BİRAZDA HEKİMLERDEN SÖZ EDELİM

 

        Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 26 Nisan 2022

………………………………………………………………..

 

 

 

 

       Saygıdeğer okurlarım, bugün biraz da hekimlerimizden söz etmek geldi içimden. Aklıma bir söz geldi. “parayı başınızın üzerinde tutarsanız, alçalırsınız. Ayağınızın altına alırsanız, yükselirsiniz. Bence ne ayağın altına alınmalı, ne de başınızın üzerinde  tutulmalıdır para. Bunun bir dozu vardır. Dozu aşmamalısınız kanaatindeyim.   

        1984 yıllarında Gaziantep Çocuk Hastanesinde, Çocuk Hastalıkları Uzmanı ve Adıyamanlı  Dr. Yunus Turgut vardı. Biz arkadaşları olarak buna muayenehane açmasını istedik. Bu Gaziantep’te Cıksorut Mahallesinde bir muayenehane açmış. Arkadaşlar yanına uğradıklarında, hastalardan ücret almadığını görürler. Kendisine  sorduklarında, mahallenin fakir olduğunu söyler. Ayrıca ben fakirlerden ücret alamam, devletimizin verdiği maaş bana yeter diyor.

       Gaziantep Devlet Hastanesinde 1985-86-87 yıllarında Ankaralı bir Çocuk Cerrahisi Mehmet Emir Şenocak vardı. Ofisi yoktu, bir arkadaşının ofisinde otururdu. Kendisine hasta gönderenlere canı sıkılırdı. Beni niçin hastaneye çağırmıyorsunuz? Benim hastalarımdan muayene ücreti almadığımı bilmiyor musunuz derdi.

       Bir de düşündüğüm zaman, sinirlendiğim bir olay var. Gaziantep Üniversitesi Şahinbey Araştırma ve Uygulama Hastanesinde Prof. Dr. Semih Mumbuç var. Bundan beş yıl önceydi. 1600 TL maaş ile çalışan bir hastanın burnundan et almaya Semih Mumbuç 3.500 TL istemiş. Hakkım 5.000 TL de, sen personelimiz olduğun için 3.500 TL demiş. Hastaya, hastanede bakmıyor, özeline çağırıyor. Hastanede 2 kişilermiş, birisi kulağa bakıyor, birisi buruna. Hastaları özellerine çağırıyorlarmış. Hastaneyi parsellemişler. Hiç kimse bir şey diyemiyor.

       Ya Gaziantep Şahinbey Araştırma ve uygulama hastanesindeki göz kliniğinde bölüm başkanı  Prof. Dr. Oğuzhan Saygılı, hastalarının hiç birisinden tedavi  ücreti almadan ameliyat yapıyor. Benim eşimi de göz ameliyatı yaptı, sağ olsunlar. 1980 yılında, Gaziantep’te sağlık müdürü olarak görev yapan Sayın Halil Saygılı, şimdi İstanbul’da kadın doğumcuymuş. Prof. Dr Sayın Halil Saygılı da hastalarından tedavi ücreti almıyormuş. Ben burada sağ dizimdeki kireçlenmeden dolayı, bana gösterdikleri ilgi ve alakadan dolayı Prof. Dr. Orhan Büyükbebeci’ye, Gaziantep Üniversitesinin eski Rektörü Prof. Dr. Ali Gür’e, eşim Selvi Bozgeyik Ayaz’ı göz ameliyatının gerçekleşmesinde   gösterdikleri ilgi ve alakadan dolayı, Dr. Ömer Koyuncu’ya  Prof. Dr. Oğuzhan Saygılıya, bir defa daha teşekkür ediyorum, sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

 

( Birazda Hekimlerden Söz Edelim başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 26.04.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.