Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 10.11.2021
Okunma Sayısı : 949
Yorum Sayısı : 10



Peşin bir not: Bu yazının  siyasi  bir  yazı olduğunu dolayısıyla da  sitemiz  kurallarından biri  olan ‘’SİTEMİZDE SİYASET YASAKTIR ( Madde 14.)   kuralını  ihlal  ettiğini düşünen  olursa direkt  bana  mesaj  yazsın  anında  kaldırırım.

******************

Ülkemizde  aşağı  yukarı  herkese  kolayca  yapıştırılabilen  bir  etikettir Atatürk  dostu  ya da  Atatürk  düşmanı  etiketi...

Kolunuzda- baldırınızda- arabanızın  bagaj  kapağında K.Atatürk imzası varsa Atatürkçüsünüzdür. Altı  temel  ilkeden  bir  tekini  bile  bilmeseniz de  hiç fark etmez. Bu  kadar  basittir Atatürkçü  olmak(!) Ama  Atatürk’le  ilgili  en küçük  bir  eleştiri  yapsanız mesela ‘’ Cumhuriyeti  ilan  etmesi  tamam da  sembolik de  olsa  aynen  İngiltere’de  olduğu  gibi  bizde de  saltanat devam etseydi.’’ Diye  bir  fikir  beyan etseniz  anında  ‘’ Atatürk  Düşmanı  damgasını  yersiniz.’’Atatürk Düşmanı’’ olmak da  bu  kadar  basittir (!)

Hal  böyle  olunca  bazen  Atatürk dostu olarak tanıdığımız  insanların  aslında  Atatürk’e  en büyük düşmanlığı  yaptıkları  da  aşikardır.

Mesela Ezanın  Türkçeye  çevrildiği  yıllarda. Yani milletin  en  azından  bir  kesiminin  üzüldüğü  o  yıllarda ‘’ Atatürk  Ekber’’ Diye  başlayan bir  ezan  yazmış olan Behçet  Kemal  Çağlar  Atatürkçülüğe mi  hizmet  etmiştir  yoksa  Atatürk düşanlığının  daha  da  artmasına  mı?

Aynı  şekilde  Atatürk’ün ölümünden  sonra  şu  dörtlüğü  yazmış  olan Faruk  Nafiz  Çamlıbel Atatürkçülüğe  mi  hizmet  etmiştir  yoksa  Atatürk  Düşmanlığına  mı?

Yürüyor, kalbimizin durduğu bir yolda değil

Kanlı bir göz yaşı nehrinde muazzam tabutun

Ey ilâhın yüce dâvetlisi, göklerden eğil

Göreceksin duruyor kalbimizin üstünde putun!

 
Mesela Dönemin  milletvekillerinden  olup  imanın altı  esası  olarak  altı  oku  işaret  eden  ve ‘’ Kemalizm  Dini’’ Diye  bir  de  kitapçık  yazan  Şeref  Aykut  Atatürkçülüğe mi  hizmet  etmiştir  yoksa  Atatürk düşmanlığına  mı?

Sorunun cevabı  gayet açık  olmakla  beraber  bugün  bu  isimler  hep  büyük Atatürkçülüer  olarak  anılır.

Daha yakına  gelelim:

Bugün  bizim  Atatürkçü arkadaşlarımızın  toz kondurmadığı  Aziz  Nesin...  Ne  demişti? : ‘’ Gerçek  Müslüman  Kara Ses  Cealettin  Kaplandır. Gerçek  Müslüman  Atatürk’ü sevmez. Seviyorsa  ya  ahmaktır  ya  sahtekar’’ Bu sözlere  bir  Allah’ın  kulu  Atatürkçü(!)  Höööst  ulan  ben gerçek  bir  Müslümanım ve  Atatürk’ü de  seviyorum.  Sen  halt  etmişsin.’’ Demedi  ve  nasıl  becerdiyse  hem  İslamı hem Atatürk’ü  hem de  Aziz Nesin’i  yani  üçünü  birden  kucakladı.

Doğu  Perinçek ‘’ Atatürk  devrimi dine  karşı yaptı’’ Dediğinde  de itiraz  görmedi. Neredeyse  hiç  kimse  ‘’  Hööössst.  Sen  ne  diyorsun?  Ne  dediğinin farkında  mısın?’’  Demedi. Tam  tersine  o da  büyük  Atatürkçü olarak  bağırlara  basıldı.

‘’ Bu  Dünyada  en  güzel  baş  Kürt  başıdır. Çünkü  Kürt  başını kaldırıyor.’’  Diye  terör  örgütü sözcülüğü  yapan.  Bir  tv Programında  Atatürk  için  açık  açık  ‘’ Korkaktı’’  Diyen  Prof.  Yalçın  Küçük Atatürkçüydü (!)  Çünkü  kafasına  sık sık  Kuvay-i Milliyecilerin  giydiği  kalpağı  takıyordu.

Peki  bu  ülkede  Atatürk’ün  düşmanları kimlerdir?

Aslında  onlardan da  bayağı  vardır  ve kendilerini gizlemezler. Mesela  en  bilineni  Kadir Mısıroğlu’dur.


Diğerlerini  tek  tek  yazmayacağım.  Ancak  kimlerin  bile  bu  kategoriye  dahil edildiğine  dikkatlerinizi  çekeceğim.

