Dünyayı kan ve gözyaşına boğan diktatörlere bir bakın. Adolf Hitler, Josef Stalin, Jül Sezar, Salazar, İdi Amin, General Franko... Hepsi erkek... İçlerinde bir tane kadın görmezsiniz... Tarihi bir inceleyin, savaşlar hep erkekler ile anılır... Savaşlara, hele de yıkımlara yol açan büyük savaşlara sebep olan hiç bir kadın yok.


Bugün 8 Mart Dünya Kadınlar Günü... Yine bir çok yerde bir çok konuşmacı, günün anlam ve önemine binaen övgü dolu sözlerle kadınları, kadınlarımızı yüceltmeye çalışacaklar... Toplumda başarı kazanmış bir kaç kadına ödüller verecekler... Bir sonra ki gün, 9 Mart günü ve sonraki günlerde gazetelere bir bakacaksınız bir kadın hunharca öldürülmüş, başka bir kadın erkekler tarafından tecavüze uğramış... Başka bir kadın babası ya da ağabeysi tarafından ağır yaralanmış...


'' Kadın'ın Adı Yok.'' derdi rahmetli Duygu Asena, oysa ki kadının önce adı sonrada tadı olmalı. Tadı derken sakın yanlış anlaşılmasın, hayatın tadı gibi bir şey benim anlatmak istediğim... Cinsellikle ilgili değil...


Değer verilecekse, sevilecekse, baş tacı yapılacaksa eğer kadın, Allah'ın günleri bitmez, 365 gün sevilmeli, değer verilmeli kadınlarımıza... Ha zararı yok 8 Martı yine kutlayalım, hem de coşkuyla kutlayalım, hediyeler alalım, onure etmeye çalışalım kadınlarımızı, ne de olsa kapitalizmin çarklarının da dönmesi lazım...


Burada Nazım Hikmet'in dizelerine de yer vermeden geçmeyelim...


''Ve kadınlar

bizim kadınlarımız:

korkunç ve mübarek elleri

ince, küçük çeneleri, kocaman gözleriyle

anamız, avradımız, yârimiz.''


Nazım Hikmet


Sevgili Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav. de kadınlar hakkında "Ey insanlar! Kadınların haklarına riayet ediniz! Onlara şefkat ve sevgi ile muâmele ediniz! Onlar hakkında Allah'tan korkmanızı tavsiye ederim. Siz kadınları, Allah emâneti olarak aldınız; onların namuslarını ve iffetlerini Allah adına söz vererek helâl edindiniz!" (Müslüm, Hac,147) demiştir...


Cumhuriyetimizin Kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk de ; ''Dünya üzerinde gördüğünüz her şey kadının eseridir.'' demiştir...


Kadınlar, kimisi anamız, kimisi bacımız, kimisi tam yüreğimizin orta yerinde yâr derler ona da... Kıymayın o güzelim insanlara, kadınlarımıza kızlarımıza... Dünya, hayat, kadın ve erkeğin birlikteliği ile çok daha güzel olacak inanın... Kutlu olsun, başta emekçi kadınlarımız, sonrada tüm dünya kadınlarına 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü...

( Sadece 8 Mart İle Yetinmeyelim başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 8.03.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.