İP İN UCUNDAKİ HAYATLAR

Asansöre ard, arda binmişti, kadın ve adam……………..

O an a kadar hiç görmemişti adam kadını.... kadında hiç fark etmemişdi  adamı.. nasıl fark etsin ki 29 katlıydı  bu bina ...... binanın 4 girişi 10 ayrı asansörü vardı...altı 2 kat avm üst katlar iş yeriydi....günde yüzlerce insan girip çıkıyordu...ayakkabıcısın dan... avukatına doktorundan emlakçısına hukuk bürosuna ,.bunların temizlikçisi her katın güvenlik sorumlularını da düşünürsek...insanların birbirini görmemesi tanımaması gayet normaldi...

adam--- kaçıncı kata çıkıyorsunuz basmadınız düğmeye
kadın- 29. Kat

 adam 23 e bastı önce sonrada 29 . katta bastı

K- teşekkür ederim 
A – önemli değil

Küçük bir oda kadardı asansör bir duvarı ayna diğer duvarları kırmızı  bir deriyle kaplıydı.. hafif bir müzik çalıyordu .. kadın bir köşede aynaya dönük gözleri ağlamaktan kıpkırmızı olmuş yüzüne bakıyordu ....gözlerinden akan rimelleri bir eliyle de siliyordu... adamın elinde siyah geniş  bir çanta vardı... göz göze gelmediler.. adam önüne bakıyordu aklı belli ki bir şeylerle meşguldü...geç bir saatti neredeyse gün bitmek üzereydi....

1.2.3.4.5............13.....17...............ve büyük bir gürültüyle asansör hızla aşağıya doğru inmeye başladı .. sanki düşüyordu ... kadın çığlık atıyor adamda duvarlardan tutunmaya çalışıyordu...

17...16.....12.......10 ... katta korkunç bir sesle durdu.....

Bir süre ikisi de kas katı kesilmiş bir birlerine baktılar .... dışardan cılız sesler geliyordu .asansör hafif hafif yalpalanıyor  sağa sola  gidip geliyordu ....  İkisi birden yardım butonuna uzandı ...adam bir kaç kez bastı butona ....kadına döndü...

Adam- korkmayın lütfen   sanırım halat  boşaldı ,   sıkıştı ve durdu.. şimdi görevliler fark edip kurtarırlar bizi....

Kadın- kaçıncı kat dayız acaba  ya tamamen düşer çakılırsak yere

-

Adam- sanmam düşseydik şimdiye kadar düşerdik...panik yapmayalım sakin olmaya çalışalım…

50- 55 yaşlarında iyi giyimli şakaklarına kır düşmüş  uzun boylu  gayet sakin ve düzgün konuşması olan bu adam  gerçekten çok kibar davranıyordu ,korkmuş olsa da...bu yanındaki kadından gizlemeyi başarıyordu..

Bir süre beklediler ama ne ses ne seda vardı...bir kaç kez asansörde ki telefonu kaldırdılar ama telefondan da sinyal gelmiyordu....

K---- böylesine  çok insanın yaşadığı  bir iş yerinde  insanların hayatını hiçe saymak bu  ,bunların her ay bakımları yapılıyor olmalıydı…bu ne tedbirsizlik, uzun zamandır buradayım hiç böyle bir şey şahit de olmadım...

A--- bence  şanslıyız... çok şükür bir yerimize bir şey olmadı...bu kadar panik yapmayın .. kısa bir sürede kurtulacağız inanın bana
kadın ellerini ovuşturdu.. yanındaki adam ne kadar kibar ve efendi olsa da ,kazayla da olsa bir erkekle bu kadar dar bir alanda bulunmaktan rahatsız olmuş du..zaman  geçmiyor henüz bir yardım sesside duyulmuyordu.. adam döndü

K—ne kadardır buradayız

A---sanırım 7 dakika...
K--- hala ses yok acaba fark etmediler mi...

A---- etmiş olmaları gerek ..iş yerleri 6 da kapanıyor temizlik ..güvenlik kontrolleri ...7 yi 8 i bulur.. mutlaka bu bölümde insanlar vardır inecekler çıkacaklar bir şekilde fark edilir...belki de çok tan ettiler arza büyük yapılması zaman alıyor..

Kadın biraz sakinlemişti ki sanki yeniden dehşete düşmüşçesine  adama sordu..

