Orta Şekerli Türk Kahvesini biliyoruz da, orta tuzlu Türk Kahvesi nasıl oluyor? Bunu da en güzel babası, annesi ile kız istemeye gidenler bilir, onlara bir sormak lazım... Siz içmediniz mi daha? İçmedi iseniz Allah da en kısa zamanda içmenizi nasip etsin. Yalnız dikkat edin de fincanı öyle birden hüüp! diye hüpletmeyin...


Tuzlu Kahvenin Hikayesi ve Anlamı


Tuzlu kahvenin birbirinden farklı birçok rivayeti olsa da, biz en akla yatkın olanları sizler için sıraladık. Tuzlu kahvenin hikayesinin, eski zamanlarda yapılan görücü usulü evliliklere dayandığı söyleniyor. Görücü usulünde kız ve erkek tarafı bir araya gelir, birbirlerini ilk kez görürmüş. Bunun ardından gelin hemen damat adayının kahvesini hazırlarmış. Eğer damat adayını beğendiyse kahveyi şekerli hazırlar, yanında tatlı ikram edermiş. Bu da 'ben ve ailem seni istiyoruz.' mesajı verirmiş.


Ancak kız, damat adayını beğenmezse kahvesine şeker yerine tuz koyarmış. Tuzlu kahveyi içen damat adayı, kızın kendisini istemediğini anlayıp anne ve babasını alarak kalkar ve bu işten vazgeçermiş.


İkinci hikayede ise Türk kahvesinin gerçekten hatırı olup olmadığını anlamak için yapılırmış. Birbirini seven iki genç, kız isteme merasiminde bir araya gelirmiş. Gelin adayı damat adayının gerçekten sevip sevmediğini anlamak için, kahveyi tuzlu yapar ve ikram edermiş. Eğer damat adayı, kahvenin tuzlu olduğunu anladıktan sonra hiç içmezse, bu gelinin isteklerini karşılayamayacağı anlamına gelirmiş ve ayıp sayılırmış. Damat adayı, tuzlu kahveyi birden fazla yudumla alır ve tükürmezse, eşi için her şeyi yapacağı anlamına gelirmiş. Aynı zamanda tuzlu kahve, gelinin arkadaşlarının damat adayına yaptığı ilk şaka olarak nitelendirildiğini biliniyor.


Son olarak üçüncü hikaye daha eski bir zamana dayanıyor. Sultan II. Abdulhamit'in son yıllarında vefat eden Osman Fevzi Bey, eşiyle evlenmeden önce tuzlu kahvenin tadına bakmış. Osman Fevzi Bey, kız isteme merasiminde ikram edilen tuzlu kahve için ''Ben askeriyeden geldiğim için alışığımdır tuzlu kahveye, inşallah evlendikten sonra bana böyle tuzlu kahveler yaparsınız.” demiş. Eşi ise evlendikten sonra her gün ona tuzlu kahve yapmış.


Uzun yıllardır süregelen bu gelenek, günümüzde hala devam ettiriliyor. Şimdiden damat adaylarına afiyet olsun diyelim.


NOT: Yazı alıntıdır...

( Orta Tuzlu Türk Kahvesi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 11.04.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.