Tırmanya da hükümet otuz senedir iktidardaydı. İktidar yanlıları ve iktidara el emeği göz nuru oylarını verenler partilerini desteklerken, ülkenin de güllük gülistanlık olduğunu söylüyorlardı. Muhalefet Partisi ise, daha doğrusu ana muhalefetse bunun tam tersini düşünüyordu.


Her ortamda hükumeti yerden yere vuruyorlar ''Artık yeter halk perişan, çekin gidin de ülke bayram etsin, enkaza çevirdiniz ülkenin her tarafını'' gibi sloganlar ile hükumeti yıpratmaya çalışıyorlardı...


Zaman zaman krizler ekonomik olsun siyasi olsun Tirmanya Halkını yoruyordu. Siyaset kızışıyor siyasilerde birbirine giriyordu... Halkın büyük kesiminde hoşnutsuzluk vardı. Hükumet yetkilileri ise ''az daha sıkın dişinizi, tünelin ucunda ışık göründü, yarın bu günden güzel, çarşamba salıdan, perşembe çarşambadan güzel olacak, diyorlardı.''


Tabi bu durum, hangi durum diyeceksiniz, diş sıkma durumu canım işte, ülkenin dişçilerine bayram yaptırıyordu. Ülke insanları dişlerini sıka sıka ya dişlerini kaybediyorlar ya da zarar veriyorlardı, dişlerine, damaklarına... Tüm Tir Diş Der, yani Tüm Tirmanya Dişçileri Derneği hükumetlerini sonuna kadar desteklemek için, üyelerine çağrı yapıyor, yürüyüşler ve gösteriler düzenliyorlardı...


Hükumetin azıcık daha dişlerinizi sıkın, tünelin ucunda ışık göründü beyanatlarından sonra, dişçilerin işleri birdenbire sekiz on kat artmıştı. Nasıl desteklemesinler ki dişçiler hükumetlerini? Diş malzemelerinin çoğu da dışarıdan, büyük devletlerden ithal edildiği için, Tirmanya'ya diş malzemesi satan o büyük devletlerde baştan hükumet aleyhindeyseler de bir an da hükumeti desteklemeye başladılar...


Bu arada hükumeti destekleyen kemerci esnafı da işlerinin düzelmesi için dua ediyordu... Tüm Kem Ür Der, yani Tüm Kemer Üreticileri Derneği Başkanı Kerim Kemercibaşı da dernek üyelerini karşısına almış konuşuyordu '' Arkadaşlar hükumetimiz evel Allah görevinin başındadır. Sayın Başbakan Himfurt Cimbert halkımıza hitaben ''Dişlerinizi sıkın, az kaldı tünelin ucunda ışık göründü.'' demek sureti ile dişçi arkadaşlarımızın önünü açmıştır, bizlerde kemerci esnafı olarak başbakanımızdan, halkımız azıcık kemerleri sıksın, diye de bir beyanat bekliyoruz, sayın büyüğümüzden istirhamımızdır.'' Böylece uzun zamandır durgun seyreden işlerimizde Himfurt Cimbertimiz sayesinde açılacaktır, açılır yani, açılır mı ki, ya açılmazsa, yok be açılır açılır... Hiç bir şey yapamazsak kemerlere delik açarız...

( Tirmanya Da Bütün Dişçiler Hükumeti Destekliyordu başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 25.08.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.