Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 9.04.2022
Okunma Sayısı : 1037
Yorum Sayısı : 4
Günün Yazısı

Bu Yazı 10.04.2022 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.

Geçtiğimiz günlerde sabah evde hazırlanmış çıkmak üzereyken Malatya Büyükşehir Belediyesi’nden Özel Kalem Müdürü Esra Hanım aradı.

Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Selahattin Gürkan’ın öğleden sonra ziyaretime geleceğini söyledi.

Öğleden sonra saat 15.00’de ofisime gelen Belediye Başkanımız Selahattin Gürkan’ı, Türkiye Sakatlar Derneği Malatya Şubesinde yıllarca birlikte olduğumuz ve mücadele ettiğimiz arkadaşlarım İbrahim Korkmaz ve Bayram Dönmez ile birlikte karşıladık.

Başkanımız Selahattin Gürkan ile olan tanışmamız ve dostluğumuz yıllar öncesine dayanmaktadır.

Ailece derneğimizin faaliyetlerini yakından takip eden, katılarak maddi ve manevi destek veren duyarlı bir insandı.

Başkanımız geldiğinde hal hatır konuşmalarından sonra kendisine geçtiğimiz yıl 3 Mayıs da vefat ederek aramızdan ayrılan can dostum Yücel Doğanşahin’in anısına çıkarmış olduğum “Can'ım Tenimden Ayrıldı” adlı son kitabımı imzalı olarak hediye ettim.

Kitaptan elde edilecek gelirle ise yine Yücel Doğanşahin’in anısına ihtiyaç sahibi bir okula kütüphane yaptıracağımı belirterek bu konuda da destek olunması amacıyla başta Büyükşehir Belediyesi olmak üzere Battalgazi ve Yeşilyurt Belediyesine dilekçe verdiğimi söyleyerek desteklerini beklediğimi ifade ettim.

Kalemimin güzel ve keskin olduğunu, sorunları ve konuları güzel dile getirdiğimi ifade ederek kitap konusunda da şahsi olarak ilk siftahı yapmak istediğini söyledi. Karşı çıkmama rağmen beni mahcup ederek katkıda bulundu. Bunun için kendisine ayrıca çok teşekkür ediyorum.

Sohbetimize devam ederken kendisine hayalini kurduğum ve gerçekleştirmeyi çok istediğim birkaç projenin kısa bir özetini dosya halinde teslim ettim.

Dosyayı verirken kendisine “Başkanım size bir soru sormak istiyorum. Engelsiz bir Malatya yaratılmasını istiyor musunuz, istemiyor musunuz? Sizi yakından tanıyan biri olarak bunun cevabını ben biliyorum. Sizde benim gibi engelsiz bir Malatya yaratılmasını istiyorsunuz. Ama yine de bunun yanıtını sizden bir defa daha duymak istiyorum.” dedim.

Sorduğum soruyu dinledikten sonra “Elbette istiyorum. Bunun olması içinde ne gerekiyorsa yapıyoruz. Yapmaya da devam edeceğiz.” dedi.

Bunun üzerine kendisine engelsiz bir Malatya yaratılmasının yolunun nereden, nasıl ve ne şekilde geçtiğini, neler yapılması gerektiğini tek tek anlatarak bu konuda gerekli adımların atılmasını talep ettim.

Belediye tarafından yapılan altyapı ile üstyapı hizmetlerinde engellilerle ilgili yaşanan sorunların 21. yüzyılda olmamıza rağmen halen devam etmesinin nedenlerinin başında, engelli olmayan ve sorunu yaşamayanların karar vermesi ve çözüm üretmeye çalışmasının geldiğini ve bunun ise her anlamda yanlış ve eksik bir uygulama olduğunu söyledim.

Belediye tarafından yapılan güzel projeler ile çalışmalarda engelli vatandaşların halen sorun yaşamaya devam ediyor olmasının en büyük göstergesinin bu olduğunu söyledim.

Bu sorunların yaşanmaması ve engelsiz bir Malatya yaratılarak yaşlı-genç, kadın-erkek, engelli-engelsiz her vatandaşa eşit hizmet üretilebilmesi ve götürülebilmesi amacıyla yapılması gerekenleri anlattım.

Her anlattığımı dikkatli bir şekilde dinleyen belediye başkanı Gürkan’a projeler hakkında da bilgiler vererek neler yapılabileceğini anlattım.    

Anlattığım projeleri dikkatle dinleyen belediye başkanımız, özellikle iki proje konusu üzerinde durarak çok beğendiğini ve bunların hayata geçirilmesi için gerekeni yapacaklarını söyledi.

Başkanımızın gösterdiği bu sıcak ilgiden dolayı ben de engelsiz bir Malatya yaratılabilmesi ve projelerinde hayata geçirilebilmesi için her konuda desteğe hazır olduğumu söyledim.

Sözün özü olarak, belediye başkanımız Selahattin Gürkan ile güzel ve verimli bir sohbet gerçekleştirdik. Bu anlamlı ve güzel ziyaretin başta ilimizdeki engelliler adına ve engelsiz Malatya yaratılması adına hayırlı olacağına inanıyor ve yapmış olduğu bu sürpriz ziyareti için kendisine çok teşekkür ediyorum.

( Her Şey Engelsiz Bir Malatya İçin başlıklı yazı AliHaydar tarafından 9.04.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.