Alfabemizde olmayan hayatımızın her tarafında olan bu harf sonsuzluktan gelip sonsuzluğa giden iki ayrı nokta başlangıclı dogrunun kesisim kümesini gösterir. Bu durumda çoğu zaman bilinmezlik için kullanılan bu harf aynı zaman da bu hali ile de bilinirliği ifade eder...
Sağ çizgiyi kadın, sol çizgiyi erkek olarak aldığınız da kaderin birleştirdiği nokta ortaya çıkar...
X aynı zamanda dişi olmanın üretkenliğin işaretidir.İnsanda 46 kromozom var bunla rdan 23 tamesi X kromozomu sperm ve yumurta hücreleri birleşmesinde 2 X yanyana geldiğinde çocuğun cinsiyeti kız oluyor... 
Ekonomide optimal denilen en uygun seviyenin belirlendiği nokta da aslında hayalide olsa X işaretidir. sol cubuğa arz sağ çubuğa talep edediğinizde arz ve talepbin kesisim noktası fiyatın belirlendiği noktadır. 
Define işaretleri içinde takip edilen işaretlerin son işareti anlaöında da x işareti kullanılır... 
Seçenek belirlemede kutucuk işaretleme de seçenek yada cevap şıkkını size göre belirlemiş olur... 
Siyasi oalarak bir ev yada inşaa üzerine konulduğunda ABD Ku kulx Klan cılar yok edilecek hedef olduğunu yine  12 Eylül öncesi Türkiye de aynı yöntemin sunni ve alevi ler arasımda mezhep çatışması çıkarmak içinde kullanıldığı anlaşılmıştır..
Çarpma işareti diye ilk mektepten itibaren öğretildi çarpan olarak hayatımıızın her anında fazlası ile etkisini gördük..
 Girdiğimiz sınavlarda, hayat arkadaşımızla yolun kesişiminde ,oy pısulasımda bu X işareti her an alfabemizde yer almamasına ragmen hayatımızda  etkili oldu..
Mesela;Tek başına 1000 ekmek cıkaran bir fırıncı bunu fiyatlandırırken belli doğrulara göre hareket etmek zorundadır..İlçe de tek bir fırın olsa bile dilediği şekilde fıyatlandıramaz.. Bir çuval un, yarım kğ maya, hamuru hazırlarken harcadığı elektrik enerjisi, ekmeği pişirirken kullandığı elektrik enerjisi, ustalık bedeli, satarken ki tezgahtarlık bedeli gibi maliyetini çıkartır..Üzerine kar marjını koyar ve fiyatlandırır.. Şayet Pasta fiyatına ekmek fiyatını denk getirirse bunu kimse almaz.. Adam ekmek alacağına , evde gider ekmeğini kendisi yapar..
X işaretinin kesişim yerini "hangi açıdan olursa olsun" olarak optimum noktası olarak ele alacağız..Devlet adamıysanız kesişim noktasına verdiğiniz değer , ekonominize anlam katacaktır..İnsan evladı olarak hayat arkadaşınız ya da hayat düşmamnınız olarak hayatınıza anlam katacak ya da haytınızı anlamsızlaştıracaktır..
Farklı noktalaran başlayan iki doğru hangi sonsuzluğa giderse gidsin illa ki yollları kesişecektir. 
Devleti yönetirken dosdogru bir yönetim sergilediğinizde doğrular farklı noktadan başlamışda olsa optimum seviyede buluşur ve bu durum piyasada rol alan aktörlere zarar vermez haksız fayda da sağlamaz.
Ama siz bu  aktörlerden bir kısmı lehıne hukuki koruma ve ayrıcalık yaratarak hukuksuzlukla "hukuk güvenliğinde" zaafiyet oluşturdugunuzda hukuk inancı erezyona ugrar..Adrese teslim dolar ve gelir garantili ihaleler sizin hizmet üretmenize fayda sağlar..Taahut eden acısından değer kaybetmeyen kazanc sağlar ama hukuki güvenliği azalttığı için uzun vadede hukuk inançsızlığı engeli ile arz ve talep kesişimi giderek daha üst noktalarda oluşmaya başlar..En üste doğru kayan denge noktası toplumsal dengesizlıklerınde sebebi olur.
Adrese teslim ihaleler yanında ,yerli çiftçi üreticiyi ortadan kaldırıp ,yabancı çiftçiyi kalkındıran ithal hazır ürün getirme çabasında gümrük tamimlerinde ufak oynamalarla batkınlıklıklar ve haksız devasa kazançlara yol açtığınızda giden hukuka olan inanç ve dolayısı ile arz ve talep  kesişiminin daha üst lere taşınarak astronomik rakamların ortaya cıkmasıdır..İthal pirinç ithal mercimek getiren ve tarife genelgesi ile limana yanaşanlar ihya olurken yerli üretici ve tarife genelgesinin değişeceğinden bihaber ithalatçı imha olacaktır..Astronomik fiyat artışları karşısında ara toptancı malını depoda bekletecek ,piyasayı kitleyecek ,elindeki nakiti dövizde park ederek ,hem stoktan(aşırı fiyat artışları sebeı ıle) hem de stoklamak için harcamadığı dövizden(dövizdeki değer artışlarından) haksız kazanç sağlayacaktır..
Bunların tek sebebi doğallıktan uzaklaşmaktır. Piyasa doğallığı sever .Ne demiştik? X ,İKİ farklı nokta başlangıclı doğrunun kesiştiği noktada arz e talep dengesi oluşur.Sen buna müdahele edersen ,faizi sürekli düşürürsen millet faizden kaçar tasarruf sahibi elindekini daha cok getiren dövize yada altına yatırır..Sen dövize mudahele eder emirle şu fiyat dersen faizi yukseltirsen verdiğin faiz oranı diğer lerinden daha değerli olduğu anlaşılıncaya kadar faizi yukseltikçe tasarruf sahipleri mevduata yönelir...Bu silahları terazi şeklinde kullanırsın faiz biraz yukselırse piyasadan dövizi salarsın..Döviz biraz fazla yükselirse faizi yukseltir millet elindekini bozdurup faize yönelir..Ama sen yıllarca bu teraziyi kullanmaz.Yedek akçeye kadar bozudurup bozdurup faizi de dövizide tutmaya calışırsan ve elindeki döviz mudaheleye acık hale gelirse dışarıdan gelen her hangi bir ÇUŞ(çok uluslu şirketler) bile senin ekonomine tecavuz eder..Devlet olmak böyle bir şey değildir. içerde yakının bile olsa ona karşı hukuki davranmaktır..haksız zengin yaratmamaktır..Korumalı zengin yaratmamktır..Bunların hepsinde keyfiyet vardır ..Hukuk yoktur..o zaman da kusura bakma faiz de artar dövizde artar..çünkü artık yatırımcı enayi değil ki adama çalıştırsın vergi ödesin iş kazası sorumluluğu tasısında para kazansın..Onun yerine 3 ayda dolardan %60 para kazanmak var....Niye kaza ve ödeme risklerini taşısın..Devlet demek hukuk demektir..Kendi kişisel hukuk ve anlayışın değil değer bulumuş evrensel kurallar ve onlara verilen ortak anlamlar hukuku oluşturur. O sebeple ekonomi kendi dengesini bulur yeterki mudahıl olacak bir dayın olmasın
...





( X İşareti... başlıklı yazı HALİLİ tarafından 16.12.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.