BENDEN CUMHURBAŞKANI OLUR MU? / BİZİM MİLLETİMİZ ARTİZLİK YAPANA PRİM VERİR Mİ?
*********
ÖNCELİKLE CÜMLE ÜMMET-İ MUHAMMED'İN MİRAÇ KANDİLİ MÜBAREK VE KUTLU OLSUN. RABBİM DAHA NİCELERİNE TÜM SEVDİKLERİMİZLE BİRLİKTE HUZUR VE MUTLULUK İÇİNDE KAVUŞMAYI NASİP EYLESİN.
********
Hemen cevap vereyim başlıktaki soruya. Benden Cumhurbaşkanı olabilir. Yani tamamen mantık dışı bir durum değildir.
Şimdi '' Hadi ya. Senden bir nane olmaz'' Diye itiraz edecek fesat ve hasetler olacaktır muhakkak ama yazıyı okuduklarında onların da '' Valla bal gibi de olabilir.'' Diyeceklerine adım gibi eminim ama önemli bir sıkıntı var: Adımdan emin değilim.
Evet... Ta 2021 Ekim ayında eski nüfus cüzdanımı değiştirmek için Esenyurt Nüfus Müdürlüğüne müracaat ettim. Görevli memur ''Adres kaydınızı yaptırmamışsınız o yüzden bir işlem yapamam.'' dedi. '' E o zaman adres kaydımı yapın'' dedim '' Bu eski nüfus cüzdanı ile adres kaydınızı yapamam '' dedi. '' Ne edeceğiz peki?'' Diye sordum? '' Bir form dolduralım size. Hakkınızda emniyet soruşturulması yapılacak. Ondan sonra yeni nüfus cüzdanınıza kavuşacaksınız. Bilahare adres kaydınızı da yaptırırsınız.'' Dedi.
2021 Yılı 4 Ekim günü formu doldurdum. Bugün 27 Şubat 2022 ve hâlâ emniyet soruşturmamın yapılmasını bekliyorum. Allah'tan teknoloji koluyla bacağıyla hayatımıza girmiş durumda öyle olmasa sanırım ben öldükten sonra yapılacak o soruşturma. Hoş şimdi ne ne zaman yapılacağından emin değilim ya neyse...
İşte yukarıda yazdığım sebepten artık adımın Sami Biberoğulları olduğundan ve 1954 doğumlu olup Kars-Kağızman Nüfusuna kayıtlı olduğumdan emin değilim. Ama yine de Cumhurbaşkanı olabilme ihtimalim oldukça kuvvetli. Zira hem emekli de olsa tarih öğretmeniyim hem de tiyatrocuyum.
Evet.. İnanmayacaksınız belki ama toplamda 33 senelik öğretmenlik hayatımın on yedi senesinde hep öğrencilerimle birlikte sahnelerde olduk. Bir sürü eseri sahneye koyduk. Hatta bizzat kendi yazdığım '' Yeşeren Tohum'' ve '' Herhangi Bir Karakol '' adlı piyesleri sahneledik. Necip Fazıl'ın '' Yunus Emre'' adlı piyesinde hem yönetmen hem de oyuncu olarak sahneye ''Yunus Emre'nin nefsi'' rolüyle çıktım.
Şimdi tabii ki '' Tarih öğretmeni ve tiyatrocu olmakla Cumhurbaşkanı olmak ne alaka?'' Diye soran olabilir ki onu da pek sanmıyorum. Çünkü Ukrayna Devlet Başkanı Volodomor Zelenskiy'nin başkan olmadan önce - bir hukuk fakültesi mezunu olduğu halde- tiyatro grubu kurarak komedyenlik yaptığını bilmeyen yok... Yani neticede tiyatroysa bende de var.
Sonra ne yapmış Zelenskiy?
'' Halkın Hizmetkarı '' Adlı bir gösteri sahneye koymuş.
Eeee. O da kolay. Ben de '' Hadim-ül Halk '' adlı gösteriyi rahatlıkla sahneye koyabilirim.
Sonra?
Sonra Zelensiy bu gösteride ne yapmıştı? Vasiliy Goloborodko adını verdiği ve sistemden- ülkedeki yolsuzluklardan yaka silken bir tarih öğretmenini canlandırmıştı değil mi?
Ben neyim peki? Emekli bir tarih öğretmeni... Yani öyle koftiden de değil gerçek bir tarih öğretmeni... Yolsuzluklardan ve dahi çürümüş sistemden yaka silkmek öyle hiç de zor bir iş değil. Hele de bir kg kabak 50 Tl 1 litre benzin 20 Tl'ye çıkmışken... Daha geçen ay gelen doğal gaz faturam 568 Tl iken bu ay 1150 Tl ödemişken...
Evet..Sonrasında ne olmuştu?
Volodomor Zelenskiy '' Halkın Hizmetkarı'' adlı bir siyasi parti kurmuştu değil mi? Ben de H.H.F. yi yani '' Hadim-ül Halk Fırkası '' adlı siyasi bir parti kuramam mı? Bal gibi de kurarım
Sonra?
Sonra Volodomor Zelenskiy seçimlere girmiş ve % 73 oyla Cumhurbaşkanı olmuştu.
Yok ben o kadar aç gözlü değilim. Bana % 51 yeter de artar bile.
Peki Cumhurbaşkanı oldum. ( Ki işin o kısmına kesin gözüyle bakıyorum ) Hükumeti kimlerden kuracağım?
O da kolay. Bir sürü şair - yazar arkadaşım var. Kurarız elbet bir hükumet.
Asıl sorun şu:
Bizim milletimiz artizlik yapana pirim verir mi?
İşte o konuda kesin bir şey diyemem ama şurası muhakkak ki ülkemiz bir sene içinde genel seçime gidiyor.
İktidarın adayı belli. Muhalefetin adayı ise henüz belli değil.
İşte böyle bir ortamda bilmem hiç dikkatinizi çekti mi? Pek çok sanatçı son zamanlarda sanatı manatı bırakıp politik söylemlere başladılar. Özellikle de bir tanesi - çok afedersiniz osurmalı sıçmalı- altı adet seri komedi filminin dört tanesi gişede en çok hasılat yapan ilk on Türk Filmi arasında olduğundan olsa gerek gaza gelip bol bol politika yapar oldu.
Diyorum ki acaba muhalefetin bugüne kadar gizlediği gizli adayı olabilir mi?
Ha.. Muhalefetin adayı olmasa bile 100.000 imza toplayarak rahatlıkla aday olur mu? Bal gibi olur. Sadece sinemalarda 7.369.098 seyirci sayısına ulaşan bir vatandaş 100.000 imza toplayamaz mı yani? Rahatlıkla toplar.
Peki Komedyenlik bizde de Ukrayna'da olduğu gibi devlet başkanlığına giden yol olur mu?
İşte bu sorunun cevabı yukarıda sorduğum sorunun cevabına bağlı:
Bizim Milletimiz iş devletin başkanını seçmek olunca artizlik yapana pirim verir verir mi vermez mi?
Eğer verirse ben de Recep İvedik de rahatlıkla Başkan oluruz.
Yok Türk Milleti Ukrayna halkı gibi davranmayıp artizlere pirim vermezse oturur kol böreği yeriz.
( Benden Cumhurbaşkanı Olur Mu? / Bizim Milletimiz Artizlik Yapana Prim Ve başlıklı yazı Sami Biber tarafından 28.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.