Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 27.08.2021
Okunma Sayısı : 721
Yorum Sayısı : 5
GERÇEK  BİR  DİN ADAMINI ŞAK  DİYE ANLAMA  YOLLARI

Son  zamanlarda çok  sık  sorulan  sorulardan  biridir: ‘’ Herkes  ayrı  bir  şey söylüyor  bu  durumda  gerçek  din  adamını  nasıl  anlayacağız?’’

Efendim  bu  soruya  cevap  vermeden  önce  ben  bir  soru  sorayım  bu  soruyu  soranlara: Gerçek  bir  din  adamına  ihtiyacınız  var  mı? Diyelim  gerçek  bir  din adamını  arayıp  buldum  ve ellerinize  teslim  ettim.  Ondan  ne  yapmayı  düşünüyorsunuz? Karnını  yarıp  karnıyarık mı  yapacaksınız  yoksa gazozuna  hap  atıp  bayıltarak  imambayıldı mı yapacaksınız?  Maksadınız  nedir?

Eğer  gerçek  bir  din  adamını dini  konularda  bir  şeyler  öğrenmek için  arıyorsanız  o  zaman  bir  sorum daha  var: Din adamı denilen  nesneyi  sallıyor musunuz  yoksa maksat yeşillik  olsun diye  mi gerçek  bir  din adamı  arıyorsunuz?

Diyelim ki  size  halis-muhlis kesinlikle  organik- bir  miligram  bile hormon  takviyesi  olmayan gerçek  bir  din  adamı  buldum. Bundan  sonra  hayatınızı  onun  öğüt ve  nasihatlerine  ve  dahi  yol göstericiliğine  uygun  bir  şekilde  mi  yaşayacaksınız?

Yahu  kısaca  derdiniz  nedir?  Niçin  arıyorsunuz gerçek  din  adamını?

Evet...Diyelim  ki  gerçek  din  adamları ile  ilgili  herhangi  bir  menfur  emeliniz  yok  ve  tamamen halis  bir  niyetle  gerçek  bir  din  adamı arıyorsunuz...  I  ıh..  Bu  ülkede  hiç  bir  Allah’ın kulu  ‘’ Ben  acaba  şu  konuda  yanlış  mı  düşünüyorum bunu gerçek  bir  din adamına sorayım da  gerçeğini öğreneyim’’ diye  gerçek  bir  din  adamı  aramaz. Ya  niçin  arar?  Zaten  bildiği(!)  ve  emin  olduğu (!) konuları  teyit  ettirmek  için  arar. 

Çok  basit  bir  örnek: Kadın  tv  programında  din adamına  soruyor ‘’  Hocam !  Rüyamda  gördüm  kocam  beni  aldatıyor.  Ne  yapmam gerekir?’’

Aslına  bakacak olursanız  kadın ne  yapması  gerektiğine  çoktan  karar  vermiştir.  İstediği  şey  ise verdiği  kararı  din  adamının da  teyit  etmesidir.

Din  adamı eğer ‘’ Kızım  ne  yapacaksın?  Elbette  hiç  bir  şey...  Neticede  bu  basit  bir  rüya. Şeytan  sana  vesvese vermiş’’  Diye  cevap verirse o  hoca  kadının  gözünde  cahil-bilgisiz bir  hocadır  ve  asla  gerçek  bir  din adamı  değildir.  Çünkü  kadının  beklediği  cevap bu  değildir. Ama ‘’  Gebert  o namussuzu. Gece  uyurken  boğazından  aşağı  kızgın yağ  dök.   Senin  gibi  bir  lati  lokumu  rüyada  dahi  olsa  aldatmak  neymiş  görsün şerefsiz’’  Diye  fetva  verirse işte o  hoca  gerçek  bir  din  adamıdır.

Sanırım  konuyu  yavaş  yavaş  anlıyorsunuz.

Yani efendim  gerçek  bir  din adamını  bulmak  hiç  de  zor  değildir aslında. Ama  sakın ola  bir din  adamına ‘’ Sen  gerçek  bir  din  adamı  mısın?’’  Diye  sormayın.  Çok  ayıptır. ‘’ Beyefendi  siz  acaba  gerçek bir din adamı mısınız?’’ Diye  sorun.  Kibar  olun.

Bir  vatandaşın gerçek bir  din  adamı  olup  olmadığını anlamak  için elbette  din  adamlarının  kıçını  koklamanız  gerekmiyor  kavun  gibi... Ama  ille  de  emin olmak  istiyorsanız bir  sakıncası  yoktur.  Koklayabilirsiniz.

Şimdi  gelin  size  gerçek  bir  din  adamını şak diye  nasıl  tanıyacağınıza  dair  tüyolar  vereyim.

*Öncelikle  bizim  edebiyat  dünyasında elinizi  sallasanız hocaya  değiyor.  Yaklaşık herkese ‘’ Hocam’’ Diye  hitap  etmek  gibi  bir modaya  sahibiz.  Oysa  şair  ve  yazarların çok  az  kısmı din  adamı  ya  da  öğretmendir.  O halde öğretmen  ya da  din  adamı  olmayan sahte hocaları  kafadan silin.

