ABD, güya 2 ay diye hesapladığı teröristlerin Afganistan ı  ele geçirme sürecini 24 saate düşürmesi karşısında şaşkınlığını gizleyemedi..
Külah meselesi önemli bu tür yanlış algılamaları uzun uzadıya anlatmaya gerek kalmaması için Külahıma anlat deyimini kullanıyoruz...
-ABD Bu  senaryoyu kim bilir kaç ay çalıştı..Bildikleri ve planla dıkları senaryonun, etkisini arttırmak için sürpriz diye nitelendiriyorlar.
-Kabil de canlı bomba ve araç  patlatma yöntemi ile  gazeteci ve yüksek hakimlerin suikasta kurban edilmesi, bir kaç zamandır vakıa olarak sabit olaylardandır.. Sabit olaylar, Taliban geldiğinde olabilecek katliamların, fısıltı gazetesi ile yayılması Başkan dahil üst bürokrasinin kaçısına zemin çalışması olduğu anlaşılmaktadır. .. Böylece ülke abd tetikçisi teröristlere teslimi saatlere indirgenerek  sağlanmıştır
-İngiltere Kanada ABD gibi ülkelenn 20 bin Afgan kabul edeceği şayiası havalimanındaki kaçış senaryosunun zeminini hazırlamıştır.. İyi okullarda batı standartlarında yaşayan kitle bunu fırsat bilmiş ve insanlık dışı ucakta asılı kalma sahnelerinin yaşanmasına sebep olmuştur..Hem Müslümanları aşağışamıştır. Hemde batıyı imrenilen noktasında tavan yaptırarak kendi iç siyasetleirine ve seçmenine mesaj vermiştir. 
-Türkiye nin Türkistan bölgesinde parlayan yıldızı olma Azerbaycan da Karabag zaferi ve Türk askerinin Bakü yürüyüşü ile ürken ABD, kolay ihraç edilebilir 17 yüzyıldan beri kullanılan  din simsarlığını, TC nin yakasına, İran dan sonra bir halka daha ekleyerek Türk yurdu ülkeleri ile TC ni kıskaca alma isteğini ortaya koymuştur..
Misyonerlik faaliyetleri ile İslam dünyasındaki kırılmalara ve İslam içi kıyımlara sebep olma 16.yüzyıldan beri aleni şekilde  batınca kullanılan yöntemdir..Arkeoljık hırsızlıkları, yanlış ismlendirme ve o la ayları da bu sekılde tarihe not düşme fırsatı bulmuşlardır.. Bu yöntemle yeni yüzyılda  camiler cemevleri pazaryerleri gibi toplu alanlar kurban yeri olarak seçmiş fedaileri de yine Müslümanların arasından seçmiştir.. Geçmiş den gelen, Açık misyonerlik faaliyetlerinin, yeşil kuşak projesi adını vererek kurumsallaştırmış ve genelleştirmiştir. Yunanistan ın bittiği yerden başlayıp, Hindistan a kadar uzanan deniz çizgisinde, İslam içi ayrıştırma yönteminin yerini , İslami usulleri kullanarak kominist tehlikeyi bertaraf etmek olarak şekil değiştirmiştir.
Afganistan Pakistan gibi İslam ülkelerinde oluşan  silahlı Müslüman yapı, TC ülkesinde Manevi Cihazlanma, kominizmle Mücadele derneği ve fetö benzeri  yapılanmala rla daha yumuşak bir doku kazanmıştır.
Atatürk le hakim kılınan "Rasyonalizm" in temel felsefe ola rak alınması, Türklerin maturidilk ten gelen itikadi davranış ve söylem şekilleri, ortadoğu ve Pakistan a kadar uzanan çizgiye göre  daha yumuşak yapı da olmuştur..  Böyle bir sert yapının Türkiye kabul görme imkansızlığı vardır.. Büyük Doğu ibda c gibi yapılanmalar dahi  bir kaç onu geçmeyecek sempatizanı ve ötesine ulaşmayan militan ayağı çok cüzi sayıda kalan  guruplar olarak kalmıştır..
Bir kaç yüzyıl içerisinde misyonerlik, yeşil kuşak, dinler arası diyalog gibi usullerle İslami değerler içerisinde gedik ler oluşturmaya calışan batı gurubu ülkeleri kısmen Müslüman ülkelerin vatandaşları arasında aykırıklara, ayrışmalara hatta hac ve namaz farizası gibi hallerde birbirlerine karşı  yok edici olmaları sağlanmıştır.. ... "Hak geldi batıl zayil oldu" deyip batıl la hak din İslam arasında diyalog cagrısınnın din kisveli adamalar aracılığı ile dile getirilmesi Müslüman kafaları karıştırmış ya da  aynı peygambere aynı kitaba inanan insanlar birbirlerinin evini-Ku klux klan gibi- işaretlemiş birbirlerinin ibadethanelerine zarar vermişlerdir.. 
Afganistan sosyal ve siyasal bir deneyin yapıldığı büyük bir laboratuvardır.. İslam adı altında terörize olmuş grupların 80 bin kişi ile bir devleti ele geçirmesi, devlet başı ve üst bürokrasinin davranış şekilleri, halk tepkisi bu deneyde Müslümanların canı pahasına ölçme değerlendirmesi yapılmıştır.. Suriye sonrası, ABD ve AB  nin ;Türkiye çalışmasının referans değerlerinin notu alınmış ve huzur ülkesi laik Türkiye nin parçalanmasına yönelik  bir adım daha atmışlardır. ..
 Güneyimizde 60 bin olduğu söylenen, asker kıyaetli pyd militanlarını bir gurühdan ordu oluşturma çabalarını unutmuyoruz..
. Esad sonrası Suriye yapılanmasının atelye çalışması zincirleme olarak TC ne sirayeti tehlikenin yanı başımızda olması ve Hizbullah afganlı ilişkisini bildiğiniz gelen guruplar potansiyel milis kuvvetleri olarak içimize zehirlerini kusacaltır..
PANZEHİRİMİZ, önleyici tedbir olarak Atatürk dür.. Gerçekleşme aşamasından sonra ise yapılacak tek şey vardır.. Ölüler ilerleyemez..

TORUN HALİLİ
( Bu Nasıl İş başlıklı yazı HALİLİ tarafından 20.08.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.