YAR GÖZÜYLE BAKSAYDIN 

 

           Ahmet AYAZ 

Ahmet AYAZ

  Gaziantep Güneş Gazetesi 16 Kasım 2021

  ……………………………………………

 

 

         ”Yar Gözüyle Baksaydın” Abdulhadi Bay’ın 3. Şiir kitabının adıdır. Bu kitapta espri, aşk, hiciv bulacaksınız. Daha doğrusu şiir tadında şiir okuyacaksınız. Kitap 280 sayfalıktır. 4 bölüme ayrılmış. 1-Aşk Şiirleri  2- Hayata Dair Genel Konulu Şiirler 3 Taşlama Şiirleri 4-Serbest Şiirler. Sözü edilen şiir kitabını bir defa elinize alırsanız, şiirler yakanızı bırakmaz. Okudukça okursunuz kanaatindeyim.

       Kendisini kültür-sanat ve edebiyatımıza adayan. Ayrıca Türk Dünyasında yıllardır bilinen bir şahsiyettier,  Av. Abdulhadi Bay. O’nu yakından tanımanız için aşağıya öz geçmişini alıyorum.

        Av Abdulhadi Bay, 13 Ekim 1959, Gaziantep doğumludur. İlkokulu Gaziantep'in Şahinbey ilçesine bağlı Kumru Hamurkesen Köyünde, Ortaokul ve liseyi ise Gaziantep'te (Gaziantep Makine Teknik Lisesi, 1977) bitirdikten sonra; Isparta Eğitim Enstitüsü Matematik Bölümü (1982), Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi (1987), Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi (1994) ve Anadolu Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden (2018) mezun oldu.

Memuriyet hayatına Burdur-Bucak Endüstri Meslek Lisesi Matematik öğretmeni olarak başladı. Burdur - Bucak Endüstri Meslek Lisesi, Şanlıurfa-Bozova Yatılı Bölge Okulu, Gaziantep Atatürk İlköğretim Okulu ve Gaziantep Cumhuriyet Lisesinde belli süreler öğretmen ve idareci olarak görev yaptı. Bir süre matematik öğretmenliği ile serbest avukatlığı birlikte yürüttü. Bir süre de Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğünde hukuk danışmanlığı görevinde bulundu. 2002 yılında Milli Eğitim Bakanlığı Matematik Öğretmenliğinden emekli oldu.

1996 yılından bu yana Gaziantep’te serbest avukat olarak çalışmakta, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Hukuku dalında yüksek lisans çalışması yapmaktadır. Suna Bay ile evli; Sultan, Mehmet Oğuz, Ahmet Ertuğrul ve Murat Alperen adlarında dört çocuk babasıdır.

Şiir yazmaya küçük yaşlarda büyük ilgi duydu. İlk şiiri 2006 yılında Türkiyem ve Olaylara Bakış gazetelerinde yer aldı. Sonraki ürünleri bu gazetelerin yanı sıra Haber Postası, Dore Gazetesi, Kumru Dergisi; internette ise, Edebiyat Defteri, Antoloji, Edebiyat Evi sitelerinde yayımlandı. 2010 yılında Gaziantep’te Kumru Tarih, Kültür, Sanat ve Edebiyat Dergisi’ni kurdu, sahipliği ve yazı işleri müdürlüğünü üstlendi. Şiirlerinin bir bölümünü 2010 yılında Farkında mısın? Adlı ilk şiir kitabında topladı. Gaziantep Kültür Sanat ve Edebiyat Derneği üyesi olup bir süre yönetim Kurulu üyeliği yaptı.(GASED). Daha sonra 2016 yılında kısa adı GAZİŞAD olan Gaziantep Şairler ve Yazarlar Derneğini kurdu. Halen Yönetim Kurulu başkanlığını yapmaktadır

2017 yılında üyeleri Gaziantep Şairler ve Yazarlar Derneği, Çukurova Edebiyatçılar Derneği, Ankara Başkent Edebiyatçılar Derneği, Antalya Gülce Edebiyat Derneği, Antalya Kurşun Kalemler Şairler ve Yazarlar Derneği ve Tekirdağ Şairler ve Yazarlar Derneği ile bir araya gelerek “Edebiyatçılar Federasyonu”nun kuruluşunda önderlik etti. Kuruluşundan beri Edebiyatçılar Federasyonu’nun Yönetim Kurulu Başkanlığını yapmaktadır. 

Güfte yazarlığı yönü de bulunan Av. Abdulhadi Bay’ın; "Yav Mamet” adlı ve "Gül Misali" adlı şiirleri besteci Doğan Balyemez tarafından; "Güzelliğin Değil" adlı şiiri besteci Rasim Çaparoğlu tarafından türkü formunda bestelendi. "Öğretmen" ve “Yar Gözüyle Baksaydın" adlı şiirleri ise besteci Ahmet Özkök tarafından, birkaç şiiri de Abdullah Kantar tarafından şarkı formunda bestelenmiştir. Şu notu da bırakmam gerekiyor. Şiirler dinletilerde, köy odalarında okunup dinlenecek şiirlerdir. Ben bir tanesini buraya almak için seçim yapamadım. Çünkü hepsi birbirinden güzel şiirlerdir. Av. Abdulhadi Bayın, Kitabını alın  okuyun. Başka söze gerek  yoktur diyorum.

.

( Yar Gözüyle Baksaydın başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 16.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.