TC UZLAŞTIRICIDIR.. 
Ukrayna ayrı bir dili ve benliği olan bir ulusdur..Kültürlerin geçiş noktasında olmuştur..Rusların milletleşmesi sürecinde etkisi vardır .. Arkeolojik çalışmalardaOrta Ukrayna da poltava bölgesindeki Kotelva kasabası yakınlarında mö 4 yüzyıla ait anfora şeklinde cam kolyeler ortaya çıkarılmıştır. Ortaya çıkarılan 3000 bin yıllık bir mezarda vysotskaya kültürüme ait kadın erkeğe sarılmış bir mezar çıkarılmıştır..Eşinden ayrılmak istemeyen  kadının canlı gömüldüğü tesbit edilmiştir. .Yine Orta Asya’dan kopup gelen Hun Türkleri’nin 374 yılında Balamir komutasında bölgeye girerek aynı yıl Ostrogotlar’ın 375 yılında da Vizigotlar’ın devletlerini yıkması bu Germen kavimlerinin batıya göç etmelerine sebep olmuştur. İspanya’ya kadar ulaşan bu büyük göç tarihte “I. Kavimler Göçü” olarak bilinmektedir.“II. Kavimler Göçü” olarak vurgulanan olay ise V. yüzyıl başlarında Yıldız komutasındaki Hun kuvvetlerinin Vandallar’ın bir bölümü ile Vizigotlar’ın İtalya’ya göç etmelerine sebep olan akınlardır.1, 2. Kavimler göçü bugünkü avrupanın etnik yapı ve haritasını belirlemiştir.. 
Ruslar ukraynalıları rus olarak kabul ederken, onlar kendilerini ayrı bir millet olarak kabul etmektedirler. Ukraynalı tarihçiler Kiev Knezliğini(dükalık) kendilerinin ilk devlet olarak kabul ederler.. 
Rusya ise  Kiev Knezliğini, tarihden gelen Moskova Knezliğinin devamı olarak gördüğü için Rusya başkanı, tarihsel bütünlükten bahsederek Ukrayna yı işgal ettiğini beyanı ile sabitledi.. .
Rus kültürü ile Ukrayna kültürünün birbirine girdiği bu topraklarda şimdi savaş var. Bugün 4.güne girdik.. 
Savaş, Bizi de olumsız olarak etkiliyor.. Dersini iyi çalışmazsan eller savaşır.. Enflasyonu sana düşer. İthalat rejimine tabi ekonomik modeli tercih edersen,  ülkemizde dolar ve döviz artar borsa düşer. .İki ülke ile aramızdaki yoğun  ilişkiler var.. Fakat değerlendirme ile ilgili olarak  muhalefet ve hükümet arasında farklılık var.. Birinin ak dediğine diğeri kara diyor. .
Türk Devlet politikası eskiden beri sürgit gelen politikaları ile devam ederken ne oldu da muhalefet ve iktidarın farklı söylem geliştirdiler.... Elbette muhalefet ile iktidar söylemleri farklı olacaktır ama bu farklılık devlet tekilliğine gölge düşürecek aykırılıkda ve yabancı ülke yöneticilerin kozu gibi kullanılabilme şeklinde olmamalıdır.. Muhalefeti ayrı telden hükümeti ayrı telden çalan bir Türkiye allah korusun emperyal güçlerin elinde oyuncak olur.. Hal Türkiye de böyleylen könjonktörü iyi değerlendiren putin şöyle bir Avrupa ya bakınca;
Avrupa ülkeleri nin siyasal açıdan  durumu bellidir.. Yılların deneyimli Alman Başkanı Merkel emekliye ayrılmış yerine yeşillerden yeni bir başkan gelmiş ve çiçeği burnundadır. .. 
Fransa ya baktığınız da Sarı yeleklilerle iç işleri karışmış, Suriye de libya da Rusya ile işbirliği içinde bir çelişki yaşamaktadır.. 
Nato yu tekrar eski  güç haline getirmek isteyen uluslararası işlerdeki  yükünü azaltmak isteyen bu konuda ayırdıkları kaynağı, kendi halkına harcamak isteyen ve geçmiş seçimlerde Rusya etkisinin olduğu ortaya çıkan bir ABD bulunmaktadır.. 