Bu  sınıflamayı da herkesin  büyük  bir  Atatürkçü  olarak  bildiği  ve  yazdığı  tüm  kitaplar  Atatürk  üzerine olan  Sinan  Meydan  yapmış ve  aynen  şöyle diyor:

 “Atatürk düşmanlığının” doğuşunda özellikle Dr.Rıza Nur, Kazım Karabekir ve Said-i Nursi’nin çok özel bir yeri vardır’’ 

Evet..Diğerleri  tamam da  Kazım  Karabekir bile Atatürk düşmanı  olabiliyor  bu  ülkede.

Mesela

Ali  Fuat  Cebesoy

Rauf  Orbay

Refet  Bele

Bunlar da Atatürk düşmanı(!)

Atatürk Düşmanı  olduklarına  dair  delil  ne  peki?

Atatürk’ün  1927 de irad  ettiği Nutuktaki şu  sözleri:

“Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası programı en hain dimağların mahsûlüdür; bu fırka, memlekette suikastçilerin, mürtecilerin( gericilerin ) tahassungâhı,( Korunakları ) ümidi istinadı ( Dayanacakları ümid ) oldu; harici düşmanların, yeni Türk devletini, taze Türk Cumhuriyetini mahvetmeye matuf ( yönelik ) planlarının sühûleti ( Uygun ortamı) tatbikatına hizmete çalıştı.” “Terakkiperver ve cumhuriyet kelimelerini kullanarak, bize ve münevveranı millete ( Milletin aydınları ) karşı din bayrağını gizlemek tedbirlerinde bulunanlar, memlekette umumî irtica ve isyan yapmak için dahil ve hariçte tertipleler.’’

İyi de  bu  kişilerden ikisi  Terakkiperver Cumhuriyet  Fırkası  kapatıldıktan  sonra  yine  CHP  saflarında  siyasete devam  etmişlerdir.  Hem de Atatürk  hayattayken[ Ali  Fuat Cebesoy 1933/ Refet Bele 1935 ]  Kazım  Karabekir ve Rauf Orbay ise Atatürk  öldükten  sonra olsa da Atatürk’ün  kurduğu  CHP’de  siyasete  devam  etmişlerdir.

Velhasılıkelam Mustafa Kemal’in  bazı  icraatlarına  muhalif  olup  siyaseten ona  rakip  olmak maalesef ülkemizde  Atatürk  düşmanlığı  olmuşken kafasına  kuvay-i milliye  kalpağı  geçirip  bölücülerin  konferansında  bölücülerin  başını dünyanın  en  güzel  başı  ilan  etmek  Atatürkçülük  olmuştur.

Bu  ülkede Mustafa Kemal’e  ‘’ ben  ve  kolordum emrinizdeyiz Paşam’’ Diyen  insan  Atatürk  düşmanı  olmuştur da ‘’ Gerçek  Müslüman  Atatürk’ü sevmez’’  Diyen  Atatürk  dostu  olmuştur.

Gelin  yazımı  tamamlarken  size  Atatürk Düşmanı(!)  Kazım  Karabekir’den  bir  anı anlatayım.

Anıyı  bizlere  nakleden  Mithat  Sertoğlu.


“Atatürk’ün ölümü üzerine bir grup arkadaşla bir araya geldik ve Kâzım Karabekir Paşa’ya başsağlığı ziyaretine gitmeye karar verdik. Gruptaki en genç kişi bendim. Aramızdan birkaçı da Atatürk’ün ölümüyle birlikte artık özgürlüğüne kavuşmuş olmasına binaen Karabekir Paşa’ya ‘Gözün aydın’ demek düşüncesindeydi. Önce, başsağlığı dileklerimizi ilettik. Sonra aramızdan biri söz alıp, ‘Paşam! Artık hürsünüz. Bu bakımdan size göz aydınında bulunmak istiyorum’ deyince Kâzım Paşa heybetle ayağa kalktı ve gözleri yaşlı bir şekilde şöyle dedi:

‘'Beyler! Siz ne diyorsunuz? Beni yargılatıp 14 sene göz altında tuttuktan sonra dahi aynı şartlar vâki olsa, yine Atatürk’ü lider seçerdim. Yine O’nun emrine girerdim. Aramızdaki bütün ihtilaflarda hep o haklı çıktı. Bana başsağlığı için gelenler başım üstünedir. Ama aranızda gözün aydın demeye gelmiş olanlar varsa defolup gitsin evimden''


Evet  böyle  bir Atatürk sevdalısı maalesef bu  ülkede   Atatürk Düşmanı olur buna  mukabil  Atatürk’ün ‘’ Bizim için Conilerle  Mehmetler  aynıdır’’ Dediğine inanıp bir  de bunun  anıtını  diken gafiller ve  o anıtta düşmanlarımız  Anzaklar  için  göz yaşı döken geri zekalılar Atatürkçü  olur.


*************

Bir gün  birilerinin  bizlere  gerçek  Atatürk’ü ve  Atatürkçülüğü  olduğu  gibi  anlatması  ve  anlamamızı  sağlaması  dileklerimle  ölümünün seksen üçüncü yıl dönümünde  manevi  huzurunda  saygı ve  minnetle  eğiliyorum.

FOTOĞRAF: Mustafa Kemal Atatürk’ün bilinen  en  eski fotoğrafının  renklendirilmiş  hali. 
( Atatürk Dostları- Atatürk Düşmanları başlıklı yazı Sami Biber tarafından 10.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.