ve TURAN...,

İşgal fiili olarak ülkenin zapt edilmesi şeklinde  olabileceği gibi aracı kurum gibi kullanılan teröristlerin tanınması ile de olabilir..Birinciye örnek ABD  nin ırak işgali 2. Ye örnek Donbas ın Rusya tarafından tanınması verilebilir..
İşgale sebep olanlar ;Demokrasi ve özgürlük adına hareket ettiklerini söylerken bazende tarihsel beraberliğin bir sonuçunu sebep  gibi gösterirler.Demokrasi ve özgürlük sebebi ile ülke işgal edildiğini Lİbya da ve Irak da Amerikan askerlerinin marfetii le görürken Kırım ve Donbas  bölgesinde bu sebebi tarihsel bütünlüğe dayandırıldığını gördük
TC  nin etrafı bu oprasyonlarla cevrilirken ekonomik girdaplarla gelgitleri 1990 lardan beri istikrarsızlıaştırılarak yaşıyoruz.
Adam ırak a giriyor bizim yumurta üreticisi batıyor..Rusya Kırım ı işgal edecek domate ihracaatını kesiyor.. Rus turistlere ek külfetlerle cıkışı engelliyor..Domates üreticisi mefta olurken, Antalya da oteller el değiştiriyor.. 
Bu siyasal iklimde her kesin damaya cıkan bir taşı varken  Kazakistan da Tengiz petrolleri ,Azerbeycan da Hazar petrolleri varken TÜrkmenistan ın Uçsuz ucaksız yayla ve ovalarında tarım ve hayvancılık imkanları ve tüm bunlar arasındaki demir yolları ulaşım ağları bizi beklerken Türk dünyasında dikkatler Ermeni diasporası ,etkisi ile Azerbeycan Ermenıstan savası ile dağılıyor..Hırsızlar eliyle Azerbeycan kaynakları Londra ya doğru iç edilirken halk fakirlikte de eşitsizleniyor..Kazakıstan da mülteci Almanlar eliyle isyan denemesi yapılıyor. Halklar ve devletler etkisizleştirilerek kapitalizmin ağır topları yine gemileri bizim açlığımıza dünya nı diğer bölgelerinin sefaletine dayanak yaparak yürütüyorlar.
İktidarı ve muhalefeti ile devletlerin politaksı vardır.DEĞİŞMEZ. ABD de Partili Demokratlar da gelse Cumhuriyetçiler de gelse ABD  nin Türk dünyasına temel bakışı değişmez.. Sadece şahin niteliği olan düşman tavırlı olanlara yada güvercin niteliğindeki daha dostane görünümlü olan siyasi ve bürokratlar göreve getirilir. Ama asla ilişkinin temel niteliğine zarar verecek uygulama ve yöntemlere izin vermez verilmez..Asıl üstü olan her zaman amerikan menfaatleridir. 
AB  nin temel siyasi  değerleri insan hakları evrensel beyannamesi ulusların eşitliği gibi temel değerlere dayansa da KİLİSE  nin  ETKİSİ  VE KİLİSE DEĞERLERİ  ne bağlı siyasetçilerin etkisi yadsınamaz.. O sebeple mesela;Marsilya da işlenen bir cinayeti fransız polisi ölen bir cezayirli müslüman sa üstün körü araştırır ve dosyayı kapatır. O sebeple Kuzey Afrika yı işgal eden  Fransız ordusu kol bacak kesip çıplak müslüman kadınları ile foto cektırmeyi aslan avlamak gibi böbürlenme marifeti sayarlar..Yakın geçmişte kabile savaşlarında  Ruan da da 1994 yılında 800 bin kişinin katledilmesinin suç ortagıda Fransa dır.. Fransa temel hak ve hürriyetlerin gelişim yeridir Ama illümünatik ilişkilerle de Polonya nın birlikten ayrılmasındaki rolu il de  SSCB de ki Galsnost un ,baş miMarıdır.Bir ingiliz bir Fransız ı sevmez tarihsel düşmanlıklarını unutmaz ama İş Suriye ve Türkiye olursa  üstün motivasyon değerlerine  Bir Türk ya da Halep li bir çocuğun öldürülmesi sadece işin gereğidir.. 
Türkiye  oynar başlıklı dünya merkezinde yer kürenin en güzel ama çok iyi yönetilmeyen muhaleti ile ya da hukumeti ile oynar başlıklı dünya merkezlerine eğilerek günümüze kadar gelmiştir. 
TURAN ÜLKÜSÜ  sadece ülkücülere ait olmayan devletin heybesindeki bir paroladır.. Bu parola ya sahip olmayan ister muhalefet ister hukumet babam olsa devletten içeriye sokmayacaksın..Dünya üzerindeki kıt kaynakların yoğun paylaşıldığı  2. Küçük kıta olan Avrupa kıtasının yoğunluğunu düşürmek Türk dünyasının elindedir. Rusya ABD  yada AB  dünya daki adaletsizliğin eşitsizliğin baş sebebidir. Bu trio nun melodisini Türkler değiştirecektir.     
( Ve Turan başlıklı yazı HALİLİ tarafından 22.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.