TÜm bu durumda petrol üretimini günlük 11 milyon varile  çıkarmış ve Amerikan etkili Oecd ülkelerinin uygulamaları ile fiyatları 30 dolarlara kadar düşen ülkenin başkanı PUTİN, Ukrayna yı işgal etmesinde ne etsin?
Türk dünyası için ufuk da Rus Ayı tehditi var Ak saçlılara kurdurulan  Türk Devletleri Teşkilatı var daha bir beyanını görmedik...
Tarih de hep Rus Türk savaşları görülmüştür. ..Rus Çarlığı nın panzehiri
Rus bolşevikliğinin korkusu
Putin Rusya sının belalısı 350 milyonluk TÜRK DÜNYASI DIR
2.dünya savaşının galibi Stalin korkmasaydı Almanya ile işbirliği yaptığı iddiası işe yaklaşık 500 bin kırım Türk ünü sibirya sürgüne yollamazdı. 
 Rusya ile dans ediyorsan AYI nın ayağına basacağını öngöreceksin.
Tüm bunlardan çıkan ortak sonuç Ukrayna nın NATO kurbanı olduğudur....
VAZGEÇİLMEZLİK SENDROMU oluşturmak isteyen Nato, salgınla şekillenen demografik yapı ve yeniden şekillenen sermaye yapısı sonrsında coğrafyaların soğuk savaş dönemini andırır soğutma devresini yaşayacak olmamızdaki kaçınılmazlığı oluşturmaktadır.. Dikkatli olmalıyız. 
Rusçular
Rusçu siber askerler
Rus olup, Kendi ülkelerinde yasak, dış sosyal medya algı operatörleri
Rusya nın haklı Nato nun nasıl kalleş, TC i dışarda bırakan Nato, uygulamaları ile savaşı ve işgali  haklı göstermeye çalışacaklar.. Bir şekilde bizi bulaştırmaya çalışacaklar.. 
Her iki tarafla da ticari siyasi askeri ve teknolojik ilişkilerimiz vardır Ukrayna da toprağa bir buğday tanesi düşse, ekmeğinin kokusu Hakkari de çıkar...Ukrayna ya bir bomba düşer, sesi sağır, ateşi herkesi yakar.İçi yansa da Tc tarafsızlığını korurken uzlaştırıcı pozisyonundan uzak durmamalıdır..TC, Hiç bir uluslararası yapının ya da ülke nin müptelası olmamalıdır.Bağımlılık müptezel yapar.. İraden vr derinliğin kaybolur.. Bir ülke Dometes ithalatını durdurunca dometes, üreticinin elinde kalıyorsa problemdir.. O zaman ihracatçıların yeni pazarlara yelken açmalıdır.. 
Turizm gelirinin %20 sini bir ülkeden karşılıyor ve kaynak ülke sayısını çeşitlendiremiyorsan bu bir problemdir.Bağımlılık yaratır.. 
Savunma sanayini bir ülkeye entegre etmiş ve Kalkan projesi için  tek tipin varsa sorun büyüktür.. 
Soy birliğin olan Kırım ı bir ülke  ilhak ettiğinde bile ses çıkarmamışsan ilhak eden bu olaydan ve senden güç almış demektir.. Derhal sonraki olaylarda durumu düzeltmen gerekir.. 
Nato seni Suriye de yalnız bırakıp üsleri, senin her platformda rakibin olan Yunanıstan a kaydırılmışsa problem var demektir.. 
Enerjinin %30 unu bir ülkeden   karşılayıp, inşaat sektörün oradan yemleniyorsa sermayen yine bağımlı hale gelmiş demektir.. 
SEN ZATEN RUSYA SÖZ KONUSU OLDUĞUNDA ONUN MÜPTELASI olmuşsun demektir.. Devletler müptezelliği sevmez.. Bizden söylemesi. 

Torun Halili  ..


( Tc Uzlaştırıcıdır başlıklı yazı HALİLİ tarafından 27.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.