* Bir  kişinin  gerçek  din  adamı  olabilmesi  için Marksist-Leninist  eğilimlere  sahip  olması gerekir. Hatta  DHKP-C mensubu  olması tercih  sebebidir.  Bu  sebeple  gerçek  din  adamı  arıyorsanız  isminin  önünde  ‘’ Şeyh ‘’ yazanlardan  uzak  durun. Bir  tanesi  hariç:  Şeyh  Bedrettin.  İşte  o  gerçek  bir  din  adamıdır.

* Bir  kişinin  din  adamı  olduğundan kıllandınız  diyelim. Adını  sorun.  Eğer  adı  Aydın değilse ondan  uzak  durun. Zira  gerçek  din adamı  mutlaka aydın  olmalıdır. Ancak  bu  konuda  da  uyanık  olmanız  lazım. Zira benim  görev  yaptığım bir  köyde  Aydın  Işık  adında  bir  imam  vardı.  Düşünebiliyor  musunuz  hem aydın hem  de  ışık. Ama  adam İmam-  Hatip  mezunu...  Olmaz efendim  olamaz. Gerçek  din adamı arıyorsanız İmam- Hatip-  İlahiyat  Fakültesi- Kur’an  Kursu  ve  benzeri kuruluşlarda  yetiştirilmiş  olanlardan ve  Diyanet İşleri Başkanlığına  bağlı olanlardan  mutlaka  uzak  durmanız  gerekir.  Çünkü  gerçek  din  adamları tarlalarda  yetişir. O  sebeple adı  Aydın  olsa  bile yetiştiği  kuruma  dikkat  edin  de  tufaya gelmeyin.

* Gerçek  bir  din  adamının  sarık- cübbe- şalvar- takke- sakal-  tespih-  seccade-  cami-  mescit gibi teferruatlardan arınmış  olması  gerekir.  Bunlardan biri ile  dahi  en  küçük  bir  ilişkisi  olanı hemen silin.

*Bir  kişi  ‘’  Kurtuluş  Allah’ın  ipine  sımsıkı sarılmaktadır.’’  Diyorsa  bilin  ki  gerçek  din  adamı  filan  değildir.  Gerçek  din  adamı ‘’ İnsanlığın  kurtuluşu  Deizmle  olacaktır ‘’ Der.

*Bir  kişinin  gerçek  din  adamı  olup  olmadığını öğrenmek  için  ona  sorular  sorun.  Mesela: ‘’ Hocam !  Hali  budur Fatma’nın / Rakıya  su  katmanın/ Destursuz avratla  yatmanın/ Ramazanda  karı  oynatmanın  var  mı  günahı?’’ Diye  sorun. Eğer  cevap olarak ‘’ Evladım  fena  günaha  girmişsin  hemen  tövbe  et.’’  Derse  bilin  ki gerçek  din  adamı  değildir. Sorunun  doğru  cevabı  ne  olmalı  peki?  Sorunun  doğru  cevabı: ‘’ Bre  hey  imansız-dinsiz!/  Nasıl  yaptın  bensiz?’’ olmalı.

*Gerçek  din  adamı  bilimsel  olmalı. Nasıl  mı?  Hemen  izah  edeyim:

‘’ Hocam! Benim  karımın  bir  sevgilisi  var  ve  ben  bu  durumu bile  bile  karımla  evliliğimi  sürdürüyorum. Ama bazı  tanıdıklarım  ve arkadaşlarım  bana  ‘’ Boynuzlu’’  Diyorlar.  Ben  boynuzlu  muyum? Diye  soran  bir  vatandaşa  hoca  eğer ‘’ Evet  boynuzlusun.’’ Diyorsa  bu hiç  de bilimsel  değildir. Ama  kafanızı  güzelce  kontrol  ettikten  sonra ‘’  Bilimsel  olarak incelediğimizde  ben kafanızda  boynuz  filan  göremiyorum. Bu  durumda  bilimsel olarak  boynuzlu  değilsiniz.’’ Derse  işte  o  kişi  gerçek  bir  din  adamıdır  zira  sorunlara  bilimsel  olarak  yaklaşmaktadır.

*Mesela  sorun: ‘’ Hocam!  Ben  gayim. Bazı  din  adamları  bunun  çok  büyük  bir  günah  olduğunu  ve  cezasının  çok  ağır  olduğunu  söylüyorlar.  Siz  ne  dersiniz?’’ 

Hoca  eğer  ‘’ Doğrudur.  Bu  çok  büyük  bir  günahtır ve  cezası  da  çok  ağırdır. Derhal  tövbe  edip  bu  alışkanlığından  vazgeçmeye  çalış.  Bu  konuda  psikolojik  destek  al.’’ Filan  diyorsa  kesinlikle  gerçek  bir  din  adamı  değildir. Buna  karşılık ‘’  Ay  kız  Allah  seni davul  etsin  e  mi?  Ne  var  bunda?  Ben  de  gayim  ayol ‘’  Diyorsa  işte  o  gerçek  bir  din  adamıdır.

Evet... Bunca  tüyodan  sonra  konuyu  özetleyecek  olursak:

Bir  kişinin  gerçek  din  adamı  olup  olmadığını  genelde  tiki  olan  insanlar  merak  eder. Din  adamı  eğer  sizin  tikinizin  keyfine göre  fetva  veriyorsa bilin ki o  gerçek  bir  din  adamıdır.


( Gerçek Bir Din Adamını Şak Diye Anlama Yolları başlıklı yazı Sami Biber tarafından 27.08.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.