BİR  DOST  ZİYARETİNİN ARDINDAN

 

               Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

     Gaziantep Güneş Gazetesi 28 Eylül 2021

    ……………………………………………

 

 

       Bir dost ziyaretinden ardından geçmişi hayal ederek, sevenlerim ve sevdiklerim önüme bir tesbih taneleri gibi dizildiler. Keşke bu değerli isimleri alfabetik sıraya koyabilseydim. Daha iyi olurdu kanaatindeyim.

. Ama bazıları Rahmetli oldular. Bunlar Cemil Cahit Güzelbey, Mehmet Sağlam, Fahri Anlaroğlu, Abdullah Özer. Ebedi mekanlarına göç ettiler. Hepsi, adam gibi adamlardı. Zaten adam gibi adam olmayanlarla benim hiç bir işim olmaz. Allah yaşayan sevdiklerime ve sevenlerime  sağlık ve afiyetler  versin.

       Köylülerimi saymazsam, yaşayanlardan, Prof. Dr. Halil İbrahim Yakar, Prof. Dr. M. Yavuz Coşkun, Mehmet Erdoğan, Yaşar Ağyüz,  Prof. Dr. İ. Hüseyin Filiz, Av. Abdulhadi Bay, Dr. M. Kazım Erkent, Dr. Samet Bayrak, Dr.Ahmet Çevik, Dr. Abdulkadir Tanrıverdi, Dt. Rağıp Güzelbey, İrfan Kaplan, M. Selçuk Uğur, Zekeriya Efiloğlu, Tamer Abuşoğlu, Bekir Sıtkı Severoğlu,  Ümit Can İlhan, Hasan Öztürkmen, gibi nice önemli isimler. Adını unuttuklarım lütfen beni bağışlasınlar. Bir de artık yaşlandığımı söylemem gerekiyor. Bunlardan bahse konu bir de İbrahim Kaçıran Hocamız var.

       Sayın İbrahim Kaçıran Hocamız örnek eğitimci. Örnek idareci, her yönü ile örnek bir insandır. Bundan 43 yıl öncede öyle idi, bu günde aynen öyledir. Dostlarını, dostluğuna hayran bırakan bir şahsiyettir. Eşime, çocuklarıma hep anlatırdım. 1978 yıllarındaki İbrahim Kaçıranı. Yine eşime ve torunuma anlatırken, torunlarımdan Elif Bilge, “dede Allah dualarını kabul etmiş ve şanslısın. Torunlarından Ahmet Alper, İbrahim Kaçıran Hocamıza tamı tamına benzemiş” dedi. Ben hemen kaçıran hocamızı aradım ve Torunum Elif Bilge’nin dediklerini kendisine söyledim. İbrahim Kaçıran Hocamız en yakın zamanda Ahmet Alper ile tanışmak istiyorum dedi ise de, Ahmet Alper çok çekingen birisidir. “Şehit Adem Özen” lisesinde 10. Sınıfta okumaktadır,  tanıştıramadık.

       İbrahim Kaçıran Hocamız Şehitkamil Milli Eğitim İlçe Müdürü iken, görevinden istifa etti, özel “Seçkin Okullarını” hizmete açtı ve hala işletmecisidir. Bu okullar adına yakışan bir okullardır. Bu okullardan, bizzat benim yakınlarımdan genç hukukçu ve  nice devlet adamları çıkmıştır. Daha niceleri de çıkacaktır inşallah.  Okulların idarecileri ve öğretmenleri özveri ile çalışmaktadırlar İbrahim Kaçıran Hocamızla ben, 1978 tarihinde Gaziantep Devlet Hastanesinde aynı odada memur olarak çalışıyorduk. Kaçıran son derece boylu, poslu yakışıklı bir delikanlıydı. Şimdi de öyle. Hastanede çalışan hemşire-memur kızların Kaçıranı görünce belleri kırılır, sanki bunları bir sancı tutardı. Fakat kaçıran bunlara karşı rütbeli bir asker pozisyonunda bir görünüm sergiler idi. . Bunlara karşı en küçük bir gülümseme yüzlerinde görülmez idi.  Ben o sırada “Ahhhh ah! Allah bunun gibi bana bir oğlan evladı verse” derdim. Fakat bunu kendisine ancak bir iki yıl önce söyleyebilme fırsatını bulabildim. Unutulmaz tatlı hatıraları içimde yıllardır saklı kalan, Kaçıran Hocamız, ara sıra benden sorar. Yeni Kitabın çıkmıyor mu diyerek. Bende 24 Eylül 2021 Cuma günü kendisini arayarak, ziyaretine gelmek istediğimi söyleyince, “şeref verirsiniz” diyerek beni kabul ettiler ve kendisine makamında  kitap imzaladım. Makamında beni ağırladılar, ikramda bulundular. Allah geleceğimize Kaçıran Hocamız gibi hayırlı ve şerefli bir evlat nasip ede diyorum. Torunum Ahmet Alper’den de çok çok umutluyum. İnşallah umduğumu görürüm diye düşünüyorum. Allah hepimize umduğu güzellikleri göstersin diyorum.

       Saygıdeğer okurlarım; Bugün burada yıllar önce yaşadıklarımı, yeniden yaşadım. Ölü veya diri, sevenlerimi ve sevdiklerimi sayfama konuk ettim. Yazılarımda güzel insanları yazmak, güzel insanların güzelliklerinden söz etmek, beni mutlu eder. Bir de gençlerimizi iyiye, güzele yönlendirmek için Kaçıran Hocamızı örnek gösterdim. Çünkü gerçekten örnek gösterilecek bir insandır İbrahim Kaçıran Hocamız. Beni unutmayın, sizler ile sohbet köşemde yeniden buluşalım. Hoşça ve dostça kalınız. En güzel ve mutluluk dolu günler, hep ve hepimizin  olsun diyorum.

( Bir Dost Ziyaretinin Ardından başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 28.09.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.