HALKIMIZ ÖFKELİ VE ÇARESİZ

   

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 30 Kasım 2021

 

       Ah! Memleketim, eyvah! memleketim. Üzülerek yazıyorum. Böyle pahalılık, böyle piyasa, böyle hayat, düşman başına, desem de, olmaz. Çünkü düşmanlarımız bizim gibi vurdum duymaz değiller. Her şeyi düzenli götürürler, kolay kolay zam olmaz onlarda.

       Evimde günlük ihtiyaçlarım için çarşıya, pazara ve marketlere eşim gidiyor, alış verişleri eşim yaparken, “Ah! Ahmet, her şey ateş pahasına, hiç bir şeye el vurulmuyor” diyor. Benim de bu son günlerde sağ dizimde kireçlenme çıktığı için, alış verişe gidemiyorum.  Bugün hele bir çarşıyı pazarı gezeyim, bizim hanımefendinin dediği gibi mi?  Ortalığı bir göreyim dedim ama, gördüklerime inanamıyorum. Kğ. mı 15 TL den aşağı sebze ve meyve fiyatına rastlayamadım. 1972 tarihinde 400.TL 10 Kuruş maaş ile memuriyete başladım, evim kira idi, geçim durumum bu günden çok çok iyi idi. Geçen 49 yıl bitmek üzere, yarım asırdır bu pahalılığa rastlamadım. Devlet baba banka faizlerini düşürdükçe, vatandaş altına dövize koşuyor. Bu şekilde de, Avrupa ülkelerinin ekmeğine yağ sürüyor, onları sivriltip, farkında bile olmadan tepemize çıkarıyoruz. Neymiş de, faiz yüksek olursa, istihdam olmazmış. Olmaz  olsun, böyle istihdam, yerin dibine gersin.  Ev fiyatları 4 katına çıkmış, ev kiraları almış başını gidiyor, gariban kiracılar içler acısı, perme  perişanlar. Rahmetli Turgut Özal piyasayı, banka faizlerini  serbest bırakarak, dengelemişti. Tansu Çiller banka faizlerini  % 100 yaparak mal ve hizmet alımlarını dengeledi, döviz artışını önledi.

       1972 tarihinde ben evlendim. 400 TL maaşım 5 adet Cumhuriyet Altını ediyordu. Bir Cumhuriyet altını 80 TL. idi. Bugün 26 Kasım 2021 günü. Cumhuriyet altınının fiyatını sordum. .5000 TL dediler. Benim Maaşım 3.400 TL. bir maaşım, bir Cumhuriyet altını etmiyor. Diyeceksiniz, patlıcan, biber, domates temi dövizle altınla alınıp satılıyor.  Elma, erik, portakal damı  altınla dövizle alınıp satılıyor. Elbette piyasa böylece dengesini kaybedince ortalık allak bullak oluyor. Halkımız zaten  fırsat kollamaktadır. Banka faizleri yükselsin de, bir görün, ülkede piyasanın nasıl düzelip dengenin sağlandığını.

       Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan, ekonomik ve siyasi bir savaştadır. Halkımız öfkeli ve çaresizlik içindedir. Benden söylemesi. Bu savaşı Banka faizlerini yükseltirse kazanır. Banka faizlerini yükselt, çok değil 15 gün bekle, gör. Döviz nasıl tepe takla düşer. Halkımız huzura ve güvene nasıl kavuşur. Vatandaş altından dövizden elini çeker, ortalık su gibi durulur. Türk parası da değer kazanır diye düşünüyorum.

 

( Halkımız Öfkeli Ve Çaresiz başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 30.11.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.