K--- yaa oksijen  ..ya oksijen biterse  nefessiz kalmak istemiyorum

A--- asansörlerde havalandırma sistemi vardır.  elektrik olduğu sürece havalandırma çalışır sıkıntı olmaz sanırım...

Kadın yere çömeldi...dizleri titriyordu .. döndü aynada lokma, lokma olmuş gözlerine baktı .. ağlamaktan kan çanağı olmuş gözleri ,korkunun da etkisiyle sanki yerinden fırlayacaktı .. kadınsal iç güdüsüyle ne kadarda çirkin gözüktüğünü düşünüp .. elleriyle gözlerini ovuşturup saçını düzeltti.

Adam ceketini çıkardı yere serdi ....
A---- oturun lütfen, yer soğuktur üşütmeyin..
K—kirlenmesin ama
Adam--- önemli değil oturun....

Adam cebinden telefonunu çıkardı .....

A--çekmiyor.......sizinki çekiyor mu

K--- yanımda değil....

A--- bekleyeceğiz artık, mutlaka bizi buradan çıkaracaklar ..

Arada on – on beş dakika geçmişti .. dışarıdan bazı sesler çok cılız da olsa duyuluyordu... ama ne konuşulduğunu anlamak mümkün değildi...

A--- sanırım fark ettiler uğraşıyorlar...

Kadın başını salladı...

K--- sanırım öyle

Bir süre konuşmadılar adamda dikilmekten yorulmuştu oda yere oturup ayaklarını uzatmıştı..bir süre konuşmadan öylece oturdular ,arada kadın derin bir iç çekiyordu..sonra birden ayağa fırlayıp asansörün duvarlarını yumruklamaya avaz avaz bağırmaya başladı..

K----- çıkarın bizi buradan burada öleceğiz.. açın lütfen

Adam döndü

K---- hadi ama oturmayın sizde bağırın bakın gelen giden yok  ..kaldık burada

Adam kadını bu sefer haklı bulmuştu ..oda bir taraftan bağırıp yumruklamaya başladı

A------ açın lütfen çıkarın bizi buradan sessimizi duyan yok mu yardım edin lütfen..

Şimdi ikisi birden yumrukluyor bağırıyorlardı... ama hala bir hareket yoktu ... birden asansör hareketlendi... korkunç bir sesle iki kat daha aşağıya indi sanki inerken duvarları kazıyorcasına kulakları sağır edecek bir ses çıkartıyordu.. halat tamamen kurtulmuş  duvarları kazıyarak  aşağıya doğru iniyordu.. kadın adama sımsıkı sarıldı ...bildiği bütün duaları sesli bir şekilde okuyor

 

K---- ölüyoruz galiba Allah ım sen yardım et …… sen bilirsin yarap

Sonra  eğimli bir şekilde tekrar durdu asansör tahminen  9. Katta falan olmalıydılar ..ışık ard  , arda bir kaç kez söndü ve tekrar yandı...müzik sesi de tamamen kesilmişti..

K---- offf buradan kurtulamayacağız...kimsenin umurunda değiliz..

Adam hala sakin olmaya çalışıyordu...

A---- kötü düşünmeyin elbet çıkaracaklar bizi buradan.. sakin olun oturalım hadi..

kadın adama nasıl sımsıkı sarılmış olduğunu fark etti birden utandı...ellerini çekti

K--- özür dilerim...

A--- olur öyle şeyler sıkılmayın sorun değil

Zaman akmıyordu sanki...her dakika daha da uzuyordu...

Bir saat olmuştu..adam kadını sakinleştirmek kafasını dağıtmak için sorular sormaya başlamıştı..

A---29. Kat da mı çalışıyorsunuz
K--- hayır....

A--29. Kat da ne var hatırlayamadım...bir çok kez geldim bu binaya  aslında ama hiç çıkmadım sanırım o kata

K---bende bilmiyorum...

A--- peki ne diye çıkıyordunuz...

Kadının bir süre sustu . ben ben diye kekeledi önce, ardın dan gözlerinden inci taneleri gibi göz yaşları süzüldü

A--- ağlamayın lütfen kurtulacağız inanın asansörde kalan tek biz değiliz bu ilk de değil eninde sonunda kurtarırlar. Bakın zaten durdu bir yere takılıp kaldı fazla hareket etmezsek burada sabit kalır..

K--- onun için ağlamıyorum... aslın da gülünecek halime ağlıyorum... ben 29 .kata çıkarken kendimi oradan  atmayı planlıyordum....ölmeyi göze alarak çıkıyordum ama gelin görün ki buna hazır değilmişim .. şu anda ise ölmemek için dualar  ediyorum... Allah ım canımı alma diye yalvarıyorum.bu komik değil mi sizce….

