Savulun Battal Gazinin Oğlu Murat Geliyor-2-

Börü dizisinde Kemal kimdir? Gerçek ismiyle Murat Arkın kimdir? | Gündem  Haberleri

Ayağa kalkarken yan masada oturan miskin derviş Yunus seslenir (ben şiirleri az değiştirerek haddim olmadan uyarlamaya çalışacağım. Önce aslını sonra benim yazdığımı okuyacaksınız.

-Ey yiğit gitmeden az dinle beni.

Murat miskin derviş Yunusu görünce elini öpmeğe vardı, sarıldılar .

“Benem ol aşk bahrisi denizler hayran bana

Derya benim katremdir zerreler umman bana

Kafdağı zerrem değil ay u güneş bana

Haktır aslım şek değil, Murşittir kuran bana

*** ***

 

Ben aşk denizin bahrisiyim aşkla denizler bana hayran

Derya benim katremdir bendedir, zerreler aşkla umman bana

Kafdağı zerrem değil ay güneş bana deryadır

Haktır aşkım hak aşkıdır aşkım şüpheli değil mürşittir Kur’an Bana

-Evlat demem odur ki haktan hakkın yolundan şaşmayasın, kılıcını hak için kınından çıkar, aşkla olasın aşkla varasın gelesin.

-Her daim gönlümdesin Yunus Dervişim, biz seni sen bizi bilirsin, duanda bizi eksik etmeyesin.

-Güle güle git yiğidim şunu da unutma.

 

“Gönül secde kılar, dost mihrabında(mecazen: yardım umulan yer.)

Yüzün yere vurup kılar münacat (hakka yakarmak, yakarış)

Münacat gibi vakt(vakit) olmaz arada

Kim ola dost ile bu demde halvet”(kapalı yer)

****

Gönül secde eder umulan dost hakka

Yüzünü yere vurur secde ile hakka yalvarır

Yakarış yalvarış vakti olmaz arada -(bence burada Yunusumuz yola çıkmak gerekirse çıkılmalı yola çıkmakta duadır, bu duadan daha faziletlidir dost meclisinde ya da secde dua etmek olsa da yola çıkmakta duadır yola çıkmak gerekir, yola çıkmak varken bu arada oturup dua edilmez yola çıkılır, umarım yanlış izah etmemişimdir)

Kim ile dost ile ola demde kapalı bir yerde( cami, oda, muhabbet yeri, gönül.)

 

Murat yeniden Yunusun elini öperek sarılarak handan çıkar.

 

Birkaç mısrada ben ekleyeyim.

 

Bizde aşkla hak aşkının yolundayız Yunus Dervişim aşk ile

Aşk yoksa bu gönülde nasıl söz söylenir bilmem bu dil ile

Mehmet Aluç


( Savulun Battal Gazinin Oğlu Murat Geliyor-2- başlıklı yazı kul mehmet tarafından 22.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.