UKRAYNA SAVAŞI NIN ÖĞRETTİKLERİ
-Bir iki ülke bağımlılığı müptezellltir..Tüm yumurtaları bir sepete koymaya eşdeğerdir. Küçük yorganla soğuk kış geçelerinde ardın açıkta kalır. ithalatın çöker ürünlerin pahallanır.. Ağzın açık seyredersin. Ülke ve ürün çeşitliliği dış ticareti bağımlı tiryakilikten, keyif tiryakiliğine dönüştürür.. 
-Amborga ülkeler içindir.Ambargoyu usulü dairesinde delmek tacirin işidir.. Rusya ile iş yapan Türk Adamlar, Bakü de yerlerini alırlar..
-Siyaseti politikacılar, kuralları ile belirler. Ticaret erbabları, eylemleri ile kaderlerini çizerler.. Depremin geleceğini kuşlar öncesinden sezer.. Krizi öngörü sahibi her tüccar görür ve borçlu yakalanmaz.. 
-Tarımsal üretim, tüm üretimlerin başlangıc noktasıdır.. Öyle bir an gelir yaptığın köprüyü kendin yıkarsın..Ekmek yenir ama beton yenmez..Gökdelen uçar ama tarlayı yel almaz. Çiftçiyi koru ki üretim korunsun. Çiftçiyi koruyacaksın. Tüccar kendini korur .. 
-Eğrelti vatandaşlar ülkesine, iplikle bağlıdırlar. Paralarını Gavuristan a taşıyanların evleri Bavulistandadır.
Bürokratın ve siyasetçin parayı yurt dışına taşıyorsa sadecd  güvenilmez insan değil haindir. .
-Savaş insanlığın ilk gününde de vardı .. Son günü de kesin olacak . Asker olan millettir.Asker millet özelliğini ortadan kaldırmaya çalışmak dış güçlerle iş birliği yapmaya eş dir.Asker miller özelliği Savaş zamanı kendini gösterir.Profesyonellik savaş da değil yönerimdedir. Çokluk ölümün de bolluğu demektir.. Sokak savaşı, azın çoğu yenmesidir. Her savaşın, çözümü kendi içindedir.. 

Torun Halili
( Ukraya Savaşının Öğrettikleri başlıklı yazı HALİLİ tarafından 8.03.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.