Adam kadına uzun uzun baktı..kelimelerini  seçerek konuşması gerektiğini düşündü

A--- ama daha çok gençsin neden ölmek isteyesin ki...

K---- genç mi 31 yaşındayım....

A--- gençsin tabi 31 yaş ne ki....bak ben 55 i deviriyorum ..nedir seni bu denli hayata küstüren.... bu kadar canına kast ettirecek ne  yaşamış olabilirsin ki...

K--- ben zeki değilim hatta aptal bile sayılırım...zeki olsam başıma bunlar gelmezdi...

A--- ne geldi sakıncası yoksa anlatır mısın  bana…

K--- boş verin zaten ölmeye de cesaretim yokmuş baksanıza....olan oldu artık ..

A--- hadi ama hem vakit geçer, hem üzüldüm ben şimdi senin bu dediklerine ,belki de bir yardımım dokunur..

K----- peki… nasılsa buradan çıkınca her şey ortaya dökülecek...ben 12. Kat da çalışıyordum....bir turizm şirketinde  2 senedir oranın muhasebesine ben  bakıyordum bütün girdisi çıktısı bendeydi...şirketin sahibinin oğlu da oranın müdürü…  deli dolu  yakışıklı biriydi  kafayı da fena takmıştı bana ,ilk başlarda uzak durdum  yüz vermedim hata çoğu zaman tersledim  ama  ne yaptı ne etti yüreğime sızdı.. eski Türk filimlerin deki saf kız gibi aşık oldum....bir kaç ay  gizli gizli  buluştuk ama şirketten kimseye açık vermiyorduk... beni sevdiğini niyetinin ciddi olduğunu babasına açılacağını bana aşık olduğunu söylüyordu. Biliyor musunuz  bunlara gerçekten inanıyordum.. aklımı başımdan almıştı...bir gece kapıma dayandı kumarda çok para kaybettiğini ona yardım etmezsem onu öldüreceklerini söyledi gözü morarmış, üstü başı kan revan içindeydi çok korktum... babana söyleyelim sana kızar ama nede olsa babadır yardım eder dedim...asla affetmez gözünde sıfır olurum dedi bana yardım et bir miktar parayı hesabıma aktar ,sen muhasebecisin bir kılıfını bulursun sonra da ,kimse anlamadan koyarız yerine sen kitabına uydur ben imza işini hallederim dedi.. yalvardım yakardım beni bulaştırma dedim... benim ölme mimi istiyorsun... bir kaç ayda yerine koyacağım sen yeter ki idare et dedi... seviyordum onu onunda beni sevdiğini düşünüyordum..ben den yararlanmak isteyeceği aklımın ucundan geçmiyordu... inandım ona.. ve dediğini yaptım ama 1 2 ayda yerine koymak şöyle dursun bir kaç ay sonra yine aynı şekilde para transferi yaptırdı bana, işte o zaman bu paraların geri dönmeyeceğini anladım babasına anlatmaya karar verdim... ama bu sefer beni tehdit etmeye başladı... haberim yok benim derim dedi... kitabına uydurmuş beni de kandırdı derim dedi.. bir sürü şey sürdü önüme... o aşık adam gitmiş insanlıktan nasibini almamış birine dönmüştü... yıl sonuna doğru babası bir tuaflık olduğunu sezmiş hesaplar konusunda beni sıkıştırmaya doküman ları istemeye başladı...ufak bir incelmeyle her şey ortaya çıkacaktı.. dün bütün hesap doküman larını istedi benden bir mali müşavir gelecekmiş bu gün evrakları ona teslim edecekti...    birkaç saat önce bütün evrakları teslim ettim yani her şeyin ortaya çıkması an meselesi.... şimdi söyleyin bana hırsız olduğuma mı yanayım.. aşık olduğum adamın hayvan olduğuna mı yanayım.. yoksa ne kadar aptal olduğuma mı... ailemin yüzüne bakamam ...bir daha iş de bulamam...üstelik o parayı da ödeyemem  kesin içeri atarlar beni... ölüm kurtuluş gibi geldi......odamda  çaresiz beklerken bekler ken kendimi birden  asansörde buldum....kendimi asla affetmeyeceğim yaptığım çok yanlıştı ...hataydı bilsem ki bu cezayı onunla birlikte çekeceğim razıyım cezamı çekmeye ama o  bir şekilde sıyrılacak ve ben rezil olduğumla kalacağım....

