DEFİNECİLİK MACERASI 


Bu ülkede defineye bir hayat feda eden insanlar var. Bu define macerası bütün hayatını kaplayan nice insanlar gelip geçti bu dünyadan. Define aramayı hayatının macerası, yaşama gayesi haline getiren, bu uğurda servetini ve hayatını harcayan nice insanlar yaşadı bu alemde. 
Bu dünyada paranın tek hakim olduğu, tek amaç haline geldiği günden beri nice kimseler her şeyini bu uğurda harcadı. Bir define misali hayatını yer altından çıkacak hayali defineye harcayan bir kesim bu. Üstelik bir hayal uğruna gerçek hayatlarını heba eden bir kesim. 
Bu kesim üstüne üstlük kanun dışı iş yapmakta, her an cezai müeyyideyi hak edecek bir eylem içinde bulunmaktadır. Hayatları için gerçek bir gaye, yaşanabilir bir amaç bulamayanlar böyle suni bir amaç üretmekte, amaçsız hayatlarına amaç kazandırmaktadırlar. 
Bu maceracıları ben çocukluğumdan beri duyarım. Onların hikayelerini, uzun uzun maceralarını anlatanları alık alık ve büyük bir heyecanla dinlerdik. Bu maceralar bizi de heyecanlandırır, özendirir, ileride bu yolla zenginleşebileceğimizi düşünürdük. 
Bu yolda ömür tüketen, bir sürü insanın hayatını yok eden bu maceraları dinleye dinleye gecelerimizi süslerdik. Bir gün bizim de bu maceralara katılacağımızı düşünür, hazine bulmak ümit ve zengin bir hayat hayaliyle avunurduk. 
Bu hayal bütün hayatımızı kaplar günlerce bu hayal ile meşgul olurduk. Aynı kuşak arkadaşlar gelecek hayallerimizi süslerdik. Bu hayaller bin bir gece maceraları gibi uzun kış gecelerimizin tatlı rüyaları haline gelirdi. 
Bu yolda ömür tüketen, üç harflilerin gazabına uğrayan bir sürü insanın hikayesini dinlerdik. Bu hikaye bizi ürkütür ve bunca hayal ve macera düşlerimize tuz biber ekerdi. Babamın hoca olarak gece yarısı giyinip gittiği define aramalarından bir sonuç çıkmadığını alayla anlatılan akraba sohbetlerinden anlardık. Babamın define hayali yoktu. Bu kumpanyalara aldırmaz onlara ortak olmazdı. Yalnız onların ricalarını kırmaz, üç harflileri bağlamak üzere uykusundan fedakarlık ederdi. Onlardan bir menfaat elde edip etmediğini bilmezdik. 
Bir arkadaşımızın yıllar sonra bu guruba gönül verip hayatını adadığını işitmiş, şaşırmıştık. Aileden varlık sahibi olan, yeterli geçiminin pederşahi ailece temin edildiği bir yapıda yaşamını sürdüren bu arkadaş, büyük zengin olma hayallerini bu yolla karşılamayı düşünüyor olmalıydı anlaşılan. 
Defineciler derneği tabelasını, dernek merkezini ve derneğin özel arabasını görünce başka dünyaların varlığını görür gibi olmuştum. Bir gün emekli kayınbiraderimin bu topluluğa katıldığını duyunca şaşırmadım. Bu hayalperest orduya bir kişi daha katılmıştı. O da bu hayalden güç alıyordu. Yadırgamadım. Anlattıklarını dinlemekten imtina etmedim. Ama beni artık etkilemiyordu. Bağışıklık kazanmıştım. 
Bu hayal ordusunun varlığı ve böylece hayatlarına bir amaç bulanların olması artık bana pek yadırganacak bir şey gibi görünmüyor. Altın arayıcıları için sismik tarayıcılarından define bulmuşçasına zengin olan yakınlarımın varlığı bu sektörün ne kadar büyüdüğü hakkında bir fikir verir sanırım.


( Definecilik Macerası başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 5.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.