıldıyor. Kalbimi dinliyorum.

Yaşamak mı azizim? Hayalleri bile sükût ettirilmiş bir kalb ile nereye kadar giderse işte. Yola revan olmalı değil mi yine de? "Evet, her şeye rağmen" diye fısıldıyor yine kalbim. "Âdem'i Havva'sına kavuşturan, sana da iki derdi bir arada vermez elbet" diye ekliyor.
Gülmek mi?
O neydi ki üstad?
...

İşte öyle! Yaralarım derindir, söyletmen beni.
( Aşk Mağduru başlıklı yazı Recep K. tarafından 10.07.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.