Eski adliyeler aranır mı? 
Hakim ve savcı odaları elinin altında vatandaş ya da avukat olarak kapıyı çalar ve doğrudan diyalog kurabilirsin. Bina eskiymiş, bir çok il ve ilçe de Hukumet konakları ile ortak kullanılırmış, alt zemin yağlı tahtadanmış, olsun. Hakimlerimiz  bir karar yazardı felsefe kitabı gibi hem devlete hem millete yol gösterici olur tarihe de not düşerdi.. 
Artık adliyelerimiz, fizikten saraylaşdı.. Ama ruhunu gecekonduya tahvil etti.. Hakim olmak çok kolay... 5 yıllık Avukatlığı bitir mülakata dayınla beraber gidersen artık sen  Hakimsindir. ..Hatta büfe açmak için 3.000 TL ruhsat, Çalışma izni, defter tasdiki, esnaf odası kayıt belgesine harcama yapacagın için zorlu yollardan geçersin..Büfe açmanın daha zor olduğu sistemde, yıllık 49 bin tl para verip Hukuk diplomasının üzerine, stajı eklersin ve bir dilekçe ile işe başlamak Kadar kolaydır Hakim olmak... Böyle kolaylıkla erişimin, mümkün olduğu makamın, şeklende ulaşılmazlığı, en azından saygınlığını korumak açısından gerekliliktir.. 
Adliye saraylarında, Elektronik  kartla ayrıştırılmış bölge de ulaşılmaz, hakim alanları yaratılmışsa; Adalet Yücel miş ımidir yoksa sistem kurumaya bırakılmış mıdır.? Böyle bir sistem;kurutulmuş gıda gibi mevsimin her döneminde kullanıma hazır olduğunuz için eskimezsiniz.. Hatta
Sistem, kurutulmuş olanı daha da muteber kabul eder. Akmaz kokmaz kurtlanazdır. Kartlı kapılar arasında  muhkemleşmiş, hakim herşeyi gören konuşan, gözleyen, hakimden evladır.. Hatta evliyadır..Neden?
 - Telefon diplomasisi ile yapma kudretine sahip olanlar için muhkem alanların önemi yoktur.. Onlar tüm zorlukları geçerler.. 
 - Şahsi bütünlük içinde olup, duruşları nı gösterenlerin, bu durumları isisteme uygunsuzluk halidir. Uygunsuz görülenlere reva görülen, idari Yaptırımlarla kararlara nufız çabası, yine sistemin  muhkemleşmiş alanları diğer bir geçiş çabasıdır.. 
-Aleni suç ihbarlarına karşı geçici körlük hali
- liyakatsız geçişler ve ilerlemelerin otomatiğe baglanması ile muhkem alanların korunması sağlanmıştır.. 
- Vekil ve Prof sıfatlı  siyasilerin, uyuşturucu kaçakçısı için bile araya girme HGS ayarlı kart geçiş üstünlüğü ile muhkem odalara girişi, 
 Kurutulmuş sistem de Bir çok tanrıyı da beraberinde getirdi... Felsefi olarak, tanrının gölgesi diye görülen hakim iddiasının, Allah'lık  değil tam bir Allahlık hale dönüştürme iddiası olduğunu zaman içinde  anladık.. Tanrı nın değil tanrılaşanların  hassa sı haline dönüşümü için çaba olduğunu da zaman bize anlatdı.. Fakirin garibin canı da mali da özgürlüğü de ucuzdur.".Şeriatın kestiği parmak acımaz" der o ve hangi şeiiat diye sormaz.. Halife Ömer in şeriat ı mı Halife Muaviye nin şeriat mı? Fakire dokun Ama tanrılaşanlara dokunanlar cız olur..Onlar yargılanmaz.. Laiklik neydi? Kilise, ortaçağ da sever de malına konarda ama yargılanacak sa onu başpiskopos bilir..Bize din ve devlet işlerinin ayrılması diye klişeleşmiş öğretilen  Laiklik, aslında tanrılaşanların, yargılanmasını sağlamak için insanlığın, kilise den  kopardığı bir ödündür..Laiklik olmasaydı Kilise yargısı isterse, kendi papazını yargılardı..Tıpkı parti yargısı gibi...
Bugün bile  Çok aleni olmadıkça  bekarlığı bile ibadet kabul eden  bir kısım papazın , sapkınlıkları filmlere gazetecilere araştırma konusu olur ama çokda aleni değilse  görülmez.. Tıpkı deveyi hamudu ile götürürken, ayan beyan olmadıkça, herşeyin serbest olduğu, fetö Terör  örgüt üyeliğinin bile makulleşebilir olduğu gibi.. Tüm bunları  günün tarihi yazar.. Yakın tarihçiler de yazdığını  ömrümüz yeterse görürüz(. Aynilik anlamında ..)
( Kurutulmuş Sistem başlıklı yazı HALİLİ tarafından 23.08.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.