Karagözle Hacivat Hoş Geldin Ramazan

 Eksen Hacivat ve Karagöz Ahşap Puzzle / 35 Parça Fiyatı

Karagöz yine Hacivat’ın kapısını alacaklı gibi yıkarcasına, hızlı hızlı çalmaktadır. Her zamanki gibi oturduğu yerden, havaya zıplayan Hacivat gelenin karagöz olduğunu bildiğinden bu defa pencere çıkmak yerine eline bir sopa alarak, evin arka kapısından gizlice çıkar. Karagöz Hacivat’ı pencerede beklerken, bir anda karşısında elinde sopayla çıkınca şaşırıp donup kalır. Hacivat

-Al sana kapı çalmak, al sana kapı çalmak öyle olmaz böyle olur.

Diyerek Karagözün sırtına sırtına sopayı hafifçe indirirken. Karagöz kaçmaya fırsat bulamadan, acılar içinde.

-Hacivat’ım bu ne şimdi? Tüm kemiklerimi kırdın benim! Mübarek Ramazana yakıştı mı?

-Böyle kapı çalmakta Ramazana uydumu şimdi?

-Hacivat’ım kulağın duymaz, teravi bu akşam başlıyor geç kalmayalım diye böyle çaldım.

-Ne abdest mi almayalım? Abdestsiz namaz olmaz ki Karagözüm sen şaşırdın mı?

-Geç kalmayalım dedim.

-Sahura bugün kalkacağız neden aç kalalım ki? Ramazan davulcumuz var o uyandırıyor zaten.

-Sahura davet ediyorsan maden bu gece sizde yaparız.

-Yaparız Karagözüm lambada gaz bitti içine ne koyarız?

-Gaz alırız Rüstem bakkaldan az bize de alırız.

-Mazide nasıl dolaşırız Karagözüm, sahura kalkacağız!

-Çok konuştun haydi yatsı namazı okunacak.

-Yaşar namazda kime dokunacak? Namazda olmaz bu engel olalım.

-Sen namazdan sonra dön gel bize sen gel.

-Hangi yönde esiyor yel?

-Ne yeli Hacivat’ım teravih namazı başlayacak düş peşime de gel.

-Nereye yağmur yağdı da aldı sel?

-Çok konuştun bak kalıyor el.

-Yıkmadık perdeyi eylemedik viran, Ramazanınız mübarek olsun her an, sizlerde eyleyin bizi muhabbetle seyran.

 

Mehmet Aluç

 

 


( Karagözle Hacivat Hoş Geldin Ramazan. başlıklı yazı kul mehmet tarafından 8.04.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.