 

Adam derin bir nefes çekti..

A---Üzülme…

Kadın hiç beklenmedik bir şekilde bir kahkaha attı..

K--- bütün söyleyeceğiniz bu mu… keşke düşseydi asansör diye düşündüm şu an  hiç değilse kendini öldürmüş aptal bir kadın  olarak hatırlanmazdım ..

O sıra asansör tekrar gıcırdamıştı...

K---- töbee , töbe senin işine karışmıyorum affet Allah ım ölmek istemiyorum.....

Adam gülmüştü...

A--- karar ver istiyor musun istemiyor musun.....

K---- yok yok istemiyorum.......

Yukarıdan birileri sesleniyordu...

---- iyi misiniz fazla hareket etmeyin onarmaya çalışıyoruz ... halatın biri kopmuş ama hala sizi iki halat tutuyor.... dengeyi sağlar sağlamaz sizi ara bir kata çekip kurtaracağız sakin olun bekleyin ve hareket etmeyin....

Kadın ve adam aynı anda...

----- tamam.. tamam

Kadın adam döndü..

K----- hazır kurtuluyoruz büyük bir ihtimal bir daha da görüşemeyiz

peki siz anlatın .. 23 . kat da ne işiniz vardı ....

Adam durakladı nefes aldı.....

A----- hukuk büro suna çıkıyordum....

K--- avukat mısınız...

A--- hayır.. ben aslında.....avukat bir arkadaşımla görüşmeye gidiyordum.. elimdeki evrakları ona teslim edecektim...artık yarına kaldı kapanmıştır bürolar..

K----önemli bir şey miydi

A--- evet önemliydi....

Çantasını açtı içinden bir kaç dosya çıkardı kadının kucağına bıraktı....

Kadının gözleri fal taşı gibi açılmıştı... bu birkaç saat önce patronuna teslim ettiği muhasebe dökümleriydi bunlar

K--- ama ...  nasıl...

A---- evet onlar .....

K--- siz mali müşavir misiniz....

A--- evet o dediğin kişi benim....

K--- şu benim kalemimi kıracak olan

A--- gerekli incelemeyi bitirmiştim.... hukuk bürosundaki arkadaşıma gösterecek ve davanın açılmasını sağlayacaktım onun için çıkıyordum bir de o görsün istemiştim...

 Kadın öylece dona kalmıştı…

K---Demek ölüm ilanım sizin elinizdeymiş.. ben asansöre azrailimle binmişim....

A--- inanın böyle bir şey yaşayacağım hiç aklıma gelmezdi....eyer ki ben kendimi tanıtmış olsaydım ve siz bunun üstüne bana bunları anlatmış olsaydınız bu anlattıklarınıza asla inanmazdım...beni oyuna getirdiğinizi düşünürdüm...

K--- peki şimdi.....

Adam aynaya döndü yüzünü bir kaç dakika kendinle muhasebe yaptı....

A---- şimdi ... evet ... şimdi..... sanırım şirket biraz tutarsız çalışmış bu sene işler pek verimli olmamış geçen senden az ciro yapmış ama evraklarda bir sorun yok.... her şey normal.....

Kadın birden adama sarıldı....

K---- teşekkür ederim. binlerce  teşekkür ederim

A----bu bir tesadüf olmasa gerek.... Allah haksız yere bu cezayı tek başınıza ödemenize razı gelmedi diye düşünüyorum... ama sizden rica ediyorum iş yerinizden hemen ayrılın ve o adamla asla bir daha görüşmeyin.... sizi tehdit etmesine de  artık göz yummayın... bu yaptıklarını sizin üstünüze de yıksa da bunu anlatmaya cesaret edemez korkmayın dimdik durun...kartımı alın her hangi bir durumda beni arayın sizin için elimden geleni yaparım….

 

Yine kulakları tırmalayan o ses bu sefer yukarıya doğru hareketle duyulmuştu…ardından bir müzik sesi geldi…peşinden bir anons geçti…

 

KORKMAYIN YUKARI ÇEKİYORUZ SİZİ  BEŞ DAKİKA SÜRMEZ….

....... 12...13...16...17.........

 

 

NOT: HİÇ UMULMADIK ANDA BİLE BİR UMUT GİZLİDİR…..

 

 

 

 

silgisizce

( İpin Ucundaki Hayatlar- Öykü başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 29.03.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.