“ YA  LATİİİF “

 

   Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 8 Şubat 2022

……………………………………………

 

       Sevgili okurlarım, bugün size ilginç bir konudan söz etmek istiyorum. Ben Oğuzeli’nin 7 km güneyinde bulunan (Zıranba) Yakacık Köyündenim. Bizim komşu köyümüz olan (Tilbaşar) Gündoğan Köyündeki hanımlar, Arap kökenlidirler. Hoşlarına gitmeyen, kötü ve ayıp bir, hal ve hareket karşısında (YA   LATİF) kelimisini kullanırlardı. Ben de akrabalarımızdan bir emlakçının yanında, oturup çay içerken, oradaki hal ve hareketleri görünce, kendi kendime (Ya Latif) dedim. Latif kelimesi Arapçadan gelme bir sözcüktür. Aynı zamanda önemli bir isimdir.

       Latif sözcüğünün anlamı güzel, ince, hoş. Zarif anlamına gelir. Kendimi zor tuttum, ağzımdan kötü bir kelime çıkmasın diye, içimden Ya Latif dedim.

       Sevgili okurlarım Milli Eğitim Bakanlığının atama yaptığı 15.000 bin öğretmenin 1297 tanesi şehrimiz Gaziantep’in İl, İlçi ve köylerine yapılmıştır. Bu genç öğretmenlerimiz emlakçıya gelip de kiralık ev sorduklarında içler acısı bir fiyat çıkıyor ortaya. Yani bu genç öğretmenlerimiz aldıkları maaşın yarısını ev kirası olarak verecekler.  Tıp kı,  banka faizleri düştüğünde vatandaş ev almak için kredi çektiklerinde inşaatçılar fırsat bu fırsat diyerek ev fiyatlarını 2-3-4 katına nasıl, çıkardılarsa, şimdi de fırsat bu fırsat diyerek evi olanlar harekete geçtiler.

       Bunlara diyecek bir söz bulamadım. Ağzımdan kötü bir söz çıkmaması için yine diyorum “Ya  Latif” Elhamdülillah, sözde Türküz, Müslümanız. Zaten bu fırsatçılık Türkte, Müslümanda olur. Türk olmalarına, Müslüman olmalarına bir şey demiyorum da, bir de insan olsalar diyorum. Hiçbir Avrupa devletlerinde böyle bir günde, böyle bir fırsatçılığı duymadım, görmedim. İnsanda vicdan ve merhamet olmalıdır. En büyük mahkeme de insanın vicdan mahkemesidir. Dün dolmuşta bir şalvarlı ve şapkalı kardeşimize rastladım. Dolmuşa binerken kartını okuttuktan sonra, dolmuş şoförüne 2,5 TL para  verdi. Dolmuş şoförü bu ne dayı dediyse, “Benim ücretsiz binmeye içim rahat etmiyor” yeğenim dedi. Dolmuş şoförü Allah razı olsun dayı diyerek aldığı parayı dolmuşun döşüne indirdi. Ben şunu demek istiyorum. Her şeyden önce insan olmalıyız. İnsan olmayan bir yaratık, hiç bir şey olamaz. Yine diyorum, her şeyden önce insan olmalıyız. Hem de insan gibi bir insan. Hoşça ve dostça kalınız.

( Ya Latiiif başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 9.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.