“Hayal gücü “ yapılabilirlik sınırlarının ötesi  olarak açıkladığınızda bu tanım yetersiz kalır.. Bir insan çırıl çıplak dolaşmayı göze alamaz. Ama canına tak etmiş birisi  Protesto amaçlı ya da dikkat çekmek isteyen olarak ,bu yapılabilirlik ötesini gerçekleştirdiğinde hayal gücünü kullanmış olmaz .Çünkü  çıplaklık herkes tarafından yapılabilir” en az yıkanırken “yapılabilir bir davranıştır.. Sadece Paylaşılan an ve kişi sayısında farklılık vardır.. Bu farklılık hayal gücü  olarak açıklanamaz.. Alelade davranıışlar ,herkesin yapıabileceği  şeyler  hayal gücü değildir. Öldürme eylemini bir karınca bile kendinden küçük karıncaya karşı gerçekleştirebilir . Ama bunu bir öykü içerisinde öyle bir anlatımla verirsiniz ki kişi, karıncayı gördüğünde onu incitmekten imtina eder.

            Tarih boyunca "Sanat ve bilimin "ateşleyici  fişeği, hayal gücüdür. 

             Pers kralının tekneleri yan yana getirme hayal gücü olmasa idi" 2022 de birleşen çanakakale nin 2 yakası 2500 yıl önce  Atina yı ele geçirmek için asker geçişini sağlamaya yönelik ,yan yana dizilmezdi..

              Bugün Topkapı sarayın da bulunan  belgelere göre Leoanrdo da vinci Haliç i birleştirmek için katlanır köprü projesini 2. Beyazıt  a teslim edip teklif de bulunmazdı..

             Hayal gücü olmasa idi tonlarca grostonluk,suda batması gereken bir  demir parçası, gemi olarak yüzemezdi. Ya da tonlarca yükü ile beraber  kargo uçağı şekline bürünmüş  bir başka demir yığını saatlerce hava da kalamazdı .

             Hayatın gerçekleri ile hayal gücünün ötesini birleştiren Victor Hugo  "sefilleri"  220 sene sonra okunduğu gibi Leonarda Da Vinci ni “Mona Lisa “isimli tablosu 600 sene sonra bile gizemli yorumlara konu edilmezdi.

             Zeka ,bilgi,yetenek,çalışmak ve hayal gücü  toplamı bir araya geldiğinde tüm insanlığı hizmet eden  eserler size ait olur ve insanlığı kalkındırırsınız.. Bunlardan sadece birkaçını barındırırsanız sadece kendinizi ve çevrenizi kalkındırır ya da mahfına sebep olursunuz ....

             Son dönem TV  programları ve bağımlılık yaratan "beynı aptallaştıran" seri dizleri  yayınlanıp duruyor.. Bir senarist in beyni bu kadar mı çalışır ? Bir yönetmen bu kadar aciz mi ki böyle ucuz senaryolara kimlik kazandırıyor..

             Son 30 yıla baktığınız da yeğeni amcasının karısını düdüklüyor..Kaynana geline hayatı zindan ediyor..Holding sahibi işadamının şımarık kızı evli mimarı ayartıp, boşandırıp evleniyor..Babanın gayrimeşru çocuğu çıkıp herkesi haraca kesiyor..Bir kerte sen Sen hiç Türkiye de zengin ya da fakir mahallesinde gördün mü?Adam kendi karısını elletecek  ondan sonra da kodoş kodoş o topluluk içerisinde gezecek …Oğlum,para karşılığı çalışan  pavyon karısını yanına oturttuğunda yan masadan birisi gül gönderse bu ülke de cinayet işlenir. Evin işçisine kadar herkes  yeğenin amcasının karısını götürdüğü nü bilecek yeğen o ev de barınmaya devam edecek? Ya da koca holding yönetici binlerce işçi yi yöneten patron bu zokayı yutup boynuzu takıp dolaşacak…Burası Türkiye ..İstanbul sözleşmesi senin hayal gücünün boklu paçavranın esirleri için oluşturulmadı ? Kocasından intikam için aldatıldığı gün tren garında gördüğü ilk erkeğin altına yatan kadın için de oluşturulmadı?Türk kadını iffetlidir. Namussuz değildir.  Namusunu kendini korur ama senin namussuzluğunu İstanbul Sözleşmesi de kurtaramaz.. Koca İstanbul da 5 kişinin arasında cinayeti sıra ile sevişmeyi sıra ile birbirinin elinden geçirerek "film yapıp,ne film çevriyorsunuz" Size izin veren önce d..yus dur .Sonra onu kim finans ediyorsa o da oğludur

               Zekanızın yokluğunu anlıyoruz da biraz hayal gücünüzü geliştirin lan.. Toplumun geleneklerini ,örf ve adetlerini tarumar edecek filmlere yol vermeyin ,, Türkiye nin  her sokağında bir efsane gizli ..Her tarihi şehrinde arkeolojik sit alanında  binlerce hikaye var.. Hiç bir şey bilmiyorsan gel onları senarize et, onları oyna yavşak…    

               Sözün bittiği yer de küfür bazen bir kitaptır. Yarin bir gamzesine dokunmanın bir ömre bedel olduğu ülkemizde anlık sevgililer anlık nefretler nasıl oluşuyor?60 sene süren evlilikler ,60 güne sığmaz hale nasıl dönüştü?Köyün karısı köyün kokanası olmak için neden çaba sarf ediyor?Eline geçen 3 kuruşu götürüp kuföre neden yatırıyor?hayalet filmler ,hayalet şarkılıar  castuk custuk  gürültülü ezgiler,donla sahneye cıkan sanatçı müsvetteleri hepinizin bu işte sorumluluğuy var.. hepinizi allaha havale ediyorum.. İnşallah tez zamanda bu show tıme larınız hayalı sukuta ugratır sizleri.. 


TORUN HALİL 

( Show Time başlıklı yazı HALİLİ tarafından 21.03.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.