Stok yapmak;

 Aç gözlülüğün, medeniyetsizliğin, ahlaksızlığın cehaletin belgesidir.

Ne olmuş yani, komşun acken sen tok mu yatacaksın? Piyasayı yükseltip fakiri zora düşüreceksin…

 Marketlerden gereğinden fazla, stok amacıyla ürün satın alıp stok yapmak HARAMDIR… Bu faizle eşdeğer olsa gerek. Çünkü topluma zarar veriyorsunuz. Topluma verilen zararlar ise en büyük günahlar cetvelinde yer alır.  İslam’ın temel ilkesi de başkalarına zarar vermemektir. Eğer topluma zarar veriyorsanız bu en büyük günahlar sırasında yer alır. İslam’ın temel ilkesi toplumun huzur ver refahını korumaktır. Bir Müslüman bunu asla yapmaz, yapan varsa o Münafıktır, yapmayanlar ise Mü-min…

 O stoğu yapan fakir komşusunun etini yiyor, iyi bilsin.

 İslamî kuralar günah-sevap bağlamında, öteki dünyada cennet ve cehennem arasındaki bir mesele değildir, zaten orada bir hükmü yoktur. İslamî kurallar soyut değil, somuttur ve bu dünya için geçerlidir. Evrensel inan hak ve özgürlüklerini korumayı amaçlar. Günahın karılığı da yasak yani yapılmaması gerekenler, sevabın karşılığı ise; gereklilik, görevdir, emir, yapılması gerekenlerdi…

Bırakalım DOGMA şekilde İslam’a bakmayı, ona Kalcı, bilimsel bakalım.  

 

(mümin Sağlam)

( Stokçuluk başlıklı yazı OLUK tarafından 6.03.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.