BEN KAVGASI
Samimiler ile içten pazarlıkçılar arasındaki kavgadır.. Hz Adem'den beri  Bu kavga ebedi olmayan dünya da hep içten pazarlıkçılar lehine bitmiştir..
Hz Adem in in 2 oğlu vardır.. Bir batında ikiz olarak dünya gelen biri kız biri oğlan ikizlerin çapraz evliliği ilk türeyiş destanıdır..Kabil in ikizi olan kız çocuğu daha güzeldir..Hz Adem in önerisi ile Kabil in karşı durduğu, bu çapraz evlilik işine tanrıya sunulan hediye belirleyecektir.. 
Çoban olan Habil, en iyi hayvanını ve ürünlerini Rabbi için hediye olarak sunarken,.cennette doğan çiftçi Kabil zayıf ve kötü ürünlerinden yaptığı sepeti rabbine sunar.. İyiler gider kötüler  kalır... Zaten hayvancılık yaparken bolluk ve bereketin sahipliğini yapan ve güzel ikizini alacagı için Habil e içerlenen Kabil, Habil öldürecektir.. O gün bugündür hep iyiler gider, kötüler kalır..
Kötülük, bir gen midir? Bir bilinç midir? Yoksa sizinle hiç ilgisi olmayan yukarıdan gelen bir miras mıdır?
TC, geçirmiş olduğu  evrelerde TBMM Hükümet modeli, Yetkilerini meclisden alan başbakan ve onun tabi olduğu cumhurbaşkanlığı dönemi, Cumhurbaşkanlığı nın sufle de kalıp başbakan ın belirleyici olduğu dönem , anayasal olarak cumhurbaşkanının sufle bile veremeyen yetkisiz ama  onama makamı olduğu dönemlerden günümüz gelmiştir.. Gelinen noktada öyle bir değişim yaşanmıştır ki cumhurbaşkanlığı herşey olurken, meclis bırakın orjinal kanun metinlerini,fileye dönüşmüş delik deşik torba ile hukuk tekniği ve mantığı açısından irtibatsız hüküm koyucu ve meşruiyetlendirici  olmuş, başbakanlık ve meclis içi bakanlar kaldırılarak, cumhurbaşkanlığı sekreterya sına dönüştürülmüş ve belirleyici seçim sistematiği ise "BEN KAVGASI "nın mağlubu olmuştur..
İttifaklar dönemi de diyebileceğimiz bu dönemde Habil kimse o kazanacaktır.. 120 taneye yakın partinin bulunduğu seçim sisteminde tüm partilerin oy oranı %100 dür..Hepsi bir olduğunda kazanan tüm partiler olacaktır.. Bu mümkün mü? Her genel başkanın lider diye yutturulduğu bir sistemde  hepsi "Ben" diyeceği için Kabil'leşecektir..
İnayetini kaybetmeyeler binde,bir olmayı becerebilen bu sistem de %50+1 olarak iktidar olacaktır
Asıl bu problem Habil gibi gözüküp, 50+1 sonrası Kabil olma riskidir.. Mevcut siyasal sistem yeni Kabil'in var olma  mücadelesi mi yoksa millet iradesinin hükmü siyaset olması mı? Sorusuna verilecek cevaptır.. 
Mevcut sistem de Sandık öncesi mili iradenin ittifaklaşması her zaman Kabil in habercisi olacaktır..İstisnası Ben olma kavgasını yenmiş, nefsi terbiye olmuş liderin olmasıdır. Böyle bir istisnayı demokrasiler taşımaz.. 
Diğer bir sistem olan Sandık sonrası milli iradenin gerekirse,  ittifaklaşarak kaolisyon olması Habil olma ve millet iradesini gerçekleştirme ihtimalini her zaman ortaya koyacaktır..
Aksi halde sonumuz her halukarda cehennem

TORUN HALİLİ
( Ben Kavgası başlıklı yazı HALİLİ tarafından 10